Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW loni vystřídalo Mercedes v čele trhu s luxusními vozy

ČTK
Diskuze (16)

Celosvětový prodej luxusních osobních automobilů Mercedes-Benz se loni snížil o pět procent na 2,05 milionu.

Značka Mercedes-Benz tak podle agentury Reuters poprvé za pět let přišla o vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily. Předstihla ji konkurenční německá značka BMW, která tento týden oznámila, že její globální prodej loni poprvé překročil 2,2 milionu vozů.

Video se připravuje ...

V Evropě se loni prodej automobilů Mercedes-Benz propadl asi o 11 procent na 696.000. V Číně se snížil o dvě procenta na 759.000 vozů, zatímco ve Spojených státech o 0,4 procenta vzrostl a dostal se na 276.000.

V samotném čtvrtém čtvrtletí se globální prodej automobilů Mercedes-Benz meziročně propadl téměř o čtvrtinu zhruba na 464.000 vozů. Daimler ve své zprávě poukázal na přetrvávající problémy s nedostatkem čipů. "Situace kolem dodávek polovodičů zůstává nejistá a předpokládá se, že jejich nedostatek bude mít v příštích čtvrtletích vliv na výrobu i prodej," uvedla automobilka.

BMW zveřejní podrobnější údaje o vývoji loňského prodeje příští týden. O loňském překročení hranice 2,2 milionu prodaných vozů v úterý informoval člen představenstva zodpovědný za prodej Pieter Nota.

"Značka BMW je tak na prvním místě na globálním trhu s luxusními vozy, a to se značným náskokem," prohlásil. Předpověděl zároveň, že v letošním roce bude BMW pokračovat v růstu.

ČTK
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
11. 1. 2022 08:49
Re: No jo no....
S tímhle souhlas, v mb mi říkali, že už s faceliftovaným éčkem a cls mají problém, prodeje oproti preface nejsou dle očekávání a ani novinkové céčko netrhá rekordy. Drží je áčka, plus v této gen. povedené CLA a pak GLC s GLE, které jsou dobře naceněné. Esko je jiný svět, to neztratí, ani když bude objektivně horší než konkurence. Každopádně za nižšími prodeji stojí od céčka nahoru motorizace omezené na R4 a infotainmentový guláš, ve kterém se nevyznají ani majitelé mercedesů posledních generací. Nejvíc si zákazníci stěžují na ty nové volanty.

Bohužel s bmw to nedopadne lépe, už facelift trojky bude ergonomické infotainment peklo a všechny nové modely stejně tak. A s přechodem na elektro moc nevidím důvod řešit premie/nepremie, resp. držet se značky, která umí jízdu, protože z jídních atributů "vyhrazených" klasickým koncepcím bmw nezůstane nic a lepší design dnes umí kde kdo.
Avatar - fOE
10. 1. 2022 20:28
Re: kto mal vacsi zisk?
Jsi akcionar?
10. 1. 2022 18:44
Re: Brutální ledviny vítězí nad elektrifikací Mercedesu
Za první větu: :yes:
10. 1. 2022 18:21
Re: Re: kto mal vacsi zisk?
Možná ještě jednou. Poměřovat podle zisku i podle pouhého zisku na jednom autě bez znalosti dalších souvislostí nic nevypoví.
10. 1. 2022 17:41
No jo no....
5er pořád v V8, pěkný naftě, několika hybridech a k tomu normální ovládání infotaimentu. V 3er pořád R6 nafta i benzín, 760 jde mimo EU pořád zadat do výroby, k tomu opět možná nejlepší PHEV na trhu pro EU. Mají široký výběr, nechali klasický ovládání, zůstaly super sedačky.. No a ten design, to je sice samej výstřelek, ale řekněme si to narovinu, ošklivý auta jsou okrajovky. 3er, 5er, X3/5/7 jsou dost konrezrvativně pojatý auta, jako by tak "pro jistotu"..