Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: Vše, co o něm víme

Jan Mička
Diskuze (84)
V posledních měsících jsme se v rámci dlouhodobého testu několikrát věnovali modernizovanému Volkswagenu Touareg. Následující přehled shrnuje vše, co jsme o voze věděli a během této doby se ještě dozvěděli.

Modernizovaný Volkswagen Touareg je na českém trhu dostupný od loňského podzimu, a protože se jedná o vůz, jehož cenovka snadno přesáhne dva miliony korun, postavili jsme jej vedle těch nejlepších zástupců segmentu luxusních SUV. Během více než třech měsíců jsme vydali klasické redakční testy, provedli cenová srovnání s přímou konkurencí, probrali techniku a přinesli zajímavé pohledy potenciálních zákazníků. Slovní spojení „lidový vůz“ v případě Touaregu trochu ztratilo význam...

Redakční testy

Dříve, než jsme vydali první redakční test Volkswagenu Touareg s motorem 3.0 TDI/193 kW, došlo na srovnání současné verze s předchůdci. Zatímco facelift druhého vydání přinesl po designové stránce drobné retuše především přední části karoserie a úpravy motoru (vyšší výkon, Euro 6), návrat na samotný začátek byl zajímavější.

Volkswagen Touareg - srovnání generací v číslech
Porovnávané hodnoty 2. generace 1. generace Rozdíl
Délka (mm) 4795 4754 +41
Šířka (mm) 1940 1928 +12
Výška (mm) 1732 1726 +6
Rozvor (mm) 2893 2855 +38
Rozchod předních kol (mm) 1650 1653 -3
Rozchod zadních kol (mm) 1670 1665 +5
Video se připravuje ...

Úplně první Touareg byl nejen rozměrově o něco menší, ale nabízel se také s manuální převodovkou a již v základu disponoval pohonem všech kol 4XMotion. Tedy systémem, který dnes dostanete za příplatek 47.100 Kč v podobě paketu Terrain Tech. Nyní je vrcholnou verzí osmiválec 4.2 TDI/250 kW, tenkrát jste si ale mohli pořídit V10 TDI (258 kW) a dokonce šestilitrovou W12/331 kW. O vyškrtnutí těchto agregátů z nabídky se postaraly vysoké servisní náklady a nepřiměřená produkce škodlivých emisí.

České zastoupení Volkswagenu pro nás mělo střídavě k dispozici dva testovací exempláře, oba s třílitrovým vznětovým šestiválcem o výkonu 193 kW. Dokonce i vůz se základním pohonem všech kol (se samosvorným mezinápravovým diferenciálem) v terénu ukázal velké odhodlání a se vzduchovým podvozkem si skvěle počínal i na silnici. Verzi s paketem Terrain Tech pak lze bez okolků nazývat off-roadem, byť se složitější čtyřkolka podepsala na trochu horší dynamice a vyšší spotřebě.

Výsledkem podrobných rozborů bylo, že ačkoliv je Touareg zástupcem značky, která se přímo nezabývá výrobou luxusních terénních automobilů, může takovým modelům směle konkurovat. To se ostatně ukázalo i v rámci zmíněných redakčních testů.

Cenové srovnání

Tuhle část jsme odstartovali trochu netradičně – cenovým srovnáním multimediálních systémů. Zde nejvíce rozhodovala kritéria jako uživatelská přívětivost, jednoduché ovládání, komunikace v českém jazyce a v neposlední řadě i výše příplatku. Závěrečným tipem se stal právě systém RNS 850 s DAB ve Volkswagenu Touareg za cenu 62.700 Kč. Nebyl sice nejlevnější, klíčové faktory však byly na jeho straně a vedle jmen jako Bang & Olufsen a Harman Kardon se neztratí ani ozvučení dánského výrobce Dynaudio.

Co koupit, když máte zájem o luxusní SUV s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici a obstojným chováním v terénu? Do cenového srovnání jsme v první fázi zapojili konkurenční modely s šestiválcovými vznětovými agregáty (BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz ML a Volkswagen Touareg). Konečnou cenu naší zvolené výbavové konfigurace měl nejlepší Jeep, ten však má zároveň nejnižší výkon, nejvyšší spotřebu a agregát 3.0 Multijet/184 kW zatím neplní Euro 6. Zbylým dvěma luxusním konkurentům se Volkswagen Touareg cenově přiblížil hlavně kvůli požadavku vzduchového pérování za 107.700 korun.

