Test Auto.cz

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) – Ladění městského společníka

7.11. 2018
Verdikt
 

Honda HR-V se evropským zákazníkům nově nabízí v omlazeném provedení. Vyzkoušeli jsme ji s atmosférickou patnáctistovkou a manuální převodovkou, jíž jsme si dříve zamilovali pro její preciznost.

Doby, kdy Honda HR-V představovala nepříliš vzhlednou krabici na kolech, jsou už dávno pryč. První generaci produkovala japonská automobilka od roku 1998 a ve výrobě vydržela osm let. Generace druhá, která se světu představila před dvěma lety, už dorazila s moderním designem. Nyní se dočkala omlazovací procedury, kterou možná nepoznáte na první pohled, přesto přináší některé zajímavé novinky.

Za příplatek robustní

Inovace karoserie jsou hlavně kosmetické, všimnout si můžete kupříkladu přepracované masky chladiče či hlubších průřezů v předním nárazníku a v nich umístěných kulatých mlhovek. Jiné jsou i světlomety, které jsou teď standardně vybaveny projekčními čočkami a mají přepracované LED denní svícení. Druhý pár dveří se i nadále vyznačuje klikou umístěnou za zadními okénky, vzadu zase nechybí výrazný střešní spoiler.

Jak už u Hondy bývá zvykem, příplatkových položek v ceníku nenajdeme mnoho, jednotlivé prvky výbavy jsou totiž rozděleny mezi výbavové stupně (Comfort, Elegance, Executive). Testované provedení Elegance dostává již ve standardu třeba dálkové ovládání a centrální zamykání, vyhřívané přední sedačky, duální automatickou klimatizaci či balíček bezpečnostních systémů s varováním před čelní srážkou, rozpoznáváním dopravních značek či inteligentním omezovačem rychlosti.

obrázek [600 x 403]  

V ceníku tak najdete za příplatek jen metalický lak za 13.900 Kč. Naše modrá je taktéž novinkou přijíždějící s faceliftem a naživo vypadá opravdu dobře. Zatímco pod slunečními paprsky se lesklá modrá neztratí, v šeru redakčních garáží byste dali ruku do ohně za to, že je auto černé.

Lak však není jedinou položkou, za níž si lze u nové Hondy HR-V připlatit. Tou další je tzv. „robust pack“ se stříbrnými ochrannými prvky na náraznících, prazích a konečně zpětných zrcátcích. Zadní chránič lze mít bez tažného zařízení, ale i s pevným nebo snímatelným provedením. Ve všech případech se za balíček robustnosti připlácí 26.000 Kč.

Když nám do redakce ke srovnávacímu testu dorazila Honda Jazz, uhranula nás tím, kolik prostoru dokáže v kabině nabídnout. Pokud byste si mysleli, že HR-V vzhledem ke svým proporcím bude v tomto zaostávat, pletli byste se. I tohle auto je posazeno na architektuře Global Compact Platform a může se pochlubit vskutku prostornou kabinou. Přebytek místa v příčném i podélném směru najdete v obou řadách, vzadu tak zůstávala i člověku s výškou 190 centimetrů dostatečná rezerva před koleny i nad hlavou, což je vzhledem k celkovým proporcím auta chvályhodné.

TEST 2016: Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT – Městský pohodář

Nádrž je umístěna pod předními sedadly, což i v kompaktním crossoveru přináší relativně vyšší posez. Sedačky dostaly v rámci faceliftu lepší textilie a zůstalo jim i výrazné boční vedení. Varianta kombinující látku a kůži je dostupná až s nejvyšším výbavovým stupněm Executive. Celkově interiér nepůsobí zrovna luxusně a někde se musíte spokojit s tvrdými plasty, na druhou stranu z něj ale nevyzařuje ani láce a svému majiteli tak auto rozhodně ostudu neudělá.

Pokud by si vůz někde zasloužil ještě trochu péče, pak jistojistě u multimedálního systému. Ten sice funguje svižně, ale reakce na dotyk obrazovky nebývají tak přesné a občas jej musíte opakovat. Honda od obrazovky infotainmentu oddělila ovládání teploty, avšak i tento panel zůstává dotykový, což není zrovna šťastné řešení. Tlačítka na něm jsou totiž malá, blízko u sebe a navíc utopena hluboko pod zorným polem řidiče, takže nastavování za jízdy není vůbec snadné.

