9.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo opticky i fakticky, GTI dostane manuál!

 

Šestá generace kompaktního hatchbacku přijíždí s většími rozměry, čtyřmi úvodními motory a řadou bezpečnostních asistentů. Od Golfu je Polo rozeznatelné zase o kousek méně.

Produktovou ofenzivu odstartovala v letošním roce značka Volkswagen omlazeným Golfem, následovala vlajková loď Arteon a Tiguan v dospělejším provedení Allspace, jenž rozměrově odpovídá Škodě Kodiaq. Pro příští rok uvede koncern na český trh další novinky, včetně T-Rocu, Sportsvanu a Touaregu.

V závěru tohoto roku však wolfsburgští připravili ještě jednu důležitou novinku – kompaktní hatchback Volkswagen Polo, jenž přijíždí v šesté generaci. Mimochodem, ta první se začala vyrábět již v roce 1975! A zatímco v předchozích desetiletích šlo Polo od většího Golfu vždy s přehledem rozeznat, v poslední době je to stále těžší. Neusnadňuje nám to ani příjezd nové generace, která je podobná proporcemi, vzhledem i použitými technologiemi.

Začněme tou velikostí: šestá generace Pola velikostně odpovídá třetí či čtvrté generaci Golfu. Ve srovnání s předchůdcem vzrostla délka o 81 milimetrů na 4053 mm, vůbec poprvé v historii Pola se tak v tomto parametru dostáváme přes čtyři metry. Libovat si budou hlavně cestující uvnitř, jelikož o 94 milimetrů narostl i rozvor (nyní 2564 mm). Vůz je taktéž o 69 mm širší, jen do výšky ztratil sedm milimetrů. Zavazadelník pojme 351 litrů, což je podle automobilky nejvíce v daném segmentu.

Nový Volkswagen Polo odhalil český ceník. Známe i cenu GTI!

Pokud jde o design, na národní prezentaci se dozvídáme, že Volkswagen se Polo snažil rozšířit nejen fakticky, ale i opticky. Tomu odpovídají třeba horizontální prolisy na náraznících, které jsou protaženy až do úplných okrajů. Panoramatická střecha je nyní větší, plast vystřídal ocelový rám, díky čemuž je zlepšena tuhost karoserie, celkově o nemalých 28 %.

Pravdou je, že Polo vypadá elegantně, ale šmrncovní změnu oproti předchůdcům nečekejte. Stále je to poklidně vypadající auto, které mezi ostatními hatchbacky výrazně nevyčnívá. Změnit to může volba barvy, těch VW nabízí celkem čtrnáct, z toho osm nových. Mezi nejatraktivnější patří určitě křiklavá oranžová, ve které byl vůz na prezentaci k vidění. Naopak šedé a stříbrné provedení působí tak nějak fádně. Zajímavým detailem je světelný podpis ve tvaru písmene P, pročpak asi…

GTI s manuálem! Ale počkáme si...

Přesuňme se k obutí. Zákazníci budou moci vybírat ze 14“ až 18“ palcových kol. Ovšem pozor, nejvyšší rozměr je vyhrazen pro sportovně střižený paket R-Line, případně ostrou verzi GTI. Ta má vůbec poprvé výkon 200 koňských sil, přičemž zážehovou osmnáctistovku vystřídal dvoulitr TSI (stejný jako v Golfu R) , jenž se páruje se samočinnou převodovkou. Ovšem pozor, dočkáme se i manuálu! Výroba jednotlivých motorizací však nabíhá postupně, takže zatímco první GTI s automatem již vznikají na výrobních linkách, produkce varianty s manuálem naběhne až kolem září příštího roku.

Jestli je pro vás nejostřejší provedení až moc velký odvaz, sáhnout můžete po zmiňovaném paketu R-Line. Ten přináší sportovnější vzezření, zejména pozměněné nárazníky či masku. Vedle tradičních výbavových stupňů Trendline, Comfortline a Highline je zákazníkům k dispozici také provedení utvořené ve spolupráci se společností Beats. Auto určené hlavně pro mladé je osazeno prémiovým audiem se šesti reproduktory a digitálním osmikanálovým zesilovačem. Rozeznáte jej také pomocí proužků na karoserii či speciálních sedaček s logem Beats. Na interiéry nejvyšších výbav se můžete podívat ve videu níže...

V interiéru zaujme displej infotainmentu, jenž je umístěn nad výdechy klimatizace. Je mnohem více na očích a navíc svým způsobem navazuje na palubní počítač. Budíky umí být díky technologii Active Info Displej digitální, což Volkswagen taktéž přiváží do segmentu jako první. Vidět na nich kromě základních informací můžete třeba trasu navigace či data z telefonu. Chytrá je i klimatizace. Při ostřikování oken začne pracovat tak, aby do interiéru nepouštěla zápach kapaliny.

