TEST BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?
Úvod, pořizovací náklady
Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.
A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.
Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.
Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!
Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!
Chcete být milionářem?
Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).
Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.
A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.
Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).
Pořizovací náklady | BMW 750Li xDrive | Mercedes S 500 4Matic L |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
3 107 000 Kč | 3 027 420 Kč | |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč] | S | S |
Elektricky stavitelný volant [Kč] | S | S |
Automatická klimatizace [Kč] | S (čtyřzónová) | S (dvouzónová) |
Navigace [Kč] | S | S |
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč] | 59 696 | 47 281 |
Vzduchový podvozek [Kč] | S | S |
Vyhřívané zadní sedačky [Kč] | S | S |
LED světlomety [Kč] | S | S |
Head-up displej [Kč] | S | 31 836 |
Metalíza [Kč] | S | 31 205 |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 51 788/18 453 | 57 965/10 981 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 21 054/22 107 | 12 955/14 566 |
Přední blatník [Kč] | 15 730 | 15 051 |
Čelní sklo [Kč] | 21 683 | 35 480 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 10 938 + 2360 | 5649 + 2281 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 1815 | 1755 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] | zdarma (5 let/100 000 km) | zdarma (6let/125 000 km) |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 2/3/12 | 2/-/30 |
Prodloužená záruka o rok [Kč] | 7956 | 16 335 |
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
Základní cena | 6 | 7 |
Standardní výbava a příplatky | 9 | 8 |
Servis | 7 | 9 |
Záruky | 8 | 9 |
Průměr | 7,50 | 8,25 |
Dojem, praktičnost
Luxusní oční kontakt
Když BMW představilo koncept Vision Future Luxury, začal jsem se na novou sedmičku hodně těšit. Sice se porůznu objevovaly zprávy, že jde o předzvěst modelu nad sedmičkou nebo o připravované luxusní kupé, proč by ale nemohla sedmička něco ze stylu konceptu pochytit?
Nestalo se tak. A já říkám bohužel. Tvary novinky jsou jednoduše předvídatelné a pro BMW natolik typické, že mě sedmička nepřekvapila prakticky ničím. Možná tedy lehce neforemnou a našpulenou zádí, která z některých úhlů působí, jakoby ji designéři k autu jen tak ledabyle přilepili.
Je to možná zvláštní, ale s novou sedmičkou v zásadě zapadnete. Ona je totiž vlastně hodně nenápadná, veřejnost si luxusní sedan bude navíc často plést s pětkou. Ani se nedivím. Sedmičku a příslušnost k top segmentu prozrazují hlavně vnější rozměry (prodloužená verze měří přes 5,2 metru, o 140 mm víc než krátká sedmička), na parkovišti se tak přece jenom neztratí. Všude jinde však ano. Za celou dobu testu se mi nestalo, že by někdo na sedan zvědavě koukal (ani na tom parkovišti) nebo si jej dokonce fotil.
To pro „esko“ rozhodně neplatilo. Tedy v době, kdy bylo horkou novinkou. A ještě před tím, než jako vrcholná řada začaly vypadat všechny ostatní Mercedesy. Hlavně zaměnitelnost s třídou C podle mě „esku“ rozhodně škodí. Nejluxusnější třícípá hvězda má být přece výjimečná. Třeba tak, jak tomu bylo kdysi u mamuta. Dnes jsou tak podobně jako u BMW tahákem prakticky jen vnější rozměry. Celek však působí rozhodně elegantněji a víc harmonicky než trochu tápající sedmička, siluetě nijak zvlášť neškodí ani prodloužený rozvor (o 130 mm) a o číslo větší zadní boční dveře.
Také uvnitř najdeme dnes už prvky, které převzaly menší Mercedesy. Dvojici obřích displejů a tolikrát zmíněnou atmosféru luxusní jachty, však stále nabídne jen „esko“ (při pohledu na přístrojovku éčka vyprchává ale i tato výjimečnost). Přístrojová deska se čtveřicí kruhových výdechů uprostřed je zkrátka nádherná, její prošívání připomíná exkluzivní nábytek. Úplně do oka mi nikdy nepadl standardní dvouramenný volant, AMG typ se třemi rameny se ve skvostném interiéru podle mě vyjímá lépe. Úžasně propracované jsou také výplně dveří s tradičním ovládáním elektrického nastavení sedaček ve tvaru sedačky samotné – v tomto směru ještě nikdo nic lepšího nevymyslel.
