Bentley chystá dvanáctiválcovou lahůdku. Bude to rozlučka s W12?
Bentley se hodlá do budoucna stát automobilkou nabízející výhradně elektromobily. Ještě předtím však chystá jednu lahůdku s dvanáctiválcovým motorem.
K luxusním automobilům odjakživa patřily velkoobjemové spalovací agregáty. To se ale v době stále více zdůrazňující udržitelnost nebo ekologičnost začíná měnit. Na elektromobilitu tak přecházejí i značky Rolls-Royce a Bentley, které už oznámily, že do konce desetiletí nabídnou jen elektřinou poháněné modely. Druhá z nich však patrně chystá velkolepou rozlučku se spalovacími motory.
Z ústředí automobilky z Crewe totiž zaznívají zprávy, že Bentley chystá pro rok 2023 opravdovou specialitu poháněnou šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který letos slaví 20 let. Jestliže v minulosti tento agregát používaly i Audi a dokonce též Volkswagen, dnes už je vyhrazen pouze Bentley. A i v jeho případě jej čeká konec, spolu s přechodem Bentley na elektřinu.
Chystaný dvanáctiválcový speciál tak svým způsobem může být rozlučkou s tímto netradičně koncipovaným motorem, se čtyřmi řadami válců pro větší kompaktnost, aby se vešel pod kapotu velkých modelů. Zároveň však bude oslavou 80 let od zahájení spolupráce karosárny Mulliner s automobilkou Bentley. Právě Mulliner dnes fungující jako divize specializující se na personalizované projekty britské automobilky bude mít stavbu vozu na starosti.
Podle zákulisních zpráv bude novinka postavena na bázi Bentley Continental GT. Od výchozího auta se však výrazně odliší svým designem, který by už mohl naznačovat budoucí stylistický směr pro plánovanou elektrickou budoucnost značky. Není přitom vyloučena inspirace konceptem EXP 100 GT z roku 2019. Půjde přitom o první projekt Andrease Mindta z pozice šéfdesignéra Bentley, který se funkce ujal letos v březnu, v rámci převzetí dohledu nad Bentley značkou Audi. Mindt k britské značce přišel právě od čtyř kruhů. Tam naposledy působil jako vedoucí designér exteriéru, podílel se tak na vzniku modelů Q8 nebo e-tron.
Použitý dvanáctiválec do W pak zřejmě bude naladěn na 659 koní (485 kW), tedy výkon jako u modelu Continental GT Speed nebo Bacalar.
Bacalar přitom dokázal, že o individuálně navržené vozy je zájem také u Bentley. Vždyť pouhých 12 postavených kusů této limitky s cenovkou 1,5 milionu liber (44,4 milionu korun) bylo vyprodáno dávno předtím, než byl vůbec dokončen první kousek.
Právě vysoký zájem o Bacalar údajně přesvědčilo vedení, aby plánovaná produkce chystané speciality byla vyšší. I proto se mluví o stavbě dokonce 25 aut a cenovce přes 1,5 milionu liber.