VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy

VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy

 
 

Golf GTI se vyrábí už 36 let a Golf Cabrio 33 let. Až letos se ale obě slavné značky ze světa Golfů spojily v jednom autě. Jak jezdí?

Golf Cabrio je úspěšná značka. Sice čítá jen tři generace, zatímco standardní Golf už šest, se 720 tisíci prodanými kusy (z toho 40 tisíc v aktuálním, loni uvedeném provedení) by ale kabriolet od Volkswagenu měl být historicky nejúspěšnějším autem svého druhu.

A to přesto, že si Golf Cabrio prošel devítiletou pauzou – mezi roky 2002 a 2011 Volkswagen spoléhal na kupé-kabriolet Eos a retro New Beetle Cabrio. Loni se ale vše vrátilo ke starým pořádkům a Golf je dnes jediným kompaktním kabrioletem s plátěnou střechou.

Jako skládačka…

Technické a finanční zázemí velkého koncernu dovolí kouzla, na která si konkurence netroufne. Proto nejprve Golf dostal plátěnou střechu z Audi A3 Cabrio, nyní přibývá přeplňovaný dvoulitr a snížený podvozek z ostřejšího Golfu GTI. Po loňském konceptu vlastně bylo jen otázkou, kdy se takového auta dočkáme v showroomech.

Ten okamžik přijde letos v létě a nejsilnější kabriolet bude stát zhruba 800 tisíc korun. To je o 110 tisíc víc než pětidveřový Golf GTI a o 280 tisíc víc než nejlevnější Golf Cabrio s motorem 1,2 TSI/77 kW.

Volkswagen Golf Cabrio - technické údaje
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)5M6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/530077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/
1550-4100
200/
1500-4000
240/
1500-4500
280/
1700-5200
250/
1500-2500
320/
1750-2500
Max. rychlost [km/h]188197 (197)216 (216)237 (235)188207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,5 (10,5)8,4 (8,4)7,3 (7,3)12,19,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,4 (6,3)6,4 (6,3)7,6 (7,7)4,84,5 (5,1)

Za prvním seznámením s tím nejlepším kabrioletem z Wolfsburgu (skutečné rodiště má však v Osnabrücku) jsme vyrazili do jižního Bavorska, nejkrásnějšího regionu našich západních sousedů. I přes deštivou předpověď počasí přálo a štěstí jsme měli i na testovací kousek. Ten si odpustil dvouspojkovou převodovku DSG, která i přes nesporné technické kvality krotí charakter GTI a ubírá na vnímání dynamiky.

TEST VW Golf Cabrio 1,4 TSI - Šestka nahoře bez

Jak se na novinářské auto patří, zkoušený vůz dostal jinak do vínku téměř všechny myslitelné doplňky. Ale třeba v případě koženého čalounění je to dost kontraproduktivní, protože tím GTI přichází o charakteristické kárované čalounění Jacky. Na látkou potažených sedadlech pochopitelně ani v kabriu nechybí.

Všechno v jednom funguje dobře

Když se dají dohromady špičkové konstrukční celky, nemusí to nutně znamenat úspěch. S touto myšlenkou startuji 155kilowattový dvoulitr. Volný rozjezd se studeným motorem je pohodová rutina jako v běžném GTI. O použitelnost v každodenním nasazení proto nemám obavy.

Na retardérech u mnichovského letiště se otevřená karoserie sice občas nenápadně rozklepe (nakonec, který srovnatelný kabriolet je dokonale tuhý?), to je ale naposled, kdy bych si mohl stěžovat na nějaký náznak kroucení skeletu.

Volkswagen: Chronologie kabrioletů

Za Mnichovem se dálnice uvolňuje a my můžeme zcela legálně vyzkoušet rychlou jízdu. GTI má uhánět nejrychleji 240 km/h, se staženou střechou se nám ale tak rychle jet nepoštěstilo. Až do 200 km/h Golf pracuje skvěle – akcelerace je stále působivá a v kabině panuje relativní klid. Se zvýšeným hlasem se dá dokonce pokračovat v konverzaci. Zlom přichází, když ručička rychloměru dosáhne 210. Aerodynamický hluk skokově naroste a akcelerace uvadne. Na vyšší rychlosti by proto bylo vhodnější natáhnout střechu.

Golf jak víno

Testovací trasa ale brzy opouští dálnici a míří do klikatých silnic v kopcích pod Mnichovem. GTI Cabrio dostává dost příležitostí, jak zklamat. Chyby se ale neobjevují, naopak auto perfektně sedí v zatáčkách, sportovní podvozek (vpředu snížený o 22 a vzadu o 15 mm) nepřipouští ani náznak nervozity.

Elektromechnické řízení funguje přesně, i když zpětná vazba od kol se nekoná. O trakci v zatáčkách se stará elektronický systém XDS, který přibrzďuje vnitřní kolo, a tak je možné jít na plyn nečekaně brzy. A kde není zpětná vazba, tam není ani tahání za volant…

TEST VW Golf GTI vs. GTI Edition 35 – Decentní oslava

Nejrychlejší kabriolet se jménem Golf dokáže zachovat ve všech situacích jistotu, přitom mu nechybí výkon, potřebná dávka radosti z jízdy a v neposlední řadě odpovídající komfort. Vlastně jedinou slabinou pro každodenní využití je tvrdé překonávání městských nerovností. A nic na tom nezmění ani přepnutí adaptivních tlumičů DCC do komfortního módu.

V konečném součtu vychází Golf GTI Cabrio jako jednoznačně nejlepší lidový kabriolet na trhu. Pro těch nemnoho zájemců je to jistě dobrá zpráva – úmysl spojit všechno z nejzajímavějších verzí Golfu mohl snadno skončit fiaskem. Volkswagen si ale dal záležet a svůj imagový kabriolet vyladil do posledního detailu.


VW Golf GTI Cabriolet Bavorsko
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a východní…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…