bmw mercedesbenz testy video luxusni redakcnivideo srovnavacitesty
Jestliže jsem byl z vnějšího designu BMW v mírných rozpacích, uvnitř převládalo nadšení. Skoro bych řekl, že absolutní. Interiér je naprosto úchvatný, podmínkou je však osobní zkušenost. Zatímco „esko“ umí barokními linkami zapůsobit i na fotkách, u BMW jeho jednoduché tvary vyniknou až na živo. O samotný design přitom ani tak nejde, ten je v zásadě obdobně jako karoserie pro BMW charakteristický. Musíme jít po detailech. Zpracování, povrchová úprava všeho, chod páček a spínačů, dokonalá grafika… V sedmičce je balíček luxusu a naprosté hojnosti bezpříkladně kompletní. Třeba středový panel s ovládáním ventilace a rádia. Na první pohled jednoduchý, na ten druhý ale odhalíte působivou kombinaci kovu a displeje s perfektním rozlišením. A ta zmíněná nevšední péče pro výjimečně precizní chod tlačítek a ovladačů! Tohle se musí zažít, fotka nemá šanci…
Při ovládání palubních funkcí jsem však možná trochu překvapivě šanci měl i bez návodu k obsluze. Z klíčku sice strach šel, jinak je však skoro vše podle klasického formátu. Nejdůležitější funkce můžete stále naštěstí ovládat tlačítky, pohyb v menu palubního systému je velmi jednoduchý, nikde jsem nezabloudil, nad ničím nemusel zdlouhavě hloubat. Na jednu věc jsem ale zapomněl. Ovládání gesty. Přitom jde o novinku, na kterou u BMW tak rádi upozorňují. O test unikátní funkce ale nepřijdete, do redakce totiž dorazí ještě jedna sedmička, tentokrát ve vznětové verzi, a to už ovládání gest řádně proklepneme! Samozřejmě vše zvěčníme také na videu.
V sedmičce mě dostal ještě tablet určený pro pasažéry na zadních sedačkách. Nejdřív jsem usuzoval jen na displej umístěný v loketní opěrce, pak jsem si ale všiml tlačítka se symbolem „eject“. A hle, displej vyskočil a stal se z něj nefalšovaný tablet! S nímž se dalo třeba i fotit… A ten televizní přenos parkovacího manévru! Nepřeháním, na displeji se odehrávají scény, které jsem v žádném jiném autě v životě neviděl! Nadhled i celkový 360 stupňový záběr už znám, sedmička však umí kamerou „najet“ na aktuálně citlivé místo – třeba, když se rohem nárazníku blížíte ke sloupu. Na displeji se objeví „vyzoomovaná“ konkrétní oblast. Paráda!
Podobné IT speciality v Mercedesu třídy S nenajdete, ten najednou působí jako v zásadě tradiční automobil. Jinak je ale ovládání v zásadě podobné – i zde chvályhodně přežívají klasická tlačítka, v menu jsem se pohyboval otočným ovladačem nebo pomocí touchpadu. Toto zdvojení mi dlouhodobě nevyhovuje, často se mi totiž stává, že dlaní nechtěně ovlivním to, co se snažím nastavit otočným ovladačem umístěným právě pod touchpadem. V BMW jsem zase pravidelně nemohl nahmatat tlačítko vyhřívání volantu na jeho sloupku, za ergonomii ovládacích prvků tedy nakonec obě limuzíny dostaly stejnou známku.
HODNOCENÍ DESIGNU | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
Vnější vzhled | 7 | 9 |
Vnitřní vzhled | 9 | 9 |
Zpracování | 10 | 9 |
Ergonomie | 9 | 9 |
Konektivita | 10 | 9 |
Průměr | 9,00 | 9,00 |
Dozadu prosím!