Týden na to jsme se podívali na stav trhu s osmiválcovými luxusními SUV a do srovnání vybrali Audi Q7 4.2 TDI, Range Rover Sport TDV8 a Volkswagen Touareg 4.2 TDI. Zde byly výsledky vcelku jednoznačné a podle očekávání – Range Rover Sport je ve zvolené konfiguraci suverénně nejdražší, nabízí však luxusnější svezení a nejlepší vlastnosti v terénu. Druhý skončil Volkswagen Touareg s velmi podobnou základní cenou jako Audi Q7, které doplatilo na vyšší ceny příplatkových prvků.

Reportáže

Pohledy novinářů sice mohou pomoci při rozhodování před koupí nového automobilu, konečné slovo však stejně má zákazník. Již kvůli tomu jsme si podle osobních zkušeností z českých silnic vytipovali několik potenciálních zákazníků a Touareg jim na jeden celý den poskytli.

Jako první jsme prověřili řidičský um mladých slečen v ulicích Prahy. Právě v centrech měst se totiž paradoxně vozy jako Volkswagen Touareg velmi často pohybují, přičemž kamenem úrazů může být celková velikost karoserie, omezený výhled z interiéru a podobně. Upřímně jsme měli trochu obavy, že se nám testovací exemplář vrátí poničený, naštěstí se tak nestalo. Dívky si trochu postěžovaly na modrý lak karoserie (to se dalo čekat) a padaly výtky k pomalejším reakcím automatické převodovky při rozjezdech. Pochvalovaly si však komfortní funkce, pocit bezpečí na palubě a stranou nezůstala ani uživatelská přívětivost – po pár hodinách se už v Touaregu cítily jako doma.

Zatímco s dívkami mohl přijít k úhoně snad jenom lak karoserie a krásné lité disky, v druhé reportáži šlo opravdu o hodně. Mladému, perspektivnímu realitnímu makléři jsme zapůjčili Volkswagen Touareg s paketem Terrain Tech a cílem bylo zjistit, jestli vůz splní vysoké nároky na schopnosti v těžkém terénu. V hornopočernickém Hummer Centru nám dělal společnost mocný Hummer H2 s motorem V8 o objemu 6,2 litru a jak se můžete dočíst v reportáži, Touareg obstál, byť se ztrátou kytičky. V jednom ze strmých klesání totiž přišel o plastovou lištu, která usměrňuje obtékání vody pod motorem. Ta však nemá na jízdní vlastnosti vliv, proto jsme ji naložili do zavazadelníku a jelo se dál.

Video se připravuje ...

V poslední zkoušce jsme Volkswagen Touareg s jednodušším pohonem všech kol postavili do role luxusního taxíku. Náš externí spolupracovník Jakub Urban se na jeden den stal řidičem nejlepšího českého badmintonisty Petra Koukala, kterého vozil po pracovních schůzkách a trénincích. Oběma chlapcům se společně strávený den líbil, a jak můžete v přiloženém videu vidět, vyvstala otázka, zda bychom luxusní taxi nemohli zprostředkovávat častěji. Součástí povedené reportáže je i rozhovor, ve kterém se dozvíte o zajímavých projektech a střípcích z Petrova života.

Video se připravuje ...
Jan Mička
Diskuze (84)
2. 3. 2015 07:39
Re: PR
Zamyšlení nevyšlo >:-[]
2. 3. 2015 07:38
Re: PR
Nic jinýho neumíš...takže chápu :-)
2. 3. 2015 07:38
Re: PR
Samosebou ;-)
1. 3. 2015 20:20
Re: Tenhle článek je ubohost...
souhlas..
1. 3. 2015 18:11
Re: Paradox
Ty se zivis delanim pruzkumu na tema, kdo chce porad dokola cist o touaregu a nakonec si to vsechno precist jeste jednou ve shrnovacce? Jinak, kdyz uz jsem dostal ten palecek, tak by bylo hezke, kdyby ses trochu rozepsal...