Test Auto.cz

Honda Civic 4D 1.6 i-DTEC – Za spotřebou krásnější

24.10. 2018
Verdikt
 

Jestli hledáte především úsporné auto nižší střední třídy, zřejmě stále ještě sáhnete po kousku s naftovým motorem. Jeden zajímavý diesel s nízkou spotřebou nabízí i Honda.

Najdete ho samozřejmě v modelu Civic. Ten u nás není žádnou novinkou, testovali jsme už hatchback se zážehovým litrovým tříválcem, výkonnější patnáctistovku porovnali se Seatem Leon, došlo i na ostrou verzi Type R. A nechyběl ani zmíněný diesel.

Jedna varianta nám ale zatím chyběla. Vznětovou šestnáctistovku jsme nevyzkoušeli ve čtyřdveřovém balení. Určitě víte, že Honda neprodává Civic jen jako klasický pětidveřový hatchback, ale právě také jako čtyřdveřový sedan.

Jako sedan je elegantnější

Zajímavé je, jak „málo“ stačí, aby jedno auto vypadalo tak jinak. Zatímco hatchback hraje hodně na sportovní tóny a snaží se vypadat dravě, prodloužená záď a odebrání některých rádoby sportovních doplňků karoserie z kompaktní Hondy dělá vůz spíše elegantní.

Přední partie jsou přitom téměř stejné, změnily se ale pochopitelně celkové proporce. Sedan je totiž o 13 centimetrů delší a nepatrně nižší. Velkou zásluhu na ladnějším designu má i pohledná silueta se svažující se střechou, která připomíná kupé. Díky ní vypadá čtyřdveřový hatchback uhlazeněji.

Trochu jsem se obával, že svažující se záď ovlivní prostor na zadních sedadlech. Ano, cestující s výškou nad 185 centimetrů asi nebudou sedět ve vyloženě vzpřímené poloze, ale v jiných podobných vozech tomu nebývá jinak. Civic však potěší navíc místem pro nohy – to je mimochodem stejné jako v hatchbacku. Nárůst délky se týká jen zadních partií, podélného prostoru v interiéru se nedotkl.

Líbí se mi i samotná zadní lavice, díky dlouhým sedákům totiž nabízí příjemnou podporu pro stehna. Šířka pak odpovídá nižší střední třídě. To znamená, že se dozadu dobře usadí maximálně dva dospělí pasažéři.

obrázek [600 x 347]  

Zadní lavice se dá také sklopit, dělená je v poměru 60:40. Po sklopení pak samozřejmě máte k dispozici větší zavazadlový prostor.

Základní objem činí slušných 519 litrů, využitelnost ale bohužel snižuje úzký vstup. Nadšený jsem nebyl také z otevírání a zavírání víka. Civic postrádá automatické otevření (víko jen povyskočí) a jakékoliv madlo uvnitř. Takže pokaždé musíte na víko sahat zvenku.

Ach, ta navigace

Jestli jste četli některý ze starších testů desáté generace Hondy Civic, pak víte, že interiér se oproti předchůdci výrazně proměnil. Je konzervativnější, automobilka totiž opustila „vícepatrový“ koncept futuristických tvarů a nezvyklého uspořádání ukazatelů i ovladačů.

Takže je tu víceméně normální středový panel, který dostal dokonce i fyzická tlačítka (což je rozhodně plus), a přehledný a hezky čitelný přístrojový štít se třemi digitálními „budíky“. Bez chyb to přesto není.

Třeba ovládání, které se děje pomocí tlačítek na volantu, by mohlo být jednodušší a intuitivnější. Mimochodem, tachometru patří tyčinka v pravé straně kapličky, takže údaje o počtu ujetých kilometrů přepínáte jiným způsobem a na jiném místě než údaje týkající se například spotřeby.

TEST 2017: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce

A i když nejsem typem řidiče, který auto hodnotí podle infotainmentu, musím bohužel poznamenat, že ten v Civiku je špatný. Nejde jen o pomalost systému, mizernou odezvu displeje na dotyk nebo ne moc hezké prostředí, ale například navigace neumí jako cíl zvolit jen obecně město. Nebo hudební přehrávač si nepamatuje poslední přehrávanou skladbu z USB. Takže po každém nastartování spustí od začátku.

Musím zmínit ještě jednu věc: tlustý středový panel podstatně ubírá místo pro mou pravou nohu. Výsledkem bylo otlačené koleno, které z pravé strany neustále naráželo na tvrdý plast. Ale připouštím, že když jsem za volant pustil někoho jiného, tenhle problém nezmínil. Možná mám jen křivé nohy.

Rozporuplně pak hodnotím loketní opěrku. Na jednu stranu je chytře vymyšlená, ukrývá totiž obrovský úložný prostor s posuvnými držáky nápojů, ale také je zvláštně vykrojená, takže si na ni loket úplně pohodlně nepoložíte.

Naopak dokonalá je pozice za volantem. Jestli rádi sedíte nízko, Civic se vám bude líbit. A pak jsou tu takové milé drobnosti, jako kupříkladu rozměrné místo na odložení telefonu – a dokonce s úchyty na dobíjecí kabely. To je podle mě geniální detail. Kablík totiž snadno přicvaknete ke středovému panelu a díky tomu nikde nečouhá, nepřekáží.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 4D 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 629 900 Kč

Základní výbava:sada na opravu pneumatiky, Honda Sensing (varování před čelní srážkou, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek atd.), dálkově ovládané centrální zamykání, elektronická parkovací brzda, start/stop, automatická klimatizace, čtecí lampička, 8 reproduktorů, anténa ve tvaru žraločí ploutve, vyhřívaná vnější zrcátka, automatické přepínání dálkových světel a spínání při setmění, LED denní svícení, elektricky nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, zadní loketní opěrka s držákem nápojů, duální automatická klimatizace, kožený volant, kožená hlavice řadicí páky, hliníkové pedály, elektrické ovládání všech oken - automatizované, osvětlení schránky u spolujezdce, modré ambientní osvětlení interiéru, multimediální LCD displej Honda CONNECT 2 + navigace, stěrače s dešťovým senzorem, parkovací senzory (vpředu a vzadu), zadní parkovací kamera, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu s LED ukazatelem směru, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, sklápění vnějších zpětných zrcátek pomocí klíčku, přední mlhová světla, 17" kola z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:základní

Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová? Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová?

Celkem 585 stran má v angličtině text dohody mezi Velkou…

NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun

Vesmírná agentura NASA ve spolupráci s americkým výrobcem…

Vláda hledá peníze, aby zalepila miliardové díry v rozpočtu Vláda hledá peníze, aby zalepila miliardové díry v rozpočtu

Na opravy krajských silnic nebo na výpadek způsobený…

Křetínského EP Industries mění akcionářskou strukturu Křetínského EP Industries mění akcionářskou strukturu

Průmyslový holding EP Industries (EPI) potvrzuje…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 4D 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.5 / 3.4 / 3.4
Emise CO2:91
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 519 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / -
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2698
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 4D 1.6 i-DTEC – Za spotřebou krásnější







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní! Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!

Současná Honda Civic se brzy dočká modernizace. A to i…

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018…

 



 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Dnes 18:50

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia má oficiálně nového majoritního vlastníka. Čínskou společnost Sinobo

Slavia má oficiálně nového majoritního vlastníka.…

Čínská společnost Sinobo se stala novým majoritním vlastníkem fotbalové Slavie Praha. Jméno nového většinového…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…