Test Auto.cz

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) – Ladění městského společníka

7.11. 2018
Verdikt
 

Honda HR-V se evropským zákazníkům nově nabízí v omlazeném provedení. Vyzkoušeli jsme ji s atmosférickou patnáctistovkou a manuální převodovkou, jíž jsme si dříve zamilovali pro její preciznost.

Doby, kdy Honda HR-V představovala nepříliš vzhlednou krabici na kolech, jsou už dávno pryč. První generaci produkovala japonská automobilka od roku 1998 a ve výrobě vydržela osm let. Generace druhá, která se světu představila před dvěma lety, už dorazila s moderním designem. Nyní se dočkala omlazovací procedury, kterou možná nepoznáte na první pohled, přesto přináší některé zajímavé novinky.

Za příplatek robustní

Inovace karoserie jsou hlavně kosmetické, všimnout si můžete kupříkladu přepracované masky chladiče či hlubších průřezů v předním nárazníku a v nich umístěných kulatých mlhovek. Jiné jsou i světlomety, které jsou teď standardně vybaveny projekčními čočkami a mají přepracované LED denní svícení. Druhý pár dveří se i nadále vyznačuje klikou umístěnou za zadními okénky, vzadu zase nechybí výrazný střešní spoiler.

Jak už u Hondy bývá zvykem, příplatkových položek v ceníku nenajdeme mnoho, jednotlivé prvky výbavy jsou totiž rozděleny mezi výbavové stupně (Comfort, Elegance, Executive). Testované provedení Elegance dostává již ve standardu třeba dálkové ovládání a centrální zamykání, vyhřívané přední sedačky, duální automatickou klimatizaci či balíček bezpečnostních systémů s varováním před čelní srážkou, rozpoznáváním dopravních značek či inteligentním omezovačem rychlosti.

obrázek [600 x 403]  

V ceníku tak najdete za příplatek jen metalický lak za 13.900 Kč. Naše modrá je taktéž novinkou přijíždějící s faceliftem a naživo vypadá opravdu dobře. Zatímco pod slunečními paprsky se lesklá modrá neztratí, v šeru redakčních garáží byste dali ruku do ohně za to, že je auto černé.

Lak však není jedinou položkou, za níž si lze u nové Hondy HR-V připlatit. Tou další je tzv. „robust pack“ se stříbrnými ochrannými prvky na náraznících, prazích a konečně zpětných zrcátcích. Zadní chránič lze mít bez tažného zařízení, ale i s pevným nebo snímatelným provedením. Ve všech případech se za balíček robustnosti připlácí 26.000 Kč.

Když nám do redakce ke srovnávacímu testu dorazila Honda Jazz, uhranula nás tím, kolik prostoru dokáže v kabině nabídnout. Pokud byste si mysleli, že HR-V vzhledem ke svým proporcím bude v tomto zaostávat, pletli byste se. I tohle auto je posazeno na architektuře Global Compact Platform a může se pochlubit vskutku prostornou kabinou. Přebytek místa v příčném i podélném směru najdete v obou řadách, vzadu tak zůstávala i člověku s výškou 190 centimetrů dostatečná rezerva před koleny i nad hlavou, což je vzhledem k celkovým proporcím auta chvályhodné.

TEST 2016: Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT – Městský pohodář

Nádrž je umístěna pod předními sedadly, což i v kompaktním crossoveru přináší relativně vyšší posez. Sedačky dostaly v rámci faceliftu lepší textilie a zůstalo jim i výrazné boční vedení. Varianta kombinující látku a kůži je dostupná až s nejvyšším výbavovým stupněm Executive. Celkově interiér nepůsobí zrovna luxusně a někde se musíte spokojit s tvrdými plasty, na druhou stranu z něj ale nevyzařuje ani láce a svému majiteli tak auto rozhodně ostudu neudělá.

Pokud by si vůz někde zasloužil ještě trochu péče, pak jistojistě u multimedálního systému. Ten sice funguje svižně, ale reakce na dotyk obrazovky nebývají tak přesné a občas jej musíte opakovat. Honda od obrazovky infotainmentu oddělila ovládání teploty, avšak i tento panel zůstává dotykový, což není zrovna šťastné řešení. Tlačítka na něm jsou totiž malá, blízko u sebe a navíc utopena hluboko pod zorným polem řidiče, takže nastavování za jízdy není vůbec snadné.

Velkých změn se při omlazování nedočkal zavazadelník, což vlastně ale ničemu nevadí. Už v základu pojme slušných 470 litrů, které lze navýšit sklopením zadní lavice na rovných 1533 litrů. Potěší i některá chytrá řešení. Kupříkladu tzv. Magic Seats, což jsou sedačky, které po sklopení zaručují rovnou ložnou plochu v kabině. Navíc lze i zvednout sedáky pro převoz větších nákladů uvnitř kabiny. Něco málo můžete při balení na dovolenou vytěžit i z prostoru pod podlážkou. Sem původně patří rezervní kolo, avšak HR-V se na tuzemském trhu nabízí jen a pouze se sadou na opravu pneumatik.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW)

Cena v základní výbavě: 549 900 Kč Cena v testované výbavě: 549 900 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, duální automatická klimatizace, vyhřívané přední sedačky, varování před čelní srážkou a opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, automatické přepínání dálkových světel, ovládání oken pomocí klíčku, ekonomický režim ECON, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškové a podélně nastavitelný volant, multimédia Honda Connect s navigací, sada na opravu pneumatik atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900 Kč), Robust Pack (stříbrné chrániče vpředu a vzadu, na bocích a krytech zrcátek) (+26.000 Kč)

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Emise CO2:132
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1103
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1388 / 402
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4334
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Jedno z nejprodávanějších SUV světa má po modernizaci. Jak změnila Hondu HR-V? Jedno z nejprodávanějších SUV světa má po modernizaci. Jak změnila Hondu HR-V?

V době uvedení na trh bude modernizovaná Honda HR-V…

Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…