Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth 695 dostal limitovanou edici Esseesse, má nižší hmotnost a lepší přítlak

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Limitovaná edice Esseesse má za cíl především zlepšit akceleraci a ovladatelnost vozu.

Nová limitovaná edice Abarth 695 Esseesse byla inspirována tuningovými začátky společnosti. Inspirovala se totiž úpravou Fiatu 500 „Cinquino“ z roku 1964, která byl pojmenován 695 Esseesse. Malý Fiat tehdy dostal zvětšený objem motoru na 690 ccm, výkon se zvedl na 38 koní a uháněl rychlostí až 140 km/h.

Vůz tehdy vznikal jako sporťák pro každodenní použití, přičemž jeho produkce byla omezena na pouhých 1.000 kusů. Rozpoznat ho přitom bylo celkem snadné – na kapotě měl totiž výrazný monogram „SS“, zatímco na palubní desce byl nápis „esseesse“.

Novinka se tehdy stala obrovsky populární mezi všemi italskými fanoušky sportovních vozů, takže není divu, že se dočkala výrazně modernějšího nástupce. Tentokrát ovšem Abarth přistupuje k úpravě trochu jinak. Stále však zůstává důraz na sportovní jízdu, především tedy zrychlení a ovladatelnost.

Nová limitka Abarth 695 Esseesse například dostala novou hliníkovou kapotu, která je o 25 % lehčí než standardní kapota, nebo nový výfukový systém Akrapovič. Váha automobilu tak klesla o 10 kilogramů a navíc se lehce změnilo i její rozložení.

Díky novému křídlu „Spoiler ad Assetto Variabile“, které umožňuje nastavení v rozsahu od 0 do 60 stupňů, navíc novinka Esseesse generuje i větší přítlak. Při nastavení křídla na 60 ° a rychlosti 200 km/h se prý přítlak pohybuje okolo 42 kilogramů. Díky odlehčení a lepší aerodynamice by tak vůz měl být rychlejší nejen v zatáčkách, ale také při akceleraci v přímce.

Video se připravuje ...

Funkční úpravy karoserie doplňují také drobné estetické změny, jako například bílé detaily na předním a zadním nárazníku, zrcátkách nebo boční bílé polepy. V podbězích jsou 17“ litá kola s červenými středovými pokličkami, za kterými jsou ukryty brzdy Brembo. Nechybí loga 695 a 695 Esseesse, zatímco vzadu vykukují titanové koncovky výfuku Akrapovič.

Motorový prostor zůstal nedotčen. Abarth 695 Esseesse tak pohání 1,4litrový motor T-jet o výkonu 180 koní s nejvyšším točivým momentem 250 Nm, který slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximální rychlost až 225 km/h (s křídlem nastaveným na 0 °). Standardně je vůz vybaven manuální převodovkou, za příplatek však Abarth nabízí i robotizovanou převodovku. Na obou nápravách jsou tlumiče Koni FSD, přední nápravy mají čtyřpístkové brzdy a zadní kotouče jsou chlazené.

Úpravy interiéru zahrnují nápis „one of 695“ na opěrkách hlavy, na palubní desce čalouněné Alcantarou jsou laserem vyřezané nápisy 695 Esseesse, vůz má červené pásy, skořepina sedadel Seabelt je bíle lakovaná a samotné sedadlo dostalo čalounění v barvách vozu s červeným prošíváním. Na mnoha místech interiéru se navíc objevují karbonové doplňky.

Jak už jsme zmínili, Abarth 695 Esseesse se vyrobí v limitovaném počtu pouze 1390 kusů, přičemž 695 bude lakováno v barevné kombinaci „Scorpion Black“, zatímco druhá polovina dostane lakování „Campovolo Grey“.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

4. 7. 2021 19:46
Odhaduju, že....
cena se bude pohybovat někde okolo 800 000 Kč, coz je síla, ale pořád bych je milionkrát raději investoval do této úžasně zábavné a designově atraktivní motokáry, než do zcela nesmyslné nové 500 s odporným el. pohonem! :-)