Test Auto.cz

Range Rover Evoque – Nejsem jenom do města!

13.6. 2018
Verdikt
 

Modelová péče přinesla Range Roveru Evoque silnou pohonnou jednotku s takřka 300 koňskými silami. Jak v útrobách kompaktního luxusního SUV funguje?

I když se Range Rover Evoque stále může jevit jako jeden z čerstvějších automobilových přírůstků, je tu s námi už sedmým rokem. Předobraz vozu představila britská automobilka v roce 2008 na autosalonu v Detroitu konceptem LRX. V létě o tři roky později už výrobnu opouštěly první sériové kousky.

V průběhu let prošel Evoque dílčími změnami, ty největší se odehrály pro modelový rok 2014. Automobil kromě drobných designových retuší dostal třeba novou samočinnou převodovkou ZF-9HP či vyspělé asistenty pro manipulaci na parkovištích. Výbavu vozů s pohonem všech kol obohatil taktéž Land Rover Active Driveline z dílny společnosti GKN Driveline, jenž i díky vektorování točivého momentu poskytuje lepší jízdní vlastnosti.

Range Rover Sport: Modernizace přinesla plug-in hybrid i výkonnější SVR

I letos se Evoque dočkal pár změn, přičemž tou nejvýraznější je nasazení nové pohonné jednotky. Dvoulitrový čtyřválec s označením Si4 poskytuje výkon 213 kW a 400 N.m točivého momentu. Silnější agregát byste v nabídce modelu Evoque hledali marně. Motor se páruje s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Vyrazili jsme na české silnice, abychom zjistili, jestli se pod hávem efektně střiženého SUV ukrývá i nějaký ten sportovní duch.

Kam s ním

Klasické Range Rovery vzbuzují na českých silnicích pozdvižení, což je způsobeno několika důvody. Prvně vozy britské automobilky nepotkáváte na každém rohu, jsou to neokoukaná auta, za kterými se kolemjdoucí rádi ohlédnou. Za druhé jde o robustní SUV, která se své velké rozměry nesnaží nikterak maskovat a na první dobrou dávají všem jasně najevo, že tohle není jen další zvýšená městská stylovka.

No a potom si dáte první dostaveníčko s Evoquem, který do tohoto konceptu tak nějak nezapadá. Kráčí sice vstříc designové filosofii britské automobilky, ale pryč je vysoká stavba karoserie a pocit, že byste z auta museli mít okamžitý respekt. Může za to především kompaktní délka s hodnotou 4370 mm, která poskytuje rozvor 2660 mm. Přitom šířka nabízí úctyhodných 1985 mm a na výšku má auto 1635 milimetrů. Kam sakra s ním? Další auto z Pařížské, řeknete si, jenže Evoque disponuje světlou výškou 211 mm a brodivostí v padesáti centimetrech vody, což společně s pohonem všech kol přináší slušné terénní předpoklady.

Je to právě široký postoj, který autu dodává na atraktivitě. A pomáhá mu i kontrastní barevná kombinace, kde auto s bílým metalickým lakem (za příplatek 22.990) dostalo černě zbarvenou střechu (17.303 Kč). Kromě té mají stejný odstín i všechny sloupky, takže si z bočního pohledu můžete všimnout linky, která začíná u A sloupků a postupně se zvedá až k úzkému zadnímu oknu. Nejsilnější motorizace dostala přepracovaný vzhled nárazníku, což kromě ostřejšího vzezření přináší jednu nevýhodu: nevejdou se na něj mlhovky.

obrázek [600 x 305]  

Zádi kromě LED svítilen spojených výraznou černou linií dominuje nápis Range Rover, střešní spoiler a (stejně jako vpředu) ochranné prvky nárazníku, které jsou součástí černého designového paketu. Nemalou cenu 100.309 Kč snad omlouvají alespoň dvacetipalcová kola z lehkých slitin, přičemž základ nabídky modelu tvoří osmnáctky, u naší výbavy HSE Dynamic pak devatenáctky. O dva palce větší kola přináší i rychlostní výhodu, maximálka na takovém obutí roste o 10 km/h na 231 km/h.

Pracoviště za jedna

Prvně usedám do pracoviště řidiče, kde na vás okamžitě dýchne atmosféra staré školy, avšak v moderním a krásně zpracovaném balení. Velký a na dotek příjemný volant, měkčené materiály všude kolem a zvýšení posez v pohodlných sedačkách. Na první pohled se tváří obyčejně, ale jsou komfortně měkké, sedáky nenutí držet stehna striktně u sebe a boční vedení opěradla vás naopak v zatáčkách podrží i při svižnějším tempu.

