Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW předalo miliontý elektrifikovaný vůz a připomnělo elektrické plány

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Mnichovské automobilce bývá mnohdy vyčítáno, že v elektrifikaci zaspala. Předáním již miliontého vozu však tyto zprávy vyvrací a přidává i pohled do budoucnosti.

Automobilka BMW se nedávno pochlubila výrazným milníkem na své elektrické cestě. Téměř deset let od představení elektrické divize i a představení prvního masově vyráběného elektromobilu i3 totiž předala zákazníkovi již miliontý elektrifikovaný vůz, kterým se stalo BMW iX xDrive40. Zákazník navíc dostal i domácí BMW Wallbox včetně instalace pro pohodlné domácí nabíjení.

Doručení našeho miliontého elektrifikovaného vozu symbolizuje milník v naší transformaci – a další už máme v hledáčku: Naším cílem je překonat hranici dvou milionů během pouhých dvou let,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG zodpovědný za zákazníky, značku a prodeje.

Video se připravuje ...

Díky našemu neustále rostoucímu sortimentu si stanovujeme ambiciózní prodejní cíle, zejména pro plně elektrická vozidla: V roce 2022 si klademe za cíl zdvojnásobit letošní prodeje. Do roku 2025 BMW Group dodá zákazníkům zhruba dva miliony plně elektrických vozidel. Očekáváme, že v roce 2030 bude minimálně polovina vozidel BMW Group plně elektrická,“ dodal Nota.

BMW přitom nedávno uvedlo na trhy dvojici svých elektrických vlajkových lodí BM iX a BMW i4, které by postupně měly doplňovat další čistě elektrické modely. Například v příštím roce se čeká představení plně elektrických modelů BMW řady 7 a X1.

Čistě elektrické BMW řady 5 by se mělo v nabídce objevit v roce 2023 a následovat by měl nástupce Mini Countryman nebo čistě elektrický Rolls-Royce Spectre. Do roku 2023 pak chce mít společnost minimálně jeden plně elektrický model na cestách v 90 procentech svých tržních segmentů.

S rychlejší a plynulejší elektrifikaci modelů BMW by měla pomoci nová platforma Neue Klasse, tedy modulární technika výhradně pro elektrifikovaná auta, která by se mohla poprvé představit již v roce 2025 ve formě elektrického sedanu. Hovoří se přitom o bateriích s vyšší kapacitou, podpoře rychlonabíjení až 350 kW, využití lehkých materiálů, modernějších multimediích, atd.

Produktová nabídka značky Mini by měla být čistě elektrická již do roku 2030, od stejného roku by navíc čistě elektrickými měly být také všechny nové modely Rolls-Royce. Plně elektrickými se ale stanou také všechny modely BMW Motorrad určené pro městskou mobilitu.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Atomas
9. 12. 2021 11:29
Re: Elektrohruška
Osobně nechápu tu eurohujerskou rovnici "Současná spotřeba OK rovná se uberu zdroje, ale zato přidám spotřebiče". Oni uvažuji v kontextu aktuální situace, která ovšem v budoucnu již nebude, pokud zohledníme mimojiné i stárnutí atomových elektráren ve Francii, které se nenahrazuji, tak nás čeká skutečně krušná budoucnost... A pro zajímavost aktuální data z dnešního rána z DE: Celková spotřeba 72,5 GW, výroba: Solar:1,08GW, vítr: 5,033GW, vodní: 1,68GW. Zbytek táhne konvenční fujky konvenční elektrárny. Tedy cca 89% energie je dnes ráno v Německu ze zdrojů, které by chtěla EK teoreticky uzemnit...
Avatar - Barrichello
9. 12. 2021 10:29
Re: Ty elektrické BMW
Mam to v deníčku, fejkovej nicku :-) :-)
Avatar - Barrichello
9. 12. 2021 10:18
Re: Elektrohruška
bohužel má pradu, zelený Erohujere. Vy - všichni utopičtí bolševici se budete hodně divit.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2021 10:16
Ty elektrické BMW
nějak nejsou vidět, dneska sem viděl dvě Ev, nový Inoiq a Hyundai Kona Electric, včera Teslu S a předevčírem Teslu 3.

Ostatní kde nic, tu nic :-)
Avatar - Atomas
8. 12. 2021 18:28
Re: Elektrohruška
Tak se zamyslíme trochu globálněji - v rámci střední Evropy. Německo se nyní díky sdílené přenosné soustavě chová jako takový energoupír - z okolních států vyrovnává výkyvy v síti, zejména proto, že nedokáže přenést vyrobenou energii (např. větrníky) ze severu na jih. To je velký problém. Velká gratulace míří na Slovensko, které je energeticky zcela závislé na ruském plynu, ropě a jaderném palivu. V Maďarsku se svítí zejména díky plynu (40%), ropě, jaderné energii (pouze 15%) a uhlí. Polsko frčí z asi 93% na uhlí. Na druhou stranu rovnice si dejme cíle Německa a potažmo EK - vypnout fujky energie z uhlí a dalšího fosilu jako je ropa a plyn... A výsledek? Kde nic není, ani elektroauto nebere... ;-)
PS: A mínusujte si jak chcete, energii tím stejně nevyrobíte :-)