Volkswagen Passat CC: První jízdní dojmy

Volkswagen Passat CC: První jízdní dojmy

 
 

Na silničkách v podhůří Alp jsme zjišťovali, jak se Volkswagenu povedl „ten lepší“ Passat s přídomkem CC.

Jedna otázka mě trápila už od chvíle, co jsem sedan s rysy kupé spatřil poprvé. Tedy ty otázky jsou vlastně dvě. Nejprve odskočím k té druhé. Proč se vlastně jmenuje CC, když se toto označení v posledních letech vžilo pro kupé-kabriolety, tedy auta s tuhou sklápěcí střechou? Takže pozor – jde o zkratku znamenající Comfort Coupé. Zatímco na to „Coupé“ nás u sedanu fakt nedostanou, zda splňuje alespoň to „Comfort“, se dozvíte za chvíli. Ale zpět k jádru pudla – zajímalo mě, k čemu je Volkswagenu dobrý tento typ auta, který se jmenuje jako Passat, uvnitř vypadá jako Passat a využívá techniku Passatu, kterou pouze doplňuje několika specialitami, o nichž jste se dověděli v článku v rubrice Představujeme.

Pochopil bych, kdyby podobnou kreaci udělalo Audi, aby přitáhlo další skupinu snobských zákazníků, ale co tím sleduje VW? Že by další auto, co jde po krku prestižnějšímu Audi?

Podle Volkswagenu nikoli, jde prý o vůz, které stvořily velmi silné evropské fleetové prodeje automobilky. Zatímco Passat je u nás považován na manažerské auto a na západě za typický služebák, vyššímu managementu nemají ve Wolfsburgu už co nabídnout. A právě proto, aby výše postavení manažeři neutíkali v rámci koncernu k prestižnějším značkám, je tu vzhledově výrazně atraktivnější Passat CC, jenž by měl uspokojit další poměrně početnou skupinu zákazníků. A může být i zajímavou alternativou pro ty, kteří jsou ve firmách stále ještě „malí páni“ nebo tam, kde by pořízení prakticky stejně drahého Audi A4 budilo nežádoucí dojem, že se nějak moc utrácí. Můžete tomu věřit nebo ne, vypadá to však na docela logické zdůvodnění. Dost ovšem už bylo marketingové masáže, je načase zjistit, jak se vlastně CéCé od Passatu liší.

Atraktivní vizáž

Průzkum exteriéru omezím na konstatování, že jde o velmi elegantní auto, které v lázeňských letoviscích jižně od Mnichova budilo mezi rekreujícími se důchodci skutečně velkou pozornost.

Zepředu působí auto poměrně agresivně, zboku vypadá jako Merce... ehmmm... hodně elegantně a pouze záď, osazená dle mého názoru poněkud beztvarými svítilnami, mě příliš neoslovila. Má ale jednu fantastickou specialitku. Aby se zamezilo špinění couvací kamery, je ukrytá pod výklopným logem VW a objevuje se pouze při couvání. Nepřekáží dokonce ani při používání mechanizmu znaku k otevření hodně objemného (532 l) kufru.

Pokud vás zevnějšek příjemně navnadil a čekali jste snad něco podobného i v kabině, přijde asi mírné zklamání. Tento vůz se nejmenuje Passat CC náhodou, palubní deska totiž pochází z notorických známých sedanů a kombíků. Trochu jinam se ale posunulo její provedení. Imitace broušeného hliníku působí tak opravdově, že nepravost odhalí až podrobnější zkoumání, nový design ovládacího pultu ventilace a klimatizace také udělá radost a naprostý odvaz představují kožená sedadla s žebrováním a viditelnými švy, jaké byste čekali spíš u Alfy Romeo. Navíc se v nich sedí velmi pohodlně, mají lehké boční vedení a přestože by mohly být umístěny ještě níž, „barová židlička“ jako u Mercedesu CLS to rozhodně není. Stále ovšem nechápu, proč jsou měkké plasty pouze na horní části palubní desky, zatímco vše od ozdobné dřevěné lišty dolů je tvrdé.

Mercedes-Benz CLS na Auto.cz
TEST Mercedes-Benz CLS 350 - Sladké mámení (02/2005)
TEST Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental (12/2007)

Nabídka prostoru vpředu je ve všech směrech vyhovující, vzadu už jsou ale poměry pochopitelně stíněnější. Pro kolena ještě nějaký ten centimetr k dobru zbývá, osoby s výškou nad 180 cm ale už budou v kontaktu s čalouněním stropu. To ovšem není nic neobvyklého ani v řadě mnohem konvenčněji stylizovaných sedanů.

Komfort? Jak kde

Když je to ten lepší Passat, nejprve jsme zvolili topmodel se šestiválcem 3,6 l, pohonem všech kol a automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Co vám budeme povídat, dynamika této verze je znamenitá, byť se možná dala pocitově očekávat i o něco lepší. Vůz má perfektní trakci, pohonná jednotka je důsledně odhlučněna, při jízdě na okreskách jsme se ale nemohli zbavit dojmu, že je trochu těžší na „čumák“. Ovšem jak už bylo řečeno, je to Comfort Coupé a na vůz pro pohodlné svezení jsou jízdní vlastnosti více než dostačující. Ovšem ten komfort... Bezrámové dveře jsou velmi efektní záležitost a přestože se technici hodně snažili, aerodynamický hluk v rychlostech nad 150 km/h ruší jinak precizně odhlučněnou kabinu. Navíc těžký motor zřejmě donutil techniky nastavit podvozek sportovněji, a tak je i v režimu Comfort docela tvrdý. Obtížněji se vyrovnává především s krátkými příčnými nerovnostmi, zatímco v režimu Sport už posádku vysloveně natřásá.