Vnější silueta sice klame, ale uvnitř zjistíte, že Evoque není dalším pokusem skloubení vozu SUV a stylu kupé. Na zadní sedačce mám s výškou 176 cm bohatou porci prostoru před koleny i nad hlavou, figurant blížící se ke dvěma metrům výšky už má před nohami trochu těsněji, ale nad hlavou stále dostatek místa. A výhodou široké karoserie je samozřejmě i obrovská porce prostoru v oblasti ramen. Dva dospělí budou mít vzadu pohodu. Tři se sem koneckonců vejdou také slušně, ale chtějí-li vyrazit na dlouhé trasy, musí mít na paměti, že jde stále „jen“ o kompaktní SUV.

Psali jsme: Test Range Rover SDV8 – Zase nejlepší

Vraťme se ale ještě na moment do přední řady a přibližme si pracoviště řidiče. Pochvalu si určitě zaslouží ostrý úhel mezi palubovkou a středovou konzolou v oblasti pravého kolene. Byť je tunel uprostřed masivní, koleno si o něj neotlačíte. Díky sedačkám nastavitelným ve 12 směrech a širokému spektru nastavitelnosti volantu se ideální řidičská pozice hledá snadno. A za příplatek 42.592 Kč mohou být sedačky vpředu a krajní vzadu vyhřívané, přední pak také chlazené.

O mé oblibě fyzických tlačítek namísto všudypřítomných dotykových ploch jsem se v předchozích testech rozepisoval již vícekrát, tudíž jsme s Evoquem naladěni na jedné vlně. Klimatizaci, vyhřívání sedaček, kontrolu stabilizace, to vše obsloužíte snadno stisknutím vybraného tlačítka na středové konzole. Elegantním středobodem je otočný volič samočinné převodovky, jenž při nastartování efektně vyjede ven. Kupu dalších funkcí pak lze ovládat bez nutnosti zvýšení pozornosti přímo z volantu.

obrázek [600 x 375]  

Na obsloužení multimédií vám tak stačí obrazovka o velikosti 10,2 palce, ve které naleznete navigaci či párování s chytrým telefonem. Systém pracuje svižně, z možností na dlaždicích vybíráte obdobně jako mezi aplikacemi v chytrém telefonu. Snad jen seznámení s navigací zabralo trochu více času, uspořádání funkcí a nastavování trasy žádá cvik.

Pokud jde o praktickou stránku auta, Evoque poskytuje zavazadlový prostor se slušným objemem 575 litrů, jenž uspokojí i menší rodinu. Kromě dvou háčků po stranách tu ale žádné vychytávky usnadňující každodenní život nečekejte. Kufr má standardní podlahu, pod kterou se však již nevejde rezervní kolo. Při patáliích se tak musíte spolehnout jen na opravnou sadu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover Evoque

Cena v základní výbavě: 1 726 065 Kč Cena v testované výbavě: 1 972 381 Kč

Základní výbava:19“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatiky, sedadla čalouněná perforovanou kůží, sedadla řidiče a spolujezdce elektricky nastavitelná ve 12 směrech, sklopná druhá řada sedadel v poměru 60:40, vyhřívané sklo víka zavazadelníku, xenonové světlomety s LED signaturou a ostřikovači, asistent dálkových světel, asistent pro sjíždění a rozjezd ve svahu, elektronická parkovací brzda, asistent nouzového brzdění, systém kontroly náklonu atd.

Výbava testovaného vozu:Black Design Pack obsahující 20“ kola, černou koncovku výfuku, zadní a přední světla se zatmaveným krycím sklem a přední ochranné nárazníky (+100.309 Kč), zimní paket s vyhřívaným čelním sklem, tryskami ostřikovačů a volantem (+14.762 Kč), vyhřívané a chlazené sedačky řidiče a spolujezdce, vyhřívané krajní sedačky vzadu (+42.592 Kč), prostorový kamerový systém (+22.506 Kč), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+14.399 Kč), zatmavená skla (+11.495 Kč), střecha v kontrastní černé (+17.303 Kč), metalický lak (+22.990 Kč)

Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Range Rover Evoque
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 213 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6.5 / 7.6
Emise CO2:173
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 575 / -
Objem nádrže (l):69
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1883 / 467
Rozměr pneu:245/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1985
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1628
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1515
l) šířka vzadu (mm): 1495
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 655
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Range Rover Evoque – Nejsem jenom do města!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 






 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho potřebuju nenávidět

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho…

Největší akce v historii českých bojových sportů už se blíží. 27. prosince se uskuteční v pražské O2 Areně…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…