Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
68
Fotogalerie

Bugatti už postavilo 300 kusů Chironu. Jubilant stojí přes 78 milionů. Bez daně

Jubilejní exemplář Chironu je speciální verze Pur Sport s cenovkou tří milionů eur, což v přepočtu odpovídá více 78 milionům korun. Mluvíme tu přitom o částce bez daně.

Bugatti má důvod k oslavě. Ve svém závodě v Molsheimu postavilo Chiron s výrobním číslem 300. Automobil vyráběný od roku 2016 tak už před nějakou dobou vstoupil do druhé poloviny životního cyklu. Bugatti má totiž v plánu postavit 500 exemplářů nástupce slavného Veyronu.

Jubilejní automobil se přitom představuje na sadě fotografií z areálu domovského závodu, na němž se odhaluje jeho unikátní vzhled. Každý Chiron je naspecifikován podle přání svého majitele, v tomto případě jeho vlastník má podle všeho v oblibě černou barvu.

Dominantním motivem je totiž černý lak Nocturne, který oživují prvky z šedého karbonu, jako jsou nejen ramena vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler, ale také třeba stěrače. Charakteristická linka ve tvaru písmena C nebo kola mají zase tmavou barvu střelného prachu. Kryt motoru je pak z karbonových vláken. V objednané specifikaci pak nechybí ani panoramatická střecha "Sky View".

Stejná barevná kombinace se objevuje také v interiéru. Základem je černé čalounění alcantarou a kůží, které oživují kontrastní detaily v šedé barvě. Specialitou je pak kresba tančícího slona vyobrazená na hlavových opěrkách, jakožto hold Rembrandtovi Bugatti, mladšímu bratrovi slavnějšího Ettoreho, který byl sochařem.

Jubilejní automobil je přitom jedinečná verze Chiron Pur Sport se základní cenovkou tří milionů eur bez daně (přes 78 milionů korun). Proti běžnému modelu je naladěn tak, aby poskytl agilnější charakter. Zachoval si sice čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec do W o výkonu 1.500 koní (1.103 kW) a točivém momentu 1.600 N.m, obouvá však lepivější pneumatiky a využívá sofistikovaných aerodynamických prvků včetně pevného zadního křídla místo výsuvného pro co nejvyšší přítlak. Převodovka má zase o 15 % kratší převodový poměr pro ještě brutálnější zrychlení. Díky ní Chiron Pur Sport zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 2,3 sekundy. Dvoustovkou jede za 5,5 sekundy a na třístovce je za méně než 12 sekund.

Chiron Pur Sport vznikne jen v šedesáti exemplářích. Většina z nich přitom ke svým majitelům zamíří právě během letošního roku. Výroba začala teprve na podzim 2020. V průběhu letošního roku chce Bugatti ve svých dílnách dále stavět Chiron Sport nebo model Divo. Letos pak bude konečně postaven také speciál La Voiture Noire, prezentovaný už v březnu 2019 ve formě makety.