Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál!

Stanislav Kolman
Diskuze (60)
Šestá generace kompaktního hatchbacku přijíždí s většími rozměry, čtyřmi úvodními motory a řadou bezpečnostních asistentů. Od Golfu je Polo rozeznatelné zase o kousek méně.

Produktovou ofenzivu odstartovala v letošním roce značka Volkswagen omlazeným Golfem, následovala vlajková loď Arteon a Tiguan v dospělejším provedení Allspace, jenž rozměrově odpovídá Škodě Kodiaq. Pro příští rok uvede koncern na český trh další novinky, včetně T-Rocu, Sportsvanu a Touaregu.

V závěru tohoto roku však wolfsburgští připravili ještě jednu důležitou novinku – kompaktní hatchback Volkswagen Polo, jenž přijíždí v šesté generaci. Mimochodem, ta první se začala vyrábět již v roce 1975! A zatímco v předchozích desetiletích šlo Polo od většího Golfu vždy s přehledem rozeznat, v poslední době je to stále těžší. Neusnadňuje nám to ani příjezd nové generace, která je podobná proporcemi, vzhledem i použitými technologiemi.

Začněme tou velikostí: šestá generace Pola velikostně odpovídá třetí či čtvrté generaci Golfu. Ve srovnání s předchůdcem vzrostla délka o 81 milimetrů na 4053 mm, vůbec poprvé v historii Pola se tak v tomto parametru dostáváme přes čtyři metry. Libovat si budou hlavně cestující uvnitř, jelikož o 94 milimetrů narostl i rozvor (nyní 2564 mm). Vůz je taktéž o 69 mm širší, jen do výšky ztratil sedm milimetrů. Zavazadelník pojme 351 litrů, což je podle automobilky nejvíce v daném segmentu.

Pokud jde o design, na národní prezentaci se dozvídáme, že Volkswagen se Polo snažil rozšířit nejen fakticky, ale i opticky. Tomu odpovídají třeba horizontální prolisy na náraznících, které jsou protaženy až do úplných okrajů. Panoramatická střecha je nyní větší, plast vystřídal ocelový rám, díky čemuž je zlepšena tuhost karoserie, celkově o nemalých 28 %.

Pravdou je, že Polo vypadá elegantně, ale šmrncovní změnu oproti předchůdcům nečekejte. Stále je to poklidně vypadající auto, které mezi ostatními hatchbacky výrazně nevyčnívá. Změnit to může volba barvy, těch VW nabízí celkem čtrnáct, z toho osm nových. Mezi nejatraktivnější patří určitě křiklavá oranžová, ve které byl vůz na prezentaci k vidění. Naopak šedé a stříbrné provedení působí tak nějak fádně. Zajímavým detailem je světelný podpis ve tvaru písmene P, pročpak asi…

GTI s manuálem! Ale počkáme si...

Přesuňme se k obutí. Zákazníci budou moci vybírat ze 14“ až 18“ palcových kol. Ovšem pozor, nejvyšší rozměr je vyhrazen pro sportovně střižený paket R-Line, případně ostrou verzi GTI. Ta má vůbec poprvé výkon 200 koňských sil, přičemž zážehovou osmnáctistovku vystřídal dvoulitr TSI (stejný jako v Golfu R) , jenž se páruje se samočinnou převodovkou. Ovšem pozor, dočkáme se i manuálu! Výroba jednotlivých motorizací však nabíhá postupně, takže zatímco první GTI s automatem již vznikají na výrobních linkách, produkce varianty s manuálem naběhne až kolem září příštího roku.

Jestli je pro vás nejostřejší provedení až moc velký odvaz, sáhnout můžete po zmiňovaném paketu R-Line. Ten přináší sportovnější vzezření, zejména pozměněné nárazníky či masku. Vedle tradičních výbavových stupňů Trendline, Comfortline a Highline je zákazníkům k dispozici také provedení utvořené ve spolupráci se společností Beats. Auto určené hlavně pro mladé je osazeno prémiovým audiem se šesti reproduktory a digitálním osmikanálovým zesilovačem. Rozeznáte jej také pomocí proužků na karoserii či speciálních sedaček s logem Beats. Na interiéry nejvyšších výbav se můžete podívat ve videu níže...

Video se připravuje ...

V interiéru zaujme displej infotainmentu, jenž je umístěn nad výdechy klimatizace. Je mnohem více na očích a navíc svým způsobem navazuje na palubní počítač. Budíky umí být díky technologii Active Info Displej digitální, což Volkswagen taktéž přiváží do segmentu jako první. Vidět na nich kromě základních informací můžete třeba trasu navigace či data z telefonu. Chytrá je i klimatizace. Při ostřikování oken začne pracovat tak, aby do interiéru nepouštěla zápach kapaliny.

