28.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Volkswagen Touareg: Vše, co o něm víme

 

V posledních měsících jsme se v rámci dlouhodobého testu několikrát věnovali modernizovanému Volkswagenu Touareg. Následující přehled shrnuje vše, co jsme o voze věděli a během této doby se ještě dozvěděli.

Modernizovaný Volkswagen Touareg je na českém trhu dostupný od loňského podzimu, a protože se jedná o vůz, jehož cenovka snadno přesáhne dva miliony korun, postavili jsme jej vedle těch nejlepších zástupců segmentu luxusních SUV. Během více než třech měsíců jsme vydali klasické redakční testy, provedli cenová srovnání s přímou konkurencí, probrali techniku a přinesli zajímavé pohledy potenciálních zákazníků. Slovní spojení „lidový vůz“ v případě Touaregu trochu ztratilo význam...

Redakční testy

Dříve, než jsme vydali první redakční test Volkswagenu Touareg s motorem 3.0 TDI/193 kW, došlo na srovnání současné verze s předchůdci. Zatímco facelift druhého vydání přinesl po designové stránce drobné retuše především přední části karoserie a úpravy motoru (vyšší výkon, Euro 6), návrat na samotný začátek byl zajímavější.

Volkswagen Touareg - srovnání generací v číslech
Porovnávané hodnoty2. generace1. generaceRozdíl
Délka (mm)47954754+41
Šířka (mm)19401928+12
Výška (mm)17321726+6
Rozvor (mm)28932855+38
Rozchod předních kol (mm)16501653-3
Rozchod zadních kol (mm)16701665+5

Video

Úplně první Touareg byl nejen rozměrově o něco menší, ale nabízel se také s manuální převodovkou a již v základu disponoval pohonem všech kol 4XMotion. Tedy systémem, který dnes dostanete za příplatek 47.100 Kč v podobě paketu Terrain Tech. Nyní je vrcholnou verzí osmiválec 4.2 TDI/250 kW, tenkrát jste si ale mohli pořídit V10 TDI (258 kW) a dokonce šestilitrovou W12/331 kW. O vyškrtnutí těchto agregátů z nabídky se postaraly vysoké servisní náklady a nepřiměřená produkce škodlivých emisí.

České zastoupení Volkswagenu pro nás mělo střídavě k dispozici dva testovací exempláře, oba s třílitrovým vznětovým šestiválcem o výkonu 193 kW. Dokonce i vůz se základním pohonem všech kol (se samosvorným mezinápravovým diferenciálem) v terénu ukázal velké odhodlání a se vzduchovým podvozkem si skvěle počínal i na silnici. Verzi s paketem Terrain Tech pak lze bez okolků nazývat off-roadem, byť se složitější čtyřkolka podepsala na trochu horší dynamice a vyšší spotřebě.

Volkswagen Touareg 3.0 TDI – To dobré zůstává

Volkswagen Touareg 3.0 TDI Terrain Tech – Říkejte mi Off-road

Technika

Kolega Tomáš Dusil se ve svých článcích ponořil do techniky, kterou Volkswagen Touareg nabízel, nebo stále ještě nabízí. Mohli jste si například přečíst o všech novinkách, které přinesla modernizace současného provedení, rozebrali jsme nabízené pohony všech kol, převodovky a hybridní ústrojí spojující elektromotor a šestiválec 3.0 TFSI (prozatím se u nás nenabízí).

Volkswagen Touareg: Technika na úrovni doby

Volkswagen Touareg: SUV s vlastnostmi off-roadu

Volkswagen Touareg Hybrid: Spojuje benzin s elektrikou

Volkswagen Touareg: Kdo potřebuje manuál?

Výsledkem podrobných rozborů bylo, že ačkoliv je Touareg zástupcem značky, která se přímo nezabývá výrobou luxusních terénních automobilů, může takovým modelům směle konkurovat. To se ostatně ukázalo i v rámci zmíněných redakčních testů.

Cenové srovnání

Tuhle část jsme odstartovali trochu netradičně – cenovým srovnáním multimediálních systémů. Zde nejvíce rozhodovala kritéria jako uživatelská přívětivost, jednoduché ovládání, komunikace v českém jazyce a v neposlední řadě i výše příplatku. Závěrečným tipem se stal právě systém RNS 850 s DAB ve Volkswagenu Touareg za cenu 62.700 Kč. Nebyl sice nejlevnější, klíčové faktory však byly na jeho straně a vedle jmen jako Bang & Olufsen a Harman Kardon se neztratí ani ozvučení dánského výrobce Dynaudio.

