17.2. 2017 Jan Mička Jan Mička

Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo AWD vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG – Hrany dvakrát jinak

 

Jsou velké, mají pohon všech kol, automat, podobný výkon a velmi ostře řezané rysy. Jak se popere americký Ford Edge s protivníkem z „Qasin“?

Automobilky Ford a Škoda Auto u nás loni rozšířily nabídku SUV. Je to trochu paradox, protože zatímco model Edge se v kanadské továrně Oakvill vyrábí už téměř dva roky, na českých silnicích se pohybuje od loňska a stále působí jako zjevení, se Škodou Kodiaq ještě nikdo z běžných smrtelníků pořádně nejel a přesto už u nás stihla zdomácnět. Oba vozy patří k největším mainstreamovým SUV na našem trhu, přesto si ale ve vrcholných variantách musejí vystačit s dvoulitrovými vznětovými čtyřválci.

Škodovka od šestiválcových motorů upustila s příchodem současného superbu a nedá se očekávat, že se k nim v dohledné době vrátí, dvoulitrový turbodiesel pod kapotou Fordu Edge coby vrcholný motor ale zamrzí o něco více, když zjistíte, že tomu tak rozhodně není na všech trzích. V Americe se vůz nabízí i s benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 280 koní, což sice na tamní poměry nepůsobí nijak zvlášť závratně, dva-sedmička EcoBoost však má 315 koní, a to už zní o dost lépe.

Sto tisíc sem, sto tisíc tam…

Ford Edge nelze označit za prémiový vůz ani tehdy, když sáhnete po zkoušené výbavě Vignale, jeho cenová politika o tom ale až tak nevypovídá. Vždyť běžná cena činí 1.499.900 Kč, a za to můžete mít slušně vybavené BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC. Zájemci o americkou „hranu“ však mají až do konce března výhodu v limitované edici Vignale Top Edition za 1.299.900 Kč, která k vysoké výbavě Vignale přidává elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, metalízu, adaptivní tempomat, hlídání slepého úhlu a aktivní parkovací asistent. Cenové zvýhodnění činí 265.000 Kč, což už je dost na to, aby se o vůz začali zajímat i trochu spořivější jedinci.

Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo Sport – Americký kus crossoveru

K liniím Vignale a Vignale Top Edition (zkoušená) se váže nejsilnější turbodiesel se dvěma turbodmychadly (154 kW), pohon všech kol a automatická převodovka, dále například dvacetipalcová kola, adaptivní diodové světlomety, bezdotykové ovládání víka kufru, zadní parkovací kamera, luxusní chromované prahové lišty, sportovně tvarovaná sedadla čalouněná luxusní kůží, navigace a spousta dalšího. Zapomínat nesmíme ani na speciální služby. Nepřetržitě máte k dispozici zákaznickou linku Vignale Asistence, prodejce vám nový vůz dodá až domů, před servisní prohlídkou jej u vás vyzvedne, zapůjčí náhradní auto a v rámci servisu jej dokonce umyje. Modely Vignale se navíc nekrčí s těmi běžnými na jedné prodejní ploše. Mají oddělené prostory, ve kterých se vám bude věnovat osobní specialista. Sluší se dodat, že tyto „koutky“ mají pouze vybraná dealerství.

Video

Docela kvalitní služby, nemyslíte? Obzvláště když si uvědomíte, že běžná cena nejlevnější verze s dvoulitrem Bi-Turbo TDCi (Titanium) je ještě o 27.000 Kč vyšší, než kolik v současnosti dáte za Vignale Top Edition. Pro potřeby našeho cenového srovnání jsme sáhli do akčního ceníku po verzi Sport Top Edition za 1.279.900 Kč (levněji biturbo aktuálně neseženete), která disponuje podobnou výbavou jako Vignale Top Edition, avšak bez zmíněných luxusních služeb. Osobně bych si připlatil za nezávislé topení (30.000 Kč), vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu (23.900 Kč) a adaptivní tempomat (7.100 Kč), ostatní potřebné prvky včetně navigace jsou již ve standardu.