Mezi další technologické inovace patří u Pola prvně použité indukční nabíjení telefonu, bezklíčkový přístup či adaptivní tempomat, jenž je nastavitelný do maximální rychlosti až 210 km/h. Nechybí ani nouzové brzdění, které je v šesté generaci součástí všech výbavových stupňů. Z volitelných položek zmiňme třeba parkovací asistent, zadní kameru či pomocníka při vyjíždění z parkovacího místa, jenž při couvání upozorní řidiče na vozy blížící se ze stran.

Na benzin i CNG, diesel až později

Jak jsem již zmiňoval, výroba jednotlivých motorizací a výbav začíná ve španělském závodě pozvolna, takže jsme si některé inovace (třeba digitální přístrojový panel) na národní prezentaci ještě prohlédnout nemohli. Tyto prvky budou k dispozici stejně jako další motory na podzim příštího roku.

Do České republiky zatím Polo míří se čtyřmi agregáty – třemi zážehovými a jedním, jenž kombinuje benzin a stlačený zemní plyn. S litrovým TGI o výkonu 66 kW avizuje Volkswagen maximální dojezd až 1320 kilometrů, z toho 390 na CNG. Dvě ocelové nádrže na stlačený zemní plyn pojmou dvanáct kilogramů, do benzinové nádrže se pak vejde 40 litrů paliva.

Z konvenčních pohonů mohou zákazníci vybírat mezi litrovými tříválci, konkrétně MPI s výkonem 55 kW, případně TSI se 70 či 85 kilowatty. Oba výkonnostní stupně lze párovat i se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Zájemci o diesel si budou muset ještě pár měsíců počkat, nicméně se počítá s 1,6litrovým turbodieselem. Vrcholem nabídky bude pochopitelně ostré GTI se zážehovým dvoulitrem a výkonem 147 kW. Na něj se obzvlášť těšíme!

Stanislav Kolman
Diskuze (60)
11. 11. 2017 17:22
tak jsem v tom dneska seděl
Nebyl to žádnej vrcholnej model, ale vedle byl taky jen podprůměrnej Golf. Golf je prostě dál, nemůžu si pomoct, soudruzi to maj dobře odlišený. Někdo to někde v článku srovnával s Golfem i co se týče prostornosti. Objektivně možná měl pravdu že je to skoro stejný, ale pocitově za mě uřčitě ne - narážím na vzdálenost kolenou od palubky/volantu (fotka 45/130 je groteskní!), tlačítka u řadící páky, úzkou loketní opěrku, narážím i na místo vzadu pro kolena. Někde se ty rozměry projevit musely. Přední sedačky ale dobrý - prostorný, rozumný, ale ta palubka, velebnosti, je hnus! Tvrdej lesklej plast přes celou šířku! Hrůza. Vypadá to strašně levně a je to hnusný! Minulá generace vypadala uvnitř o řád líp, bez přehánění.
10. 11. 2017 20:53
Re: Vzhled exterieru design
... kusok, kusok, kusok. H/K_svwet, chcelo byt o konečne nejaké synonymá.
Avatar - praděda7
10. 11. 2017 16:49
Re: Ne,
Ano, zvážím, ale až na jaře...
10. 11. 2017 15:57
Re: Ne,
Skus si kolesa zvazit. Ak porovnas fabricke "elektrony" vo vacsom rozmere a zakladne plechace v tom spodnom, tak je elektron vzdy tazsi.

Ani to nie je prekvapive, kedze priplatkove kolesa su vyrazne sirsie, cize je tam viac gumy aj hlinika a jednak sa pouziva kvoli cene obycajna makka zliatina, takze na elektronoch musi byt kopec materialu na rozdiel od ocelovych diskov.

Ak chces naozaj lahke kolesa potrebujes bud nejaky overeny design, kde bola hmotnost na prvom mieste - nie krasa. Alebo ist do kovanych (nie odlievanych) z exotickejsich materialov. Tu si vsak okamzite na 4-cifernej sume v eurach aj za male disky ;-)
10. 11. 2017 15:47
Re: prcek
Tie auta nie len narastli, ale vyrazne posilnela aj motorova paleta.

Dnesny B segment je na urovni segmentu C okolo roku 2000. Inak povedane Polo alebo Ibiza maju motory od nejakych 55kw - 110kw co je velmi podobne ako ponukal VW Golf IV ak nepocitam verziu Gti.

Takze bez obavy mozes ist o triedu nizsie do segmentu A a stale dostanes lepsie auto ako bolo Polo v tych casoch. Taky Up s 1.0T nepojde horsie ako dobova 1.4 16v :-)