Luxusní SUV a multimédia: Které je nejlepší?

Co koupit, když máte zájem o luxusní SUV s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici a obstojným chováním v terénu? Do cenového srovnání jsme v první fázi zapojili konkurenční modely s šestiválcovými vznětovými agregáty (BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz ML a Volkswagen Touareg). Konečnou cenu naší zvolené výbavové konfigurace měl nejlepší Jeep, ten však má zároveň nejnižší výkon, nejvyšší spotřebu a agregát 3.0 Multijet/184 kW zatím neplní Euro 6. Zbylým dvěma luxusním konkurentům se Volkswagen Touareg cenově přiblížil hlavně kvůli požadavku vzduchového pérování za 107.700 korun.

Volkswagen Touareg vs. konkurence: Co koupit?

Týden na to jsme se podívali na stav trhu s osmiválcovými luxusními SUV a do srovnání vybrali Audi Q7 4.2 TDI, Range Rover Sport TDV8 a Volkswagen Touareg 4.2 TDI. Zde byly výsledky vcelku jednoznačné a podle očekávání – Range Rover Sport je ve zvolené konfiguraci suverénně nejdražší, nabízí však luxusnější svezení a nejlepší vlastnosti v terénu. Druhý skončil Volkswagen Touareg s velmi podobnou základní cenou jako Audi Q7, které doplatilo na vyšší ceny příplatkových prvků.

Luxusní SUV s naftovými V8: Co koupit?

Reportáže

Pohledy novinářů sice mohou pomoci při rozhodování před koupí nového automobilu, konečné slovo však stejně má zákazník. Již kvůli tomu jsme si podle osobních zkušeností z českých silnic vytipovali několik potenciálních zákazníků a Touareg jim na jeden celý den poskytli.

Jako první jsme prověřili řidičský um mladých slečen v ulicích Prahy. Právě v centrech měst se totiž paradoxně vozy jako Volkswagen Touareg velmi často pohybují, přičemž kamenem úrazů může být celková velikost karoserie, omezený výhled z interiéru a podobně. Upřímně jsme měli trochu obavy, že se nám testovací exemplář vrátí poničený, naštěstí se tak nestalo. Dívky si trochu postěžovaly na modrý lak karoserie (to se dalo čekat) a padaly výtky k pomalejším reakcím automatické převodovky při rozjezdech. Pochvalovaly si však komfortní funkce, pocit bezpečí na palubě a stranou nezůstala ani uživatelská přívětivost – po pár hodinách se už v Touaregu cítily jako doma.

Volkswagen Touareg: V roli módního doplňku

Zatímco s dívkami mohl přijít k úhoně snad jenom lak karoserie a krásné lité disky, v druhé reportáži šlo opravdu o hodně. Mladému, perspektivnímu realitnímu makléři jsme zapůjčili Volkswagen Touareg s paketem Terrain Tech a cílem bylo zjistit, jestli vůz splní vysoké nároky na schopnosti v těžkém terénu. V hornopočernickém Hummer Centru nám dělal společnost mocný Hummer H2 s motorem V8 o objemu 6,2 litru a jak se můžete dočíst v reportáži, Touareg obstál, byť se ztrátou kytičky. V jednom ze strmých klesání totiž přišel o plastovou lištu, která usměrňuje obtékání vody pod motorem. Ta však nemá na jízdní vlastnosti vliv, proto jsme ji naložili do zavazadelníku a jelo se dál.

Volkswagen Touareg Terrain Tech: Kravaťák, co se bahna nebojí (+video)

V poslední zkoušce jsme Volkswagen Touareg s jednodušším pohonem všech kol postavili do role luxusního taxíku. Náš externí spolupracovník Jakub Urban se na jeden den stal řidičem nejlepšího českého badmintonisty Petra Koukala, kterého vozil po pracovních schůzkách a trénincích. Oběma chlapcům se společně strávený den líbil, a jak můžete v přiloženém videu vidět, vyvstala otázka, zda bychom luxusní taxi nemohli zprostředkovávat častěji. Součástí povedené reportáže je i rozhovor, ve kterém se dozvíte o zajímavých projektech a střípcích z Petrova života.

Den s nejlepším českým badmintonistou Petrem Koukalem

Spolupracujeme s TipCars.com
V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touareg: Vše, co o něm víme







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci maximum, sliboval bek

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci…

V útoku mají z čeho vybírat, defenziva ale strádá. Trenéři české hokejové reprezentace pokračují v ladění…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…