Škoda Kodiaq působí ve srovnání s Fordem Edge jako z hodně levného kraje. Základním motorem zde není turbodiesel, ale zážehová čtrnáctistovka TSI (110 kW) za 677.900 Kč, vrcholný čtyřválec 2.0 TDI (140 kW), se kterým vůz dorazil do našeho testu, je pak s výbavou Active k mání za 832.900 Kč. Možná se vám to zdá moc, ve standardu je už ale pohon všech kol a sedmistupňová převodovka DSG s dvojicí mokrých spojek, navíc ani výbava není úplně špatná.

Pořizovací nákladyFord EdgeŠkoda Kodiaq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 TDCi Bi-Turbo AWD Sport Top Edition*, 1.279.900 Kč2.0 TDI 4x4 AWD Active, 832.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Litá kola20"17"
Počet airbagů77
NavigaceSod výbavy Ambition za 9.000 Kč
Kožené čalouněníSod výbavy Ambition za 48.000 Kč
Sedm místv Evropě nelze18.000 Kč
Automatická převodovkaSS
Světlometyadaptivní LEDhalogenové s LED denním svícením
Elektricky ovládané zadní víkoSod výbavy Ambition za 10.000 Kč
Rezervní koloS2.100 Kč
Elektricky nastavitelná přední sedadlaS-
Vyhřívaná přední/zadní sedadlaS/S ventilovanými př. sedadly za 23.900 Kč14.000 Kč
Zadní parkovací kameraSod výbavy Ambition za 12.000 Kč
Klimatizaceautomatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Nezávislé topení30.000 Kč23.800 Kč
Adaptivní tempomat7.100 Kčod výbavy Ambition za 17.200 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.775/-6.763/4.557 + 3.234
Přední/zadní nárazník [Kč]10.939/20.22413.476/13.656 + 3.234
Přední blatník [Kč]4465Kč6.518
Čelní sklo [Kč]35.8065.312
Maska chladiče10.2142.646
Tlumič přední/zadní [Kč]3.780/2.5033.600/3.383
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.4522.732 + 395
Hodinová sazba v servisu [Kč]zatím není k dispozici790
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]22.0478.138
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km - 30.000 Kč5 let/150.000 km - 15.200 Kč
*akční nabídka do konce března 2017

I základní kodiaq vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech, nechybí mu automatická dvouzónová klimatizace, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, diodové zadní svítilny, tříramenný multifunkční volant potažený kůží, infotainment s dotykovým displejem a osmi reproduktory nebo služba Škoda Care Connect pro vzdálený přístup přes mobilní telefon, pravdou ale zůstává, že si za řadu prvků nemůžete ani připlatit. Na mysli mám například navigaci, kožené čalounění, elektricky ovládané zadní víko, adaptivní tempomat nebo zadní parkovací kameru. Všechny tyto prvky jsou dostupné až od výbavy Ambition za 885.900 Kč a rozhodně je nedostanete zadarmo.

Škoda Kodiaq je nejlepším autem pro velké rodiny, říká britský Top Gear

Zkoušená linie Style platí až do příchodu verze Laurin&Klement za vrchol nabídky (pokud pomineme deriváty Scout a SportLine, které zatím nemají ceny), na takto vybavený kodiaq s nejsilnějším motorem si však připravte přinejmenším 950.900 Kč. To pak stačí přihodit 50.300 Kč za vrcholnou navigaci Columbus s Wi-Fi připojením a mapami Google a jste na milionu. Přidejte čalounění kombinující látku a Alcantaru (36.000 Kč, případně jako součást paketu Style Plus za 20.000 Kč), nastavitelné tlumiče DCC (25.000 Kč), metalízu (16.900 Kč), adaptivní tempomat schopný pracovat do rychlosti 210 km/h (17.200 Kč) nebo pakety Style Safety (25.000 Kč) a Style Comfort (25.000 Kč) a začnete se ceně Fordu Edge přibližovat. Jenom pro úplnost: cena konkrétního testovaného kodiaqu se vyšplhala na téměř 1,2 milionu korun, ford vyšel na 1.319.000 Kč.

