Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: 10 nejočekávanějších premiér letošního ročníku

David Bureš
Diskuze (3)

Letošní ročník ženevského autosalonu představí přes 100 evropských či světových premiér. Tyto novinky budou podle nás veřejnost zajímat nejvíce.

Už 89. ročník ženevského autosalonu je za dveřmi. Startuje již v úterý 5. března dvěma novinářskými dny, pro širokou veřejnost bude výstaviště Palexpo otevřeno od čtvrtka 7. března do neděle 17. března. Jako již tradičně množství vystavovaných novinek známe dopředu, a tak jsme vybrali 10 těch nejzajímavějších.

Na letošním ročníku ženevského autosalonu sice budou chybět někteří tradiční účastníci z řad automobilek (Ford, Hyundai, Jaguar, Opel, Volvo), i tak v Palexpu bude zastoupeno na 70 vystavovatelů, kteří slibují přes 100 světových nebo alespoň evropských premiér. Z toho hned 26 vystavovatelů je nových, třeba čínská značka Changan. Rozhodně je tak na co se těšit!

Aurus Senat

Dílo nové ruské značky vyrábějící reprezentativní automobily se světu poprvé ukázalo na loňské inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina a o pár měsíců se představilo na moskevském autosalonu, v západní Evropě ale bude veřejnosti ukázáno vůbec poprvé. Aurus Senat je 5,6 metru dlouhý sedan poháněný dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru naladěným na 441 kW, který je spárován s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Do prodeje vstoupí v roce 2020 s tím, že existuje i natažené provedení L700 s délkou 6.620 mm, kterou využívá právě Vladimir Putin nebo ruský premiér Dmitrij Medvěděv.

BMW 3 Touring

BMW zatím ženevskou premiéru druhé karosářské verze nové generace řady 3 nepotvrdila, její představení na břehu ženevského autosalonu se ale tak nějak bere za samozřejmé. Technika i vzhled nového BMW 3 Touring budou převzaty ze sedanu, což konkrétně bude znamenat sázku na to, co trojce šlo vždycky nejlépe – sportovní vlastnosti. Uvnitř se zase dočkáme luxusnějších materiálů.

Cupra Formentor

Nová sportovní značka patřící Seatu se zatím prezentovala derivátem známé Atecy, v Ženevě ale představí svébytné dílo, crossover Cupra Formentor, které se zřejmě až později dočká verze od Seatu. Kromě vzhledu toho o tomto „SUV kupé“ moc nevíme, je to každopádně plug-in hybrid o výkonu 180 kW, který se začne prodávat v roce 2020.

Ferrari F8 Tributo

Supersporty vždy patří mezi důležitou součást ženevského autosalonu, a tak takový vůz nemůže v našem přehledu chybět, zvlášť když jde o novou generaci osmiválcového superauta od Ferrari. Nástupce 488 GTB se jmenuje Ferrari F8 Tributo a pohání ho uprostřed uložený přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, jehož výkon dalším laděním vzrostl na 530 kW. Design sází na vylepšenou aerodynamiku, kompletně přepracovaný je i interiér, byť jeho základní koncepce stejně jako tvary karoserie evokuje předchůdce. Schopnostem konkurenta Lamborghini Huracán Evo nebo McLarenu 720S pomáhá i mezigenerační snížení hmotnosti o 40 kilogramů.

Honda E Prototype

Honda je další značkou, která vstupuje do elektrické éry, a to prostřednictvím městského hatchbacku s milým retro vzhledem. Poprvé byl naznačen v roce 2017 konceptem Urban EV, letos v Ženevě bude následovat další vývojové stádium, už bližší sériové verzi, která se začne vyrábět ještě letos. Honda E Prototype tak už dostala pětidveřovou karoserii a futuristický, minimalistický interiér s rozměrnými obrazovkami přes celou palubní desku. Zvláštností je pak nově vyvinutá platforma s pohonem zadních kol.

Lamborghini Huracán Evo Spyder

V Ženevě nemůže chybět ani hlavní rival Ferrari, Lamborghini. Výrobce s rozzuřeným býkem ve znaku bude na výstavišti Palexpo vystavovat modernizovanou řadu Huracán, konkrétně kupé a otevřený Spyder. Model označený Huracán Evo (Spyder) se od předchůdce liší agresivnějším designem, posíleným desetiválcem na 470 kW nebo modernější technikou pro ještě lepší jízdní vlastnosti.