VW Polo GTI: Prý bude lepší než Golf GTI

Mezi další technologické inovace patří u Pola prvně použité indukční nabíjení telefonu, bezklíčkový přístup či adaptivní tempomat, jenž je nastavitelný do maximální rychlosti až 210 km/h. Nechybí ani nouzové brzdění, které je v šesté generaci součástí všech výbavových stupňů. Z volitelných položek zmiňme třeba parkovací asistent, zadní kameru či pomocníka při vyjíždění z parkovacího místa, jenž při couvání upozorní řidiče na vozy blížící se ze stran.

Na benzin i CNG, diesel až později

Jak jsem již zmiňoval, výroba jednotlivých motorizací a výbav začíná ve španělském závodě pozvolna, takže jsme si některé inovace (třeba digitální přístrojový panel) na národní prezentaci ještě prohlédnout nemohli. Tyto prvky budou k dispozici stejně jako další motory na podzim příštího roku.

Euro NCAP 2017: Volkswagen Polo – Pět hvězd pro šestou generaci

Do České republiky zatím Polo míří se čtyřmi agregáty – třemi zážehovými a jedním, jenž kombinuje benzin a stlačený zemní plyn. S litrovým TGI o výkonu 66 kW avizuje Volkswagen maximální dojezd až 1320 kilometrů, z toho 390 na CNG. Dvě ocelové nádrže na stlačený zemní plyn pojmou dvanáct kilogramů, do benzinové nádrže se pak vejde 40 litrů paliva.

Z konvenčních pohonů mohou zákazníci vybírat mezi litrovými tříválci, konkrétně MPI s výkonem 55 kW, případně TSI se 70 či 85 kilowatty. Oba výkonnostní stupně lze párovat i se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Zájemci o diesel si budou muset ještě pár měsíců počkat, nicméně se počítá s 1,6litrovým turbodieselem. Vrcholem nabídky bude pochopitelně ostré GTI se zážehovým dvoulitrem a výkonem 147 kW. Na něj se obzvlášť těšíme!

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump je připraven zatížit cly veškerý čínský dovoz do Spojených států Trump je připraven zatížit cly veškerý čínský dovoz do Spojených států

Americký prezident Donald Trump je připraven zatížit cly…

Vítkovice se loni dostaly do ztráty 4,5 miliardy korun. Mohou za to opravné položky Vítkovice se loni dostaly do ztráty 4,5 miliardy korun. Mohou za to opravné položky

Společnost Vítkovice, a. s., která zastřešuje služby pro…

Indové se chystají na český trh s léčivy Indové se chystají na český trh s léčivy

Evropský trh s generickými léky čeká velké přeskupení…

Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh

Plánované schodky státního rozpočtu na následující tři…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo dorazilo na český trh. Vyrostlo…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Jízdní dojmy s Volkswagenem Polo GTI: To nejlepší z rodu Jízdní dojmy s Volkswagenem Polo GTI: To nejlepší z rodu

Běžný Volkswagen Polo nás nadchl kvalitními jízdními…

Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan

Volkswagen Polo aktuální generace nemůže přijít o…

 



 
Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Dnes 12:50

V Evropě jde o nejprodávanější elektromobil, v tuzemsku je ale Renault Zoe žhavou novinkou. Přijíždí rovnou ve verzi s velkými akumulátory, které slibují pohádkový dojezd.




Blesk.cz

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Vážné zranění jí překazilo plány! Zpěvačka Eva Pilarová (78) zrušila účast na akci, jelikož musela po ošklivém…

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery: Poslední člen vyvražděného kmene žije už 22 let sám

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery:…

Na internetu se objevily dech beroucí záběry. Poslední známý přeživší z Amazonského kmene, který vyvraždili…

 

iSport.cz

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa potěší sprintery

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa…

Po extrémně náročných etapách na Tour de France, které si vyžádaly konec hned několika sprinterů, čeká cyklisty…

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen mírně zaostává?

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen…

Obhájí Plzeň titul, sesadí ji přes léto sladěnější Slavia, nebo obživne naposledy klopýtající kolos jménem…

 

Reflex.cz

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Rozsvítí světla, pustí hudbu, přečtou zprávy a také zodpoví takřka všechny zvídavé dotazy. Digitální asistentky…

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La Chia aneb Maminky na podium patří!

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La…

Do soutěže, které z kapel se svou „tajnou noční“ produkcí podaří zbourat stan Reflexu, výrazně promluvila…