Nižší základní cena v každém případě hraje kodiaqu do karet a stejně tak záruky. Ve srovnání s Fordem Edge máte jeden rok k dobru u garance na lak a o 30.000 kilometrů vyšší proběh u prodloužené záruky na pět let. Nehledě na to, že za prakticky bezstarostných 5 let/150.000 km dáte u škodovky pouze 15.200 Kč a nikoliv třicet tisíc jako u fordu (s proběhem 120.000 km).

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord EdgeŠkoda Kodiaq
Základní cena58
Standardní výbava a příplatky86
Servis77
Záruky78
Průměr6,757,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Plynovod Nord Stream II rozděluje názory už nyní, stát má po roce 2019 Plynovod Nord Stream II rozděluje názory už nyní, stát má po roce 2019

Gazprom trvá na tom, že plynovod Nord Stream II posílí…

Česko nemá dost ropných rezerv, neplní tím směrnici. Jejich navýšení ale vláda neschválila Česko nemá dost ropných rezerv, neplní tím směrnici. Jejich navýšení ale vláda neschválila

Vláda neschválila doplnění ropy nebo ropných produktů do…

 
Technické údaje
Motor Ford Edge 2.0 TDCi Bi-TurboŠkoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 3600140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000 - 2500400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.48.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 5.4 / 5.86.6 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:149151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 602 / 1847560 / 2005
Objem nádrže (l):6860
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1874 / 6811798 / 605
Rozměr pneu:255/45 R20235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48084697
b) šířka (mm): 19281882
c) výška (mm): 16921655
d) rozvor (mm): 28482791
e) rozchod vpředu (mm): 16551586
f) rozchod vzadu (mm): 16641576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9301040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900100
k) šířka vpředu (mm): 15501530
l) šířka vzadu (mm): 16001500
délka sedáku vpředu (mm): 480490
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 650670
výška opěradla vzadu (mm): 630640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo AWD vs. Škoda…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

TEST: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

Dnes 12:51

Letos na jaře prodělala Toyota Yaris modernizaci, která mimo jiné přinesla nový motor 1.5. Co zůstává, je v této třídě ojedinělá nabídka hybridní verze. V čem vyniká a naopak ztrácí?




Blesk.cz

„Matka příroda zvítězila.“ Irského moderátora v přímém přenosu odvál vítr

„Matka příroda zvítězila.“ Irského moderátora v…

O nepřízni počasí se na vlastní kůži přesvědčil moderátor meteorologické předpovědi irské televize – během…

Život pro kočku i pod psa: 4 zásady, jak mohou žít v jedné domácnosti

Život pro kočku i pod psa: 4 zásady, jak mohou žít v…

Prázdniny jsou tu a s nimi i jedno velké riziko – vaše dítko si na venkově zamiluje kočku nebo psa, jenže doma…

 

iSport.cz

Puberťák, který se vymkl kontrole. Vettel je pod palbou a hrozí mu stopka

Puberťák, který se vymkl kontrole. Vettel je pod…

Sebastian Vettel dostal za nesportovní manévr v nedělní Velké ceně Ázerbájdžánu v Baku vedle časové penalizace i…

Čermák přestoupil ze Sparty do Plzně! Práce s Vrbou je lákadlem, říká

Čermák přestoupil ze Sparty do Plzně! Práce s Vrbou…

Fotbalová Plzeň hlásí čtvrtou posilu před novou sezonou. Ze Sparty přichází záložník Aleš Čermák, který s…

 

Reflex.cz

Jedete do zahraničí? Pozor na dýško v restauraci. V jednotlivých zemích se výrazně liší

Jedete do zahraničí? Pozor na dýško v restauraci. V…

Bývá to v zahraničí někdy dilema: Kolik dát spropitné v restauraci? A dávat ho vůbec? Zvyklosti jsou všude jiné…

Jméno podle vražedkyně i píseň pro Jana Palacha. Britští Kasabian roztancovali Prahu

Jméno podle vražedkyně i píseň pro Jana Palacha.…

Tento víkend byli Kasabian spolu se Stingem hlavními tahouny pražského hudebního festivalu Metronome. A podle…