Peugeot 208

Napjatě očekávanou novinkou letošního ženevského autosalonu je i Peugeot 208, o jehož premiéře se spekulovalo již loni na podzim v Paříži. Nakonec se ale ukáže až na jaře v Ženevě, přičemž premiéra bude o to pikantnější, že se jen o pár desítek metrů vedle bude prezentovat jeho úhlavní rival, pátá generace Renaultu Clio. Peugeot 208 nejen s ním bude chtít soupeřit líbivým designem inspirovaným větší 508. Karoserie bude v nabídce jen jediná, pětidveřový hatchback, zato nabídka motorů bude relativně bohatá. Benzinové jednotky doplní i turbodiesel 1.5 BlueHDi, což u malých aut přestává být zvykem, a hlavně elektrická verze. Peugeot e-208 nabídne výkon 100 kW a dojezd 340 kilometrů podle metodiky WLTP.

Renault Clio

Pátá generace Renaultu Clio bude nepochybně patřit mezi největší hvězdy letošní ženevské výstavy, vždyť jde o nejprodávanější malý model v Evropě a jeden z nejprodávanějších vozů na starém kontinentu vůbec. Karoserie novinky se ve srovnání s předchůdcem tolik nezměnila, ostatně dosavadní Clio je dodnes chválené za svůj líbivý vzhled, zato uvnitř došlo k revoluční proměně. Centrálním prvkem tzv. Smart Cockpitu je obří obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou až 9,3 palce, natočená k řidiči. Informace o motorech Renault zatím neuvolnil, očekává se však nasazení nového tříválce 1.0 TCe, představeného už v modernizovaném Nissanu Micra.

Škoda Kamiq

Mohl by zástupce mladoboleslavské značky v tomto přehledu chybět? Určitě ne, protože podle našich zkušeností vás nová škodovka bude hodně zajímat. Škoda Kamiq je nové malé SUV pro Evropu, které vychází z konceptu Vision X, který se na ženevském autosalonu představil před rokem. Zaujme hlavně prostorným interiérem díky dlouhatánskému rozvoru 2.651 mm, platformu MQB A0 sdílí se Škodou Scala, která se na ženevském autosalonu též ukáže.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat se sice v Ženevě představí „jen“ v modernizovaném provedení, tento model ale v rámci Evropy zůstává nejprodávanějším zástupcem střední třídy a velice oblíbeným služebním vozidlem, a tak provedené změny budou hodně zajímat. Facelift Passatu bude chtít lákat hlavně na nejmodernější techniku, jako je nový systém Travel Assist, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu a funguje až do rychlosti 210 km/h. Navíc má funkci prediktivní kontroly rychlosti, díky níž zvládne reagovat na značky omezující rychlost, vjezd do města, zatáčky nebo kruhové objezdy a podle nich upravit rychlost auta. Nový je i multimediální systém.















































Ženevský autosalon 2019: Předběžný seznam novinek
Značka Modely
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing"
Alpina B7
Aston Martin Lagonda All-Terrain, Project 003
Audi Q4 e-tron koncept, A6 Allroad (?), plug-in hybridní modely
Aurus Senat
Bentley Bentayga Speed, Centenary, Mulsanne W.O. Edition by Mulliner
BMW 3 Touring, 7 fl, X3 M, X4 M, X7
Citroën Ami One
Cupra Formentor
Ferrari F8 Tributo
Fiat Edice oslavující 120 let značky
Ford NEBUDE
Ginetta Supercar
Honda E Prototype
Hyundai NEBUDE
Jaguar NEBUDE
Jeep modely řady S
Kia EV concept, Xceed
Koenigsegg nový hypersport
Lamborghini Huracán Evo, Huracán Evo Spyder, Urus offroad paket
Land Rover NEBUDE
Lexus LC Convertible, RC F Track Edition
Mazda 3, kompaktní SUV, MX-5 30th Anniversary
McLaren 720LT Spider, 720S Spider
Mercedes-Benz CLA, CLA Shooting Brake, GLC fl., A 45 AMG, V fl.
MINI EV (?)
Mitsubishi ASX fl., Engelberg Tourer
Morgan Wide Body sportscar
Nissan IMQ concept, Juke (?), Micra fl.
Opel NEBUDE
Peugeot 208, 508 Sport Engineered Concept
Pininfarina Battista
Polestar 2
Porsche 911 Cabrio, Boxster/Cayman T
Renault Clio, Twingo fl
Rolls-Royce Ghost (?)
SsangYong Korando
Seat el-Born, Minimó
Subaru Levorg fl (?), Forester (?), Viziv Adrenaline
Škoda Kamiq, Scala, Vision iV
Toyota Aygo x-cite, Supra
Volkswagen ID Beach Buggy, Multivan 6.1, Passat fl, T-Roc R
Volvo NEBUDE
David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - whatever
5. 3. 2019 10:00
Tonale
Ja som najviac zvedavý na Alfa Romeo Tonale. Nový model od AR je zväčša sviatkom pre celý automobilový svet, len pre skutočných automobilových srdciarov z auto.cz je x-tý facelift passatu zrejme dôležitejší. :no:
Avatar - Hittman
3. 3. 2019 21:08
Mam
brečet? Pořádně auto nikde..