Velkých změn se při omlazování nedočkal zavazadelník, což vlastně ale ničemu nevadí. Už v základu pojme slušných 470 litrů, které lze navýšit sklopením zadní lavice na rovných 1533 litrů. Potěší i některá chytrá řešení. Kupříkladu tzv. Magic Seats, což jsou sedačky, které po sklopení zaručují rovnou ložnou plochu v kabině. Navíc lze i zvednout sedáky pro převoz větších nákladů uvnitř kabiny. Něco málo můžete při balení na dovolenou vytěžit i z prostoru pod podlážkou. Sem původně patří rezervní kolo, avšak HR-V se na tuzemském trhu nabízí jen a pouze se sadou na opravu pneumatik.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW)

Cena v základní výbavě: 549 900 Kč Cena v testované výbavě: 549 900 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, duální automatická klimatizace, vyhřívané přední sedačky, varování před čelní srážkou a opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, automatické přepínání dálkových světel, ovládání oken pomocí klíčku, ekonomický režim ECON, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškové a podélně nastavitelný volant, multimédia Honda Connect s navigací, sada na opravu pneumatik atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900 Kč), Robust Pack (stříbrné chrániče vpředu a vzadu, na bocích a krytech zrcátek) (+26.000 Kč)

Šnobrova hotelová síť expanduje, koupila areál v Orlických horách Šnobrova hotelová síť expanduje, koupila areál v Orlických horách

Síť rekreačních areálů Amenity Resorts se na konci…

MMF zhoršil výhled světové ekonomiky. Zpomaluje ji slabý růst eurozóny MMF zhoršil výhled světové ekonomiky. Zpomaluje ji slabý růst eurozóny

Mezinárodní měnový fond (MMF) zhoršil výhled světové…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Snaptrap Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Snaptrap

Říct si ve firmě o vyšší plat je v obecné rovině…

Praha chce sídlit ve vlastním. Hledá volný pozemek nebo areál k rekonstrukci Praha chce sídlit ve vlastním. Hledá volný pozemek nebo areál k rekonstrukci

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) uvažuje…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Emise CO2:132
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1103
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1388 / 402
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4334
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 



Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok

Pro rok 2019 Honda plánuje změny na své modelové řady v…

Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém? Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém?

Čínský automobilový trh co nevidět obohatí nový…

 



 
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD Executive – Tuhle pětku chci!

TEST: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD Executive – Tuhle pětku chci!

Dnes 12:52

CR-V páté generace láká prostorností, odhlučněním, vyčerpávající výbavou, ale i zajímavou technikou. CVT dostanete se silnější patnáctistovkou než manuál.




Blesk.cz

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli „depka“ hrozí i vám

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli…

Vánoční atmosféra je pryč, někteří se vzpamatovávají z finančních výdajů za sváteční dny, počasí je ponuré a k…

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku jasná obloha. A bylo na co koukat

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku…

V pondělí brzy ráno nastalo úplné zatmění Měsíce, které bylo pozorovatelné v celém průběhu a startovalo bude…

 

iSport.cz

Duda vyhrál sázku, drahých hodinek se vzdal. Peníze raději věnuje dětem

Duda vyhrál sázku, drahých hodinek se vzdal. Peníze…

Lepší vstup do jarní fáze si nemohli přát. Fotbalisté Herthy Berlín zvítězili na hřišti Norimberku 3:1, když se…

Obrat u Puškáče! Po vyřazení z áčka Opavy neposílí Baník, ale Bohemians

Obrat u Puškáče! Po vyřazení z áčka Opavy neposílí…

VÍME PRVNÍ | PŘÍMO Z TURECKA | To, co se před pár dny zdálo jako jednoznačná věc, se nakonec úplně otočilo.…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelná proměna: Důchodce přetvořil panelák na barokní zámek

Neuvěřitelná proměna: Důchodce přetvořil panelák na…

„Musíte mít opravdu hodně trpělivosti, abyste tohle zvládli,“ řekl britské BBC Olexandr Jakubenko, soused…

Vzkaz firmy Gillette: Muž je hlupák, neandrtálec a grázl. Ale jeho peníze chceme!

Vzkaz firmy Gillette: Muž je hlupák, neandrtálec a…

Přiznám se, že mě dlouhodobě štve, že jsou muži v reklamách stereotypně vyobrazováni jako totální ňoumové a…