Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Vantage představen, má 700 koní a jede až 322 km/h

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Britská automobilka Aston Martin dnes konečně představila svůj vrcholný model V12 Vantage, který má být současně tím vůbec posledním. Rozloučí se tedy s pořádnou show.

Začněme od toho nejdůležitějšího, což je samozřejmě nový motor. Pod kapotou agresivně laděného kupé je uložen dvakrát přeplňovaný 5,2litrový motor V12, který produkuje 515 kW (700 k) a 753 Nm točivého momentu. V12 Vantage tak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a jeho maximální rychlost je až 322 km/h.

Pro představu dodejme, že ve srovnání s motorizací V8 nabízí nový V12 Vantage o 140 kW (190 k) a 68 Nm vyšší výkon. V kombinaci s redukcí váhy navíc vzrostl poměr výkonu k hmotnosti na 287 kW (390 k) na tunu, což je 20% nárůst oproti standardnímu modelu.

Ke snižování hmotnosti automobilka využila řadu nových karbonových komponent, jako je střecha, přední nárazník, přední blatníky nebo prahy. Z kompozitního materiálu je vyroben také zadní nárazník nebo víko kufru. Nerezový výfukový systém pomohl snížit hmotnost o 7,2 kilogramu a slibuje specifický zvuk, k dalšímu snížení hmotnosti pak přispěla speciální lehká baterie.

Video se připravuje ...

S výkony vozu ovšem souvisí také nová převodovka. Zatímco minulá generace V12 Vantage nabízela i manuál, nový V12 Vantage bude dostupný pouze s osmistupňovým automatem ZF, který byl odvozen od modelů V1 Speedster a Vantage F1 Edition. Převodovka ovšem dostala specifickou kalibraci, díky které by měla nabízet skvělé reakce a vždy by měla zvolit správný stupeň.

S přenosem výkonu na kola a povrch navíc pomáhá mechanický samosvorný diferenciál. Do podběhů přitom automobilka umístila 21“ litá kola, která pomohla z celkové váhy sundat dalších 8 kilogramů. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot 4S, které mají rozměr 275/35 R21 vpředu a 315/30 R21 vzadu. Kola jsou navíc schovaná ve výrazně vystouplejších blatnících.

O bezpečné zpomalení se pak starají standardní karbon-keramické brzdy. Vpředu jsou kotouče o průměru 410 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny, zatímco vzadu jsou kotouče s průměrem 360 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny. Nové brzdy pomohly snížit hmotnost o 23 kg a údajně vydrží bez vadnutí i teploty až 800 °C.

Automobilka také zapracovala na podvozku, díky kterému by měl vůz nabídnout unikátní zážitky i výkony. Podvozek by měl být standardně vybaven adaptivními tlumiči s tužšími pružinami (až o 50 % vpředu a 40 % vzadu). Úpravou navíc prošly i stabilizátory. Samotná karoserie by přitom měla být až o 8 % pevnější, což je zásluhou nových výztuh i silnějších panelů.

Na designu karoserie pak může zaujmout například o 25 % zvětšená maska chladiče, která má zajišťovat lepší chlazení, nový přední splitter nebo nový ventilační otvor na přední kapotě. Vzadu pak zaujme hlavně výrazné křídlo, které při nejvyšší rychlosti vytváří přítlak až 240 kilogramů, nebo výrazný difuzor s uprostřed montovanými koncovkami výfuku.

Vzhled ovšem není definitivní záležitostí. Zákazník si může vůz objednat i bez výrazného křídla, případně s různými doplňky, včetně zatmavených světel nebo koncovek výfuku. K dispozici je ostatně individualizační program Q od Aston Martin, který umožní i změny interiéru.

Ten vychází z klasického modelu Vantage, ve verzi V12 ovšem nabídne nová loga V12 nebo kožená sedadla Sport Plus. Nový je také sportovní volant, nechybí leskle černé obložení, odlehčené koberce, stropnice z Alcantary nebo 8palcový infotainment. K dispozici navíc budou i karbonová sedadla, která vůz odlehčí o 7,3 kilogramu. Za příplatek lze navíc zvýšit komfort v kabině i vrácením části zvukové izolace, která byla odstraněna v rámci odlehčování.

Aston Martin V12 Vantage bude vyroben v počtu 333 kusů – globálně. Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že už jsou všechny vozy dávno rozebrané. Automobilka dokonce zaznamenala údajně bezprecedentní poptávku. Pokud si ale uvědomíme, že jde o poslední V12 Vantage, není se příliš čemu divit.

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 3. 2022 13:11
Re: Konečně pořádné auto
Všichni sou trapáci a ruský agenti, jenom ti si borec, vid ulhaneje zelenej neostalinistickej BOLSEVIKU!!!
Avatar - Barrichello
17. 3. 2022 13:10
Re: Konečně pořádné auto
Jasně, kvůli Ukrajine budu prodávat Rollse :-) :-) :-) :-)

Už víš bolševická kreaturo, že spolu s ukrajinci sem přitáhlo i tisíce muslimských migrantů?
A že budou mít úplně stejná práva jak ukrajinci, i když nemaj vůbec ukrajinské občanství?

Krásný že, a navíc si sem mohou vzít celé rodiny :-)
Avatar - speedfred
17. 3. 2022 11:24
Re: Re: Naprosto úchvatný kousek!
Carreru GT som raz počul zavíjať v lesoch okolo Nurburgu a bola to parádička, to čo ale predvádzala V12 od F tomu som celkom nerozumel. :yes: :yes:
Avatar - iudex
17. 3. 2022 10:38
Re: Re: Naprosto úchvatný kousek!
Ja tiež tak akosi inklinujem viac k zvuku V10. Je to síce silne subjektívne, splitting hairs, ako hovoria babky na dedine, ale pre mňa zvukovo kraľujú bez ohľadu na počet valcov spomínaný Lexus LFA a Porsche Carrera GT, oba desaťvalce.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2022 08:44
Re: Recenze na Aston Martin V12?
Pájo,
politiku do tohoto vlákna netahám, pouze vyjadřuji radost nad tím, že se na těchto stránkách konečně recenzuje krásné, sportovní, komfortní elegantní (další pochvalná epiteta přidávej dle libosti) auto.
A VYŘVÁVÁNÍ, jak píšeš, to s dovolením přenechávám jiným. Třeba ausgerechnet temu k0k0tovi / té frndě který / která tě, jak se zdá, za nevlídný komentář vůči mně pochválil/ pochválila ;-) ;-)

Ale pokud je pochvala od Kylie, Mahůni a Armaterasy právě tím, po čem tvé srdéčko prahne... ;-) ;-) ;-)