Stejně jako na videu začneme i v textu tentokrát trochu netradičně, nejprve si vyzkoušíme zadní sedačky. Komfort prodloužených verzí je zde těžko s něčím srovnatelný, ty prachové opěrky hlavy… Něco neskutečného! V obou testovaných modelech jsem měl k dispozici všestranně nastavitelné sedačky (samozřejmě elektricky) a kdyby mě náhodou pohled za okny začal nudit, mohl jsem využít služeb infotainmantu. Ovšem pozor, prakticky za vše si musíte připlatit! Za elektrické nastavení zadních sedaček tak u Mercedesu dáte 47.281 Kč, čtyřmístné provedení First Class přijde na 36.249 Kč, multimediální systém pro cestující na zadních sedačkách pak stojí 75.649 Kč… V BMW pak nemusíte jít po jednotlivostech, stačí si objednat balíček Executive Lounge obsahující ventilaci předních i zadních sedaček (ta rovněž elektricky nastavitelná), zadní loketní opěrku se zmíněným tabletem, masážní funkci sedaček a zábavní systém Experience. Za krásných 332.436 Kč prosím…
Mluvit o vnitřním prostoru jinak než v superlativech zkrátka nejde. Drobné rozdíly jsem sice díky měření zaznamenal (BMW nabídne o něco víc na šířku, Mercedes je zase štědřejší v oblasti hlavy), nadbytek ve všech směrech je však opravdu působivý. Že jsem měl před koleny místa vyloženě marnotratně, to se dá u prodloužených verzí předpokládat. Pro člověka zvyklého maximálně tak na střední třídu je však fascinující hlavně šířka interiéru. Budete se muset natáhnout, abyste na koleno spolujezdkyně dosáhli.
bmw mercedesbenz testy video luxusni redakcnivideo srovnavacitesty
Famózní komfort zadních sedaček jsem už zmínil, ani na těch předních ale samozřejmě nikdo nestrádá. I zde si můžete namasírovat záda a sedačku nastavit v tolika směrech, až je to otravné. Poprvé jsem u Mercedesu přišel na chuť aktivním bočnicím, kdy se v zatáčkách sedačky „zavírají“ (intenzita je nastavitelná), aby udržely tělo na svém místě. Abych to upřesnil – v běžných jízdních situacích mě stále spíš štvaly (bočnice lze naštěstí vypnout), při zkoumání limitů na letišti se ale hodily. Všude jinde bych tuto pomůcku oželel.
Mercedes ale dobře ví, proč takovou funkci nabízí. V luxusním segmentu se boční vedení úplně nenosí (i BMW jej pouze lehce naznačuje) a pro strýčka příhodu, když se někdo rozhodne limuzínu vyvenčit na letiště…
Základní objem kufru se u BMW i Mercedesu pohybuje lehce nad pěti set litrovou hranicí, se sklápěním opěradel jsem u čtyřmístných verzí nepochodil. Průvlak na lyže ale k dispozici je, znovu se však připlácí – u sedmičky 7748 Kč, Mercedes žádá 9771 Kč.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
Prostornost | 9 | 9 |
Přední sedačky | 9 | 9 |
Zadní sedačky | 10 | 10 |
Kufr | 7 | 8 |
Variabilita | 5 | 5 |
Průměr | 8,00 | 8,20 |
Motor, jízdní vlastnosti
Osmiválcové „bestie“
Nejprve se vám musím omluvit, u aktuálního srovnávacího testu nenajdete klasickou tabulku s hodnotami dynamického měření na letišti. Ne, nezapomněl jsem jako na gesta, GPS zařízení racelogic zkrátka vypovědělo službu. Pokoušel jsem se změřit alespoň pružné zrychlení se stopkami na mobilu, „ručičky“ na tachometru se ale kolem šedesátky mihly tak rychle, že jsem správný moment nebyl schopen zachytit.
Bez přehánění. Dynamické schopnosti obou limuzín s přeplňovanými zážehovými osmiválci jsou naprosto fantastické. Rozdíl je nezaznamenatelný, v Mercedesu i BMW jednoduše šlápnete na plyn a obrovská masa hmoty (pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem dvou tun…) bleskově a drtivě akceleruje. Že na tom budou oba sedany velice podobně, napovídají hodnoty udávané výrobcem – osmiválce poskytují 330 (BMW) a 335 kW (Mercedes). Točivý moment se liší o 50 N.m (znovu ve prospěch Mercedesu), v těchto výšinách se však jedná o zanedbatelný rozdíl. Stejně tak o tři desetinky rychlejší sprint na stovku (tentokrát je lepší sedmička) – jestli se z 0 na 100 km/h dostanete za 4,5 nebo 4,8 s, vám v praxi může být úplně jedno.
