Brzy zamíří do důchodu, přesto současný Civic Type R stále láme rekordy
Na vytvoření nového rekordy stačil i klasický Civic Type R, verze Limited Edition ovšem rekord ještě vylepšila.
Honda představila novou generace modelu Civic již v minulém roce a premiéra ostřejší verze Type R se očekává letos, přesto automobilka nezapomíná připomínat, že i minulá generace má stále co nabídnout. Důkazem budiž nový rekord mezi předokolkami na okruhu The Bend Motorsport Park v Austrálii.
Profesionální závodní jezdec Tony D’Alberto se na trať 4,95 kilometrů dlouhého okruhu vypravil nejprve s klasickou Hondou Civic Type R, se kterou zajel čas 2 minuty a 13,251 sekundy. Už to stačilo ke stanovení nového okruhového rekordu, jenže D’Alberto ještě neřekl poslední slovo.
Po zajetí kola se standardním Civicem Type R totiž přesedlal do jeho ostřejší verze Type R Limited Edition, která má upravený podvozek i řízení. Díky odstranění části zvukové izolace a přezutí na kovaná kola BBS, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, navíc technici snížili hmotnost vozu ve srovnání se standardním Civicem Type R o 22,7 kilogramu.
Kombinace snížené hmotnosti a lepivějších pneumatik pak v rukou stejného jezdce znamenala vylepšení času o 0,99 sekundy a stanovení nového rekordu s hodnotou 2 minuty a 1,260 sekundy. Na sporťák, který se pomalu chystá do důchodu, to jsou velmi působivé hodnoty.
Sluší se přitom dodat, že stávající generace Hondy Civic Type R drží rekord mezi produkčními vozy s pohonem předních kol na celé řadě dalších okruhů. Zmínit můžeme Hungaroring, Estoril, Silverstone nebo Spa-Francorchamps. Verze Limited Edition navíc porazila Mégane RS Trophy-R v Suzuce, v souboji o čas na Nürburgringu byl ale nakonec rychlejší Renault.
Nyní už ale všichni s napětím očekáváme, co přinese nová generace modelu Civic Type R, jejíž premiéra by se měla uskutečnit v tomto roce. Objevují se přitom spekulace, že pohonné ústrojí bude převzato ze stávající generace, samozřejmě by se ale mělo dočkat řady vylepšení.