Že by to tedy s tím komfortem nebylo tak žhavé? Kdepak, jde pouze o specifikum vrcholné verze, další zkoušené varianty s motorem 1.8 TSI a 2.0 TDI už poskytovaly méně hardcore svezení v režimu Sport a komfortní setup už byl i na 18“ kolech skutečně velmi pohodlný. Přitom ale nijak neutrpěly jízdní vlastnosti, lehká příď pomohla zejména „téesíčku“, které se na zatáčky vysloveně těšilo, ovšem ani s dieselem jsme neměli pocit těžkopádnosti.

A co pro VW typický „traktorový“ projev TDI? Odhlučnění čtyřválce v CC si zaslouží absolutorium, nyní patří tento vůz k modelům s nejlépe odhlučněným turbodieselem ve střední třídě.

Volkswagen Passat na Auto.cz
TEST Volkswagen Passat 2.0 FSI (110 kW) - Alles Gute (06/2005)
TEST Volkswagen Passat 2.0 TDI (103 kW) – Boj o etalon (05/2005)
TEST Volkswagen Passat 1,9 TDI BlueMotion - Ten, co bere pět (01/2008)
TEST Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (103 kW) - Kombi na sedm (10/2005)
TEST Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI PD (125 kW) DSG - Manažerský standard (10/2007)

Nic pro ortodoxní řidiče

Starý dobrý Passat připomíná ovšem řazení šestistupňového manuálu, je sice přesné a docela krátké, ovšem úporné odpory neutrální polohy vylučují rychlý, sportovní styl řazení. Doporučuje se tedy nasadit spíše relaxační styl jízdy, k němuž vybízí i řízení, které bylo též bezezbytku převzato z běžného Passatu. V praxi to znamená, že je trochu nepřesné kolem přímého směru, málo strmé a při každém pohybu je cítit, že auto sice povely volantu poslouchá, ale tak trochu „filtrovaně“.

Stejně jako přednedávnem Honda Accord, i Passat CC byl vybaven asistentem aktivně udržujícím vůz v jízdním pruhu, bylo tedy zajímavé porovnat funkčnost obou systémů. Technikům Volkswagenu se určitě povedlo o něco lépe nastavit řízení, to v Passatu se prakticky neliší od verzí bez Lane Assist a je v něm méně cítit práce elektromotoru, LKAS od Hondy zase lépe zvládá otáčení volantem a vyrovnávání směru jízdy, což u CC neprobíhá tak plynule.

Takový lepší Passat

Odpůrci koncernu VW to asi neuslyší moc rádi, ale Volkswagen Passat CC je auto s velmi dobře vyváženými vlastnostmi bez výraznějších nedostatků a zahojit se na něm nelze ani kvůli nenápadnému vzhledu či hlučnému turbodieselu.

Sice to není auto, které by vyhledávali ti, co preferují v sedanu střední třídy radost z jízdy, ovšem tím ani CC být nechce. Kombinace jízdních vlastností a komfortu je lepší než u Passatu, a tak lze jen litovat téměř identické palubní desky a shody názvů, protože tohle auto je takový über-Passat od jehož pořízení může klientelu koncernové A4 odradit jen nesprávné logo na přídi.

Volkswagen Passat CC
Motor1,8 TSI2,0 TSI3,6 FSI 4Motion2,0 TDI2,0 TDI (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]17981984358019681968
válce/ventily4/44/46/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500-6200147/5100220/6600103/4200125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]250/1500-4500280/2800350/2400320/1750350/1750
Max. rychlost [km/h]222237250213227
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,65,69,88,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,910,15,85,8

Anketa

Jaký motor je podle vás pro Passat CC optimální volbou?
Spolupracujeme s TipCars.com
E-shopy tiše likvidují kamenné obchody, zaměstnance čeká nucený odchod E-shopy tiše likvidují kamenné obchody, zaměstnance čeká nucený odchod

Stále větší obliba zákazníků v on-line nakupování vede k…

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

 
 

Tapety

Volkswagen Passat CC Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC Volkswagen Passat CC
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat CC: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC

Někdy může má nehoda i šťastný konec, to když vznikne…

Konec aktuálního VW Passat CC se blíží Konec aktuálního VW Passat CC se blíží

Poslední exempláře současného Volkswagenu Passat CC…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Dvojčata narozená v 25. týdnu s váhou kolem 700 g: Dnes na závodech prohání vrstevníky

Dvojčata narozená v 25. týdnu s váhou kolem 700 g:…

Počasí, že by psa nevyhnal, déšť střídalo sněžení, boty se bořily do hlubokého bahna, zuby drkotaly chladem……

Řeší váš šéf, že kouříte? Nenechte si to líbit, porušuje zákoník práce

Řeší váš šéf, že kouříte? Nenechte si to líbit,…

V sedmi z deseti tuzemských firem se smí kouřit, o případném zákazu uvažuje pětina podniků. Vyplývá to z online…

 

iSport.cz

Hvězdy pro MS? Plekanec vypadá nadějně, Kempný jede bez smlouvy

Hvězdy pro MS? Plekanec vypadá nadějně, Kempný jede…

Nakonec se rýsuje docela slušná sestava pro mistrovství světa! Petra Mrázka s Jakubem Voráčkem má národní tým už…

Slzy a modlitby za Rajtorala. Těžko to rozdýcháváme, truchlí v Plzni

Slzy a modlitby za Rajtorala. Těžko to rozdýcháváme,…

Zhruba tři stovky lidí od dětí po seniory si dnes v podvečer v Plzni připomněly bývalého fotbalistu Viktorie…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…