reklama


VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy

VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy

 
 

Golf GTI se vyrábí už 36 let a Golf Cabrio 33 let. Až letos se ale obě slavné značky ze světa Golfů spojily v jednom autě. Jak jezdí?

Golf Cabrio je úspěšná značka. Sice čítá jen tři generace, zatímco standardní Golf už šest, se 720 tisíci prodanými kusy (z toho 40 tisíc v aktuálním, loni uvedeném provedení) by ale kabriolet od Volkswagenu měl být historicky nejúspěšnějším autem svého druhu.

A to přesto, že si Golf Cabrio prošel devítiletou pauzou – mezi roky 2002 a 2011 Volkswagen spoléhal na kupé-kabriolet Eos a retro New Beetle Cabrio. Loni se ale vše vrátilo ke starým pořádkům a Golf je dnes jediným kompaktním kabrioletem s plátěnou střechou.

Jako skládačka…

Technické a finanční zázemí velkého koncernu dovolí kouzla, na která si konkurence netroufne. Proto nejprve Golf dostal plátěnou střechu z Audi A3 Cabrio, nyní přibývá přeplňovaný dvoulitr a snížený podvozek z ostřejšího Golfu GTI. Po loňském konceptu vlastně bylo jen otázkou, kdy se takového auta dočkáme v showroomech.

Ten okamžik přijde letos v létě a nejsilnější kabriolet bude stát zhruba 800 tisíc korun. To je o 110 tisíc víc než pětidveřový Golf GTI a o 280 tisíc víc než nejlevnější Golf Cabrio s motorem 1,2 TSI/77 kW.

Volkswagen Golf Cabrio - technické údaje
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)5M6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/530077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/
1550-4100
200/
1500-4000
240/
1500-4500
280/
1700-5200
250/
1500-2500
320/
1750-2500
Max. rychlost [km/h]188197 (197)216 (216)237 (235)188207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,5 (10,5)8,4 (8,4)7,3 (7,3)12,19,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,4 (6,3)6,4 (6,3)7,6 (7,7)4,84,5 (5,1)

Za prvním seznámením s tím nejlepším kabrioletem z Wolfsburgu (skutečné rodiště má však v Osnabrücku) jsme vyrazili do jižního Bavorska, nejkrásnějšího regionu našich západních sousedů. I přes deštivou předpověď počasí přálo a štěstí jsme měli i na testovací kousek. Ten si odpustil dvouspojkovou převodovku DSG, která i přes nesporné technické kvality krotí charakter GTI a ubírá na vnímání dynamiky.

TEST VW Golf Cabrio 1,4 TSI - Šestka nahoře bez

Jak se na novinářské auto patří, zkoušený vůz dostal jinak do vínku téměř všechny myslitelné doplňky. Ale třeba v případě koženého čalounění je to dost kontraproduktivní, protože tím GTI přichází o charakteristické kárované čalounění Jacky. Na látkou potažených sedadlech pochopitelně ani v kabriu nechybí.

Všechno v jednom funguje dobře

Když se dají dohromady špičkové konstrukční celky, nemusí to nutně znamenat úspěch. S touto myšlenkou startuji 155kilowattový dvoulitr. Volný rozjezd se studeným motorem je pohodová rutina jako v běžném GTI. O použitelnost v každodenním nasazení proto nemám obavy.

Na retardérech u mnichovského letiště se otevřená karoserie sice občas nenápadně rozklepe (nakonec, který srovnatelný kabriolet je dokonale tuhý?), to je ale naposled, kdy bych si mohl stěžovat na nějaký náznak kroucení skeletu.

Volkswagen: Chronologie kabrioletů

Za Mnichovem se dálnice uvolňuje a my můžeme zcela legálně vyzkoušet rychlou jízdu. GTI má uhánět nejrychleji 240 km/h, se staženou střechou se nám ale tak rychle jet nepoštěstilo. Až do 200 km/h Golf pracuje skvěle – akcelerace je stále působivá a v kabině panuje relativní klid. Se zvýšeným hlasem se dá dokonce pokračovat v konverzaci. Zlom přichází, když ručička rychloměru dosáhne 210. Aerodynamický hluk skokově naroste a akcelerace uvadne. Na vyšší rychlosti by proto bylo vhodnější natáhnout střechu.

Golf jak víno

Testovací trasa ale brzy opouští dálnici a míří do klikatých silnic v kopcích pod Mnichovem. GTI Cabrio dostává dost příležitostí, jak zklamat. Chyby se ale neobjevují, naopak auto perfektně sedí v zatáčkách, sportovní podvozek (vpředu snížený o 22 a vzadu o 15 mm) nepřipouští ani náznak nervozity.

Elektromechnické řízení funguje přesně, i když zpětná vazba od kol se nekoná. O trakci v zatáčkách se stará elektronický systém XDS, který přibrzďuje vnitřní kolo, a tak je možné jít na plyn nečekaně brzy. A kde není zpětná vazba, tam není ani tahání za volant…

TEST VW Golf GTI vs. GTI Edition 35 – Decentní oslava

Nejrychlejší kabriolet se jménem Golf dokáže zachovat ve všech situacích jistotu, přitom mu nechybí výkon, potřebná dávka radosti z jízdy a v neposlední řadě odpovídající komfort. Vlastně jedinou slabinou pro každodenní využití je tvrdé překonávání městských nerovností. A nic na tom nezmění ani přepnutí adaptivních tlumičů DCC do komfortního módu.

V konečném součtu vychází Golf GTI Cabrio jako jednoznačně nejlepší lidový kabriolet na trhu. Pro těch nemnoho zájemců je to jistě dobrá zpráva – úmysl spojit všechno z nejzajímavějších verzí Golfu mohl snadno skončit fiaskem. Volkswagen si ale dal záležet a svůj imagový kabriolet vyladil do posledního detailu.


VW Golf GTI Cabriolet Bavorsko
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama