9.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál!

 

Šestá generace kompaktního hatchbacku přijíždí s většími rozměry, čtyřmi úvodními motory a řadou bezpečnostních asistentů. Od Golfu je Polo rozeznatelné zase o kousek méně.

Produktovou ofenzivu odstartovala v letošním roce značka Volkswagen omlazeným Golfem, následovala vlajková loď Arteon a Tiguan v dospělejším provedení Allspace, jenž rozměrově odpovídá Škodě Kodiaq. Pro příští rok uvede koncern na český trh další novinky, včetně T-Rocu, Sportsvanu a Touaregu.

V závěru tohoto roku však wolfsburgští připravili ještě jednu důležitou novinku – kompaktní hatchback Volkswagen Polo, jenž přijíždí v šesté generaci. Mimochodem, ta první se začala vyrábět již v roce 1975! A zatímco v předchozích desetiletích šlo Polo od většího Golfu vždy s přehledem rozeznat, v poslední době je to stále těžší. Neusnadňuje nám to ani příjezd nové generace, která je podobná proporcemi, vzhledem i použitými technologiemi.

Začněme tou velikostí: šestá generace Pola velikostně odpovídá třetí či čtvrté generaci Golfu. Ve srovnání s předchůdcem vzrostla délka o 81 milimetrů na 4053 mm, vůbec poprvé v historii Pola se tak v tomto parametru dostáváme přes čtyři metry. Libovat si budou hlavně cestující uvnitř, jelikož o 94 milimetrů narostl i rozvor (nyní 2564 mm). Vůz je taktéž o 69 mm širší, jen do výšky ztratil sedm milimetrů. Zavazadelník pojme 351 litrů, což je podle automobilky nejvíce v daném segmentu.

Nový Volkswagen Polo odhalil český ceník. Známe i cenu GTI!

Pokud jde o design, na národní prezentaci se dozvídáme, že Volkswagen se Polo snažil rozšířit nejen fakticky, ale i opticky. Tomu odpovídají třeba horizontální prolisy na náraznících, které jsou protaženy až do úplných okrajů. Panoramatická střecha je nyní větší, plast vystřídal ocelový rám, díky čemuž je zlepšena tuhost karoserie, celkově o nemalých 28 %.

Pravdou je, že Polo vypadá elegantně, ale šmrncovní změnu oproti předchůdcům nečekejte. Stále je to poklidně vypadající auto, které mezi ostatními hatchbacky výrazně nevyčnívá. Změnit to může volba barvy, těch VW nabízí celkem čtrnáct, z toho osm nových. Mezi nejatraktivnější patří určitě křiklavá oranžová, ve které byl vůz na prezentaci k vidění. Naopak šedé a stříbrné provedení působí tak nějak fádně. Zajímavým detailem je světelný podpis ve tvaru písmene P, pročpak asi…

GTI s manuálem! Ale počkáme si...

Přesuňme se k obutí. Zákazníci budou moci vybírat ze 14“ až 18“ palcových kol. Ovšem pozor, nejvyšší rozměr je vyhrazen pro sportovně střižený paket R-Line, případně ostrou verzi GTI. Ta má vůbec poprvé výkon 200 koňských sil, přičemž zážehovou osmnáctistovku vystřídal dvoulitr TSI (stejný jako v Golfu R) , jenž se páruje se samočinnou převodovkou. Ovšem pozor, dočkáme se i manuálu! Výroba jednotlivých motorizací však nabíhá postupně, takže zatímco první GTI s automatem již vznikají na výrobních linkách, produkce varianty s manuálem naběhne až kolem září příštího roku.

Jestli je pro vás nejostřejší provedení až moc velký odvaz, sáhnout můžete po zmiňovaném paketu R-Line. Ten přináší sportovnější vzezření, zejména pozměněné nárazníky či masku. Vedle tradičních výbavových stupňů Trendline, Comfortline a Highline je zákazníkům k dispozici také provedení utvořené ve spolupráci se společností Beats. Auto určené hlavně pro mladé je osazeno prémiovým audiem se šesti reproduktory a digitálním osmikanálovým zesilovačem. Rozeznáte jej také pomocí proužků na karoserii či speciálních sedaček s logem Beats. Na interiéry nejvyšších výbav se můžete podívat ve videu níže...

V interiéru zaujme displej infotainmentu, jenž je umístěn nad výdechy klimatizace. Je mnohem více na očích a navíc svým způsobem navazuje na palubní počítač. Budíky umí být díky technologii Active Info Displej digitální, což Volkswagen taktéž přiváží do segmentu jako první. Vidět na nich kromě základních informací můžete třeba trasu navigace či data z telefonu. Chytrá je i klimatizace. Při ostřikování oken začne pracovat tak, aby do interiéru nepouštěla zápach kapaliny.

VW Polo GTI: Prý bude lepší než Golf GTI

Mezi další technologické inovace patří u Pola prvně použité indukční nabíjení telefonu, bezklíčkový přístup či adaptivní tempomat, jenž je nastavitelný do maximální rychlosti až 210 km/h. Nechybí ani nouzové brzdění, které je v šesté generaci součástí všech výbavových stupňů. Z volitelných položek zmiňme třeba parkovací asistent, zadní kameru či pomocníka při vyjíždění z parkovacího místa, jenž při couvání upozorní řidiče na vozy blížící se ze stran.

Na benzin i CNG, diesel až později

Jak jsem již zmiňoval, výroba jednotlivých motorizací a výbav začíná ve španělském závodě pozvolna, takže jsme si některé inovace (třeba digitální přístrojový panel) na národní prezentaci ještě prohlédnout nemohli. Tyto prvky budou k dispozici stejně jako další motory na podzim příštího roku.

Euro NCAP 2017: Volkswagen Polo – Pět hvězd pro šestou generaci

Do České republiky zatím Polo míří se čtyřmi agregáty – třemi zážehovými a jedním, jenž kombinuje benzin a stlačený zemní plyn. S litrovým TGI o výkonu 66 kW avizuje Volkswagen maximální dojezd až 1320 kilometrů, z toho 390 na CNG. Dvě ocelové nádrže na stlačený zemní plyn pojmou dvanáct kilogramů, do benzinové nádrže se pak vejde 40 litrů paliva.

Z konvenčních pohonů mohou zákazníci vybírat mezi litrovými tříválci, konkrétně MPI s výkonem 55 kW, případně TSI se 70 či 85 kilowatty. Oba výkonnostní stupně lze párovat i se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Zájemci o diesel si budou muset ještě pár měsíců počkat, nicméně se počítá s 1,6litrovým turbodieselem. Vrcholem nabídky bude pochopitelně ostré GTI se zážehovým dvoulitrem a výkonem 147 kW. Na něj se obzvlášť těšíme!

Spolupracujeme s TipCars.com
Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

Air France se dohodly s odbory, zaměstnanci dostanou přidáno Air France se dohodly s odbory, zaměstnanci dostanou přidáno

Francouzské aerolinky Air France podepsaly novou mzdovou…

Institut robotiky bude pokračovat pod ČVUT, vědeckým ředitelem se stane Mařík Institut robotiky bude pokračovat pod ČVUT, vědeckým ředitelem se stane Mařík

Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019 Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019

Polo GTI rallyeové skupiny R5 dostalo pro příští sezónu…

 



 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

Rozchod Jágra a Kopřivové? Konec spekulacím! Udělali něco, co je prozradilo

Rozchod Jágra a Kopřivové? Konec spekulacím! Udělali…

Relativně poklidné vody českého showbyznysu před časem rozvířila na začátku října Veronika Kopřivová (27)…

 

iSport.cz

Spor ve futsalu! Litoměřice končí v lize a tvrdí: Vedení svazu je prohnilé

Spor ve futsalu! Litoměřice končí v lize a tvrdí:…

Futsalový klub Gardenline Litoměřice po čtvrtém kole nové sezony odstoupil z první ligy. Podle prohlášení na…

Češky na Turnaji mistryň: Kvitová ukázala nohy, Plíšková je zahalila

Češky na Turnaji mistryň: Kvitová ukázala nohy,…

Tenisový vrchol sezony Turnaj mistryň v Singapuru začne v neděli, a jak to bývá, jde o velkou slávu už před…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…