Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brzy zamíří do důchodu, přesto současný Civic Type R stále láme rekordy

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Na vytvoření nového rekordy stačil i klasický Civic Type R, verze Limited Edition ovšem rekord ještě vylepšila.

Honda představila novou generace modelu Civic již v minulém roce a premiéra ostřejší verze Type R se očekává letos, přesto automobilka nezapomíná připomínat, že i minulá generace má stále co nabídnout. Důkazem budiž nový rekord mezi předokolkami na okruhu The Bend Motorsport Park v Austrálii.

Profesionální závodní jezdec Tony D’Alberto se na trať 4,95 kilometrů dlouhého okruhu vypravil nejprve s klasickou Hondou Civic Type R, se kterou zajel čas 2 minuty a 13,251 sekundy. Už to stačilo ke stanovení nového okruhového rekordu, jenže D’Alberto ještě neřekl poslední slovo.

Video se připravuje ...

Po zajetí kola se standardním Civicem Type R totiž přesedlal do jeho ostřejší verze Type R Limited Edition, která má upravený podvozek i řízení. Díky odstranění části zvukové izolace a přezutí na kovaná kola BBS, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, navíc technici snížili hmotnost vozu ve srovnání se standardním Civicem Type R o 22,7 kilogramu.

Kombinace snížené hmotnosti a lepivějších pneumatik pak v rukou stejného jezdce znamenala vylepšení času o 0,99 sekundy a stanovení nového rekordu s hodnotou 2 minuty a 1,260 sekundy. Na sporťák, který se pomalu chystá do důchodu, to jsou velmi působivé hodnoty.

Sluší se přitom dodat, že stávající generace Hondy Civic Type R drží rekord mezi produkčními vozy s pohonem předních kol na celé řadě dalších okruhů. Zmínit můžeme Hungaroring, Estoril, Silverstone nebo Spa-Francorchamps. Verze Limited Edition navíc porazila Mégane RS Trophy-R v Suzuce, v souboji o čas na Nürburgringu byl ale nakonec rychlejší Renault.

Nyní už ale všichni s napětím očekáváme, co přinese nová generace modelu Civic Type R, jejíž premiéra by se měla uskutečnit v tomto roce. Objevují se přitom spekulace, že pohonné ústrojí bude převzato ze stávající generace, samozřejmě by se ale mělo dočkat řady vylepšení.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - xxc
13. 2. 2022 18:04
Re: CTR
Pochybujem, že kto to vážne chce, že si to nebude vedieť objednať.
Avatar - hugino
13. 2. 2022 10:52
Re: CTR
Druhé najlepšie po VW Golf VIII GTI Clubsport.Stačí pozrieť pár videii na Carwow.
Avatar - Magister
13. 2. 2022 08:42
CTR
Nejlepší auto ve své třídě. Velká škoda, že už v Evropě nejde skoro rok objednat. A z příští generace tu bude podpultové zboží a šlus. Náš trh opět vinou nesmyslných omezení přichází o to nejzajímavější.