Přesto jsem u pohonných jednotek odlišnosti zaznamenal, jde však spíše o charakterové diference. Zatímco Mercedes je za všech okolností téměř dokonale odhlučněn (při klidné jízdě o motoru opravdu nevíte), osmiválec v BMW se umí ozvat. Nemyslím tím, že by byl motor v sedmičce hlučný (ostatně, komu by zvuk osmiválcové noblesy vadil?), jenom u BMW evidentně chtějí, aby zněl sportovně. Uvnitř jde o sice slyšitelný, stále však velmi decentní zvukový doprovod. Zkrátka, aby si posádka byla dobře vědoma toho, že jede v BMW, a tedy ve voze se sportovními kořeny. Ale kdyby slyšeli, co se děje venku! Plnokrevným a skoro agresivním soundem jsem byl popravdě až zaskočen. Když se takhle na letištní ploše kameraman rozhodl, že si trochu zařádí… Podobný zvukový projev by slušel i supersportu.
bmw mercedesbenz testy video luxusni redakcnivideo srovnavacitesty
Snad ještě víc mě však překvapila spotřeba paliva, a to v obou případech. Nejprve krátké shrnutí – luxusní segment (navíc prodloužené verze), přeplňované zážehové osmiválce, hmotnost kolem dvou tun, pohon všech kol a samozřejmě samočinné převodovky. A v BMW i Mercedesu naprosto reálně dosažitelné průměry do jedenácti litrů. V zápřahu samozřejmě umí spotřeba stoupat k patnácti, při jen trochu klidnějším stylu a příhodných podmínkách (mimo město a dálnice) se ale dá jezdit i pod deset. Jak už jsem však napsal, dlouhodobá kombinace v pohodě do jedenácti litrů. Naprosto úžasné výsledky!
HODNOCENÍ MOTORU | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
Zrychlení | 9 | 8 |
Pružnost | 10 | 10 |
Spotřeba udávaná | 8 | 7 |
Spotřeba v testu | 9 | 9 |
Odhlučnění motoru | 9 | 10 |
Průměr | 9,00 | 8,80 |
Peřinka bez výhrad?
V této kategorii samozřejmě zákazníky zajímá hlavně nabízený komfort. Odhlučnění jsem už zmínil, teď se zaměřím na podvozek.
Velmi zvědavý jsem byl hlavně na BMW, které v novince konečně nabízí vzduchové odpružení pro obě nápravy. Ještě předchůdce si musel vystačit se vzduchem jen vzadu a je pravda, že jízda s minulou sedmičkou nebyla nikdy tak plavná jako u Mercedesu.
Premiéra však BMW vyšla na výbornou. Podvozek velmi dobře zvládá i menší ostré nerovnosti, což je vždy pro vzduchové odpružením prubířský kámen. Vlastně jen jednou jsem zažil perfektně tlumící vzduch, a to v posledním Lexusu LS. Velká výjimka, ani takový Rolls-Royce Wraith, s nímž jsem se nedávno krátce svezl, bezvýhradnou peřinku překvapivě nenabídne.
Zpátky k BMW. Jeho nadprůměrný výkon vynikne o to víc v porovnání s Mercedesem, kterému horší izolaci rázů vytýkal už Ondra Chamilla. Jeho závěr nemohu, než potvrdit. Samozřejmě se pohybujeme v nejluxusnějších vodách, takže vyloženě rušivé tupé rány logicky nepřicházejí, nerovnosti ale na palubě Mercedesu zaznamenatelné jsou. A určitě o něco víc než v BMW. Podmínky přitom byly totožné, oba sedany obouvaly devatenáctipalcové pneumatiky.
bmw mercedesbenz testy video luxusni redakcnivideo srovnavacitesty
Snad ještě víc mě BMW překvapilo plně vypínatelnou stabilizací. Opravdu kompletně, bez zpětné aktivace po nějakém divočejším manévru. Stačila jen trochu „zavlažená“ letištní plocha a sedmička se ochotně vrhala do driftů! Jakoby pohonu všech kol ani nebylo… I ve sportovním režimu však zůstávala dost vláčná, stále jsem navíc měl pocit, že pořád krotím dvě tuny.
To Mercedes sice bezstabilizační režim nenabídne, ve sportovním režimu ale příjemně přituhne a jakoby zkompaktní. Najednou mi přišlo, že řídím „éčko“, jak spontánně Mercedes na moje pokyny reagoval. I v řízení se z ničeho nic začaly objevovat nutné informace, rozdíl proti komfortnímu uspořádání je víc než znatelný. Zde nezklame ani BMW, které navíc solidní zpětnou vazbu poskytuje i v komfortu, ale jak už jsem napsal, mastodontem zůstává sedmička pořád, ať si navolíte jakýkoliv mód.
