Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 e-tron Concept ukazuje budoucnost značky ve vyšší střední třídě. Bude elektrická

David Bureš
Diskuze (18)

Audi již dalo najevo, že do budoucna nabídne velký model A6 s elektrickým pohonem. Nyní odhalený koncept naznačuje, jak by taková budoucí A6 mohla vypadat.

Audi nedávno na trh uvedlo elektrické gran turismo e-tron GT a představilo nové elektrické kompaktní SUV Q4 e-tron i jeho SUV-kupé derivát Q4 Sportback e-tron. A nyní je tu další audina s elektrickým pohonem - A6 e-tron ve formě konceptu.

Novinka se představuje na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji. Svým jménem přitom odkazuje na svoji velikost a fakt, že Audi do budoucna počítá také s elektrickými deriváty svých stávajících modelů, včetně A6. Audi A6 e-tron Concept tak naznačuje, jak by takový elektrický model vyšší střední třídy čtyř kruhů mohl vypadat.

Video se připravuje ...

Automobilka přitom zdůrazňuje, že nejde jen o stylistické cvičení. Jeho karoserie naznačuje podobu budoucích sériově vyráběných modelů značky Audi a vysílá jasné signály, jak dynamicky a současně elegantně budou vypadat elektricky poháněné vozy vyšší třídy s logem čtyř kruhů, píše automobilka v oficiální tiskové zprávě. I to naznačuje, že A6 e-tron Concept má hodně blízko příští generaci modelu A6.

To by znamenalo hodně nízké přední světlomety Matrix LED nebo záď ve stylu kupé, s koncovými světly protaženými přes celou šíři zádě s technikou OLED. Tři LED projektory jsou také na bocích konceptu, kdy vítají cestující specifickými světelnými inscenacemi, případně při vystupování varují před nebezpečím. Zaslepená maska single frame pak odhaluje elektrický pohon v útrobách. Tvary konceptu přitom hodně ovlivnila aerodynamika, jak ostatně bývá u elektroaut zvykem. Konkrétně součinitel aerodynamického odporu vzduchu činí pouhých 0,22.

Velikostně pak auto přesně zapadá do vyšší střední třídy. Koncept je dlouhý 4,96 metru, široký 1,96 metru a vysoký 1,44 metru.

Nová je rovněž technika v útrobách. Základem je totiž nová koncernová platforma PPE určená pro velké elektromobily, jejíž vývoj má na starosti právě Audi ve spolupráci s Porsche. Jejím centrálním prvkem je sada akumulátorů v podlaze mezi nápravami, která konkrétně v případě konceptu A6 e-tron má kapacitu 100 kWh. Audi přitom využívá celé spodní části vozu, což umožňuje ploché uspořádání sady akumulátorů, umožňující vedle vyšších SUV postavit i vozy s nízkou siluetou, jako je právě prezentovaný koncept.

U PPE se samozřejmě počítá také s možností pohonu všech kol. V případě studie je tu dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 350 kW a točivém momentu 800 N.m. Použití 800V systému pak umožní dobít 100kWh baterie konceptu z pěti na 80 procent jejich kapacity za méně než 25 minut.

Podvozek tvoří pětiprvková náprava vpředu a víceprvková náprava vzadu, nechybí ani vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Platforma PPE se má stát do budoucna jakýmsi ekvivalentem k architektuře MLB evo známé z konvenčních modelů. Audi přiznalo, že platformu PPE v případě sériového auta poprvé použije v segmentu vyšší střední třídy, a to v druhé polovině roku 2022. Později ji také využije pro vozy střední třídy a luxusní modely. Do budoucna ji tudíž uvidíme v připravovaných elektrických derivátech modelů A4 nebo A6. Použita může být také v crossoverech, respektive SUV.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

20. 4. 2021 08:21
Re: Opravdu pěkné,...
Skrat je v tvojom prijímači.
20. 4. 2021 08:20
Re: Fantastické tvary...
To je nadšenia okolo jedného auta... :-)
Ale je to pochopiteľné. V tom mori expresívne sa tváriacich oblúd, vyšklebených a vyjukaných príšer a rôzneho dizajnového odpadu je normálne vyzerajúce auto, ktoré sa nesnaží šokovať, kráľom. Hoci ten dizajn zas až tak bombastický nie je.
20. 4. 2021 01:40
Opravdu pěkné,...
... jenom škoda, že to úplně zabíjí ten nesmyslný zkratopohon... :-( :no:
19. 4. 2021 21:32
V mensine
Asi jsem v mensine, ale ja si myslim, ze je to designem dost slabota.

Predek je jak Mondeo s nejakymi velkymi cernymi dirami po stranach, maska ani nevypada jak audi.

Zadek nechapu, ten cerny pruh nad pruhem svetel je nesmysl a celkove to pusobi trochu jako Kia Stinger.

Profil se snazi maskovat vyssi vysku kvuli baterkam nejakym cernym necim, ale ve finale to vypada jako afterthought.

Ja si myslim, ze Audi je designem top, ale tohle podle me zdaleka neni pekny cisty design na jaky jsem od Audi zvykly. A navic si zbytecne pohrava s identitou Audi smerem k horsimu.

Za me teda nic moc.
Avatar - JFK
19. 4. 2021 17:17
Re: Audi přebírá
MB je s designem hodně vzadu za zbytkem světa, ta sériová retrostudie rozteklého EQS je na vyhazov, jsem zvědav, kdo krom číňanů si takový hnus koupí.