Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron GT odhaleno před premiérou. Elektrické gran turismo se podobá Porsche Taycan

David Bureš
Diskuze (49)

Elektrická novinka Audi se světu představí už příští týden. Její vzhled byl ale prozrazen už před oficiální premiérou.

Audi pokračuje v postupné expanzi své elektrické řady modelů s přídomkem e-tron. Jako první se v roce 2018 představilo SUV e-tron, o rok později následoval jeho SUV kupé derivát e-tron Sportback a letos nastane čas dopředu avizovaného e-tronu GT. Oficiálně se představí v úterý 9. února, jeho podoba ale byla prozrazena krátce před premiérou.

Díky úniku několika fotografií jsme se dozvěděli dvě zásadní věci. Tou první je fakt, že sériový automobil se skutečně příliš nezmění oproti stejnojmennému konceptu z roku 2018, který avizoval jeho příchod. Měnily se vskutku jen detaily, třeba maska single frame už nemá tradiční mřížku, ale svým zaslepením plně přiznává elektrický pohon. Agresivní vzezření ale zůstalo zachováno, přičemž nemluvíme jen o samotné přídi, ale také bocích s chladicími otvory za předními koly nebo zádi s propojenými koncovými světly a výrazným difusorem.

Zboku pak zaujme druhá věc. Už dopředu Audi avizovalo, že e-tron bude využívat platformu J1, derivát MSB známý z konvenčních aut (mj. Bentley Continental GT Porsche Panamera). Bude ji tak sdílet s Porsche Taycan. To jsme věděli už dopředu, co však ne, je to, jak se budou oba vozy vlastně podobat. Pohleďte na boční siluetu a okamžitě zjistíte, že je prakticky totožná jako u Taycanu.

Právě Taycan naznačuje, co od e-tronu GT očekávat z hlediska výkonů. Elektrické Prosche nedávno debutovalo v základní verzi s jedním elektromotorem u zadní nápravy o výkonu 300 kW, jsou tu ale i deriváty Taycan 4S s 390 kW, Taycan Turbo s 500 kW nebo vrcholný Taycan Turbo S s maximálním výkonem 560 kW. Podobných hodnot by mělo dosahovat také Audi e-tron GT, s tím však, že minimálně vrcholné RS e-tron GT bude možná o něco slabší, aby koncernová hierarchie jednotlivých značek byla pečlivě zachována.

Audi už každopádně slíbilo, že e-tron GT bude ten nejvýkonnější sériový model v nabídce značky. Vyrábí se v manufaktuře Böllinger Höfe po boku supersportu R8, který však má zůstat nejrychlejším sériovým autem značky. Sériová výroba byla spuštěna již před koncem roku, a to za použití několika ekologických přístupů (opakované použití hliníku, využití plastového odpadu). Samotný prodej má být však spuštěn na jaře.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (49)

Doporučujeme

7. 2. 2021 15:29
Re: spalováky končej jeden po druhym
Proč se tu exhibuješ jako elektrophičus? :-( :no:
6. 2. 2021 23:35
Re: Nevypadá vůbec zle...
Tesla se prodává ve verzích s velkým výkonem, i s velkým dojezdem. Stejně tak napr BMW 5 se prodává s nízkou spotřebou a velkým dojezdem nebo jako úplně zbytečná verze pro 99,99% - M5, s úplně zbytečným zrychlením pod tři sekundy a omezeným dojezdem okolo 400 km. Posledně ses tady nad ní rozplýval :yes:
6. 2. 2021 19:28
Re: Nevypadá vůbec zle...
Zato je potvora :-[]
https://www.pravopisne.cz/…09/za-to-x-zato/
Ale vůbec si to neber osobně, krom toho, jen me to trklo, vysvětlení jsem neznal :)
6. 2. 2021 19:23
Re: Nevypadá vůbec zle...
Ano Emel se s tou velikosti seknul. Nicméně na to příkladu Rapide je vidět, ze ty třídy jsou někdy naprosto nevypovidajici...
6. 2. 2021 19:21
Re: Nevypadá vůbec zle...
Já jsem reagoval na Karla. Když si prectes jeho příspěvek a následně můj, pochopíš souvislost. Kopřivko ;-)