Osmistupňový automat v BMW většinou velice chválíme, u sedmičky tomu nebude jinak. Převodovka řadí nesmírně hladce, o její práci v 99 % případů nemáte ani ponětí. To jen podle vzdáleného zvuku osmiválce a otáčkoměru poznáte, že se převodovka rozhodla pro změnu. To sedmistupňová konkurence od Mercedesu při volbě převodů občas trochu zakopne, zejména při podřazování v nižších rychlostech.
Brzdnou dráhu vám pro tentokrát z výše zmíněných důvodů zůstanu dlužen, známku tedy odvíjíme pouze z komfortu obsluhy. A tady musím říct, že jsem si za celý týden nezvykl na velmi citlivé dávkování brzdného účinku u BMW. Pedál jakoby ani dvoutunové limuzíně ani nepatřil, velmi lehký chod navíc kontrastoval s ostatními ovládacími prvky. V tomto směru si Mercedes počínal lépe.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
Ovladatelnost | 8 | 9 |
Komfort odpružení | 10 | 7 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 9 |
Řízení | 9 | 8 |
Řazení | 10 | 7 |
Brzdy | 8 | 9 |
Průměr | 9,00 | 8,17 |
Závěr
ZÁVĚR
Budeme tedy muset přehodnotit závěr o nejlepším autě nejen v segmentu? Překonala nová sedmička již zavedené „esko“? Vypadá to, že opravdu máme nového krále. Vítězství je to sice velice těsné, BMW ale nakonec Mercedes porazilo. Sedmička boduje hlavně dokonalejším tlumením nerovností a naprosto perfektní automatickou převodovkou, postarší sedmistupňový automat v Mercedesu by si už zasloužil výměnu.
BMW si také dalo velmi záležet na tom, aby publikum ohromilo bezpříkladnou náloží techniky – zmíněný klíček ve stylu chytrého telefonu, tablet v zadní loketní opěrce, samovyparkování nebo třeba příplatkové laserové světlomety (byť mě svou účinností nijak zvlášť neoslnily). To vše jsou prvky, které Mercedes nabídnout neumí. Zatím. Že bude odpověď Mercedesu v rámci faceliftu „eska“ více než adekvátní, o tom jsem přesvědčen už teď. Leccos naznačuje přehlídka technických vymožeností pro novou řadu E. A že je vrcholný model podědí, o to je jasná věc. A určitě přidá i něco navrch! V tuto chvíli je však novější konkurence z Mnichova o kousek před Stuttgartem.
bmw mercedesbenz testy video luxusni redakcnivideo srovnavacitesty
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | ||
MODEL | BMW 750Li xDrive | Mercedes-Benz S 500 4Matic L |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,5 | 8,25 |
DESIGN | 9,00 | 9,00 |
INTERIÉR | 8,00 | 8,20 |
MOTOR | 9,00 | 8,80 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 9,00 | 8,17 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,51 | 8,48 |
CELKEM | ***** | ***** |
BMW 750Li xDrive (330 kW)
Nejlevnější verze modelu | 2.471.300 Kč (740i/2240 kW) |
Základ s testovaným motorem | 2.843.100 Kč (750i/330 kW) |
Testovaný vůz | 3.107.000 Kč (750Li/330 kW xDrive) |
Testovaný vůz s výbavou | 4.243.308 Kč (750Li/330 kW xDrive) |
Plusy
- Komfort vzduchového podvozku
- Precizně zpracovaný interiér
- Perfektní automat
Minusy
- Nevýrazný design
- Na limitu těžkopádnější
Mercedes-Benz S 500 L 4Matic (335 kW)
Nejlevnější verze modelu | 2.139.280 Kč (S 300 h/170 kW) |
Základ s testovaným motorem | 2.819.300 Kč (S 500/335 kW) |
Testovaný vůz | 3.027.420 Kč (S 500/335 kW 4Matic L) |
Testovaný vůz s výbavou | 4.119.139 Kč (S 500/335 kW 4Matic L) |
Plusy
- Elegantní design karoserie i interiéru
- Ovladatelnost na limitu
- Dokonalé odhlučnění
Minusy
- Rázy na ostřejších nerovnostech
- Méně plynulý automat
Foto: Petr Homolka