Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice: Prášek, co dělá zázraky

1. 6. 2019
53
13
Zobrazit náhledy (53)
Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Displej uvnitř speciálního vozu ukazuje, kolik cementu musí šofér dávkovat Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Osmačtyřicetiletý Remko Herremans pracuje s nizozemskou technologií v Česku už přes deset let. Sám se často zapojuje do výstavby. I my jsme ho zastihli v akci, jak sype přísadu z traktoru. Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Přísada RoadCem se skládá z alkalických látek. Za hlavní devízu šedého prášku zmiňuje Herremans lepší hydrataci cementu, která zvyšuje pružnost konstrukcí. Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Jelikož RoadCem umí zpracovat většinu organických složek v zemině, počet odváženého materiálu se smrskává na minimum Zevrubné zhutnění za pomoci válců je důležitou součástí při každé výstavbě silnice. Poté se vozovka pokropí a je de facto ihned sjízdná. Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem Byli jsme u ekologické rychlovýstavby silnice technologií RoadCem

Nejen ohleduplná k životnímu prostředí, ale především rychlá. To je unikátní technologie RoadCem na výstavbu silnic. Jak funguje? Vypravili jsme se to zjistit kousek za Prahu.

Zemina nedaleko středočeských Průhonic je již urovnaná. Jen typickou hnědou barvu ještě něco doplňuje: stříbrnošedý materiál, jenž z traktůrku poctivě sype osmačtyřicetiletý Remko Herremans. „Na tom zázračném prášku to kompletně stojí,“ směje se muž mající tuto nizozemskou technologii v České republice na starost. V čem spočívá unikátnost RoadCemu?

Moderní alchymie

Žádné nákladné odvozy a zbytečné bagrování! „Zpracujeme většinu organických složek. Ale i třeba štěrk. Nestane se tak, že bychom museli s tunami materiálu putovat pryč,“ začíná s výhodami (ekologickou a časovou) technický manažer firmy Jindřich Bareš a rázem doplňuje: „A tím kromě přírody ušetříme také spoustu peněz.“ Za tím však stojí desítky hodin zkoumání půdy. „Proces vždy startuje v laboratořích, kam posíláme vzorky zeminy. Podle toho nachystáme jedinečnou recepturu, kupříkladu pro jíl,“ poznamenává Holanďan Remko Herremans. Že příprava směsi z alkalických látek není žádná sranda, ukazuje i doba jejího míchání. „Zabere to klidně i měsíc a půl. Na druhou stranu tahle část platí za naprosto zásadní, neboť špatný výpočet může zkazit celou vozovku,“ zdůrazňuje Nizozemec. 

Frézovací duet

Šedostříbrná přísada, jež vyjde na čtyři sta korun za kilogram, se potom dávkuje na nachystanou hrubou trasu. „Tomu samozřejmě předchází zaměření výšek, určení příčných sklonů, zemní práce, vyrovnání povrchu či vyskloňování komunikace pomocí grejdru,“ popisuje Bareš. Když šedá „mouka“ vyplní potřebná místa (až 2,2 kg na m3), dostává se ke slovu fréza: ta RoadCem do patnácticentimetrové hloubky jednoduše semele. Následně na scénu nastupuje sypací vozidlo s pořádnou porcí cementu. „Pojivo se opět zamele. A právě zde naše složka zlepšuje hydrataci cementu, který je díky tomu daleko pružnější,“ hodnotí Remko Herremans. Nezpůsobuje to pak spíše potíže? „Víte, asfalt se chce hýbat, klasické podkladní vrstvy nikoli. Končí to zpravidla tak, že tam nateče voda a v zimě vzniknou nepříjemné výmoly. Díky našemu prášku, spolupracujícímu jak se zeminou, tak pojivem, tohle vůbec nehrozí. A nadto ta vzájemná elasticita dělá silnici hodně pevnou,“ reaguje vzápětí Herremans.  

Do obcí? Hlavně tam

Za další krok platí použití válců a grejdrů. Nejdříve se povrch zhutní válcem, posléze drobné nerovnosti „učesává“ grejdr a konec obstarává znovu těžký válec se slabou vibrací. A co teď? „Počkáme přibližně hodinu a půl a začneme s kropením,“ komentuje postup Bareš s tím, že v podstatě ihned bude vozovka pro osobní automobily k dispozici! „Proto se náš způsob hodí zejména do obcí. Lidé ráno odfrčí do práce a odpoledne zase mohou bez otravných omezení přijet,“ vypichuje třetí klíčovou přednost technologie Herremans.  

K večeři raději ne

V ideálních podmínkách zvládne šestičlenný tým až 2600 metrů čtverečních cesty za den. Na městských sídlištích to podle strojníka Petra Jochmana bývá kvůli šachtám a ostatním překážkám méně. „Asfalt coby krycí vrstva a finále se pokládá v průměru po čtyřiadvaceti hodinách,“ říká Herremans s tím, že na ještě jednu věc jsme zapomněli. Vede nás k dodávce, nařezává pytel s práškem v odstínu veverčí šedé a vybízí k ochutnávce: nizozemský produkt je prý totiž jedlý. Bereme si tedy hrstičku a lehce z prstu olizujeme. Nahořklou chutí ale zrovna dvakrát neohromí. Zato s vozovkou si rozumí slušně. Což ostatně testujeme už při návratu do redakce.  

Víte, že…

… holandskou technologii je možné využít i za deště? Co se pak týče teplotního omezení, lze s ní pracovat bez omezení do plus pěti stupňů Celsia.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

trochu to práší, nebo né???
| 12. 6. 2019
Podle fotek, to vypdá, že je všechno od toho zaprášené... Možná se to dá jíst, ale dýchat to??? Že nemají respirátory??? A proč chybí finální fotka? Pan redaktor by si asi moc zaprášil outfit :-)
Re: Re: Re: Re: Re: to jako opravdu redakcni dementi objevil
| 3. 6. 2019
To mluví za vše....že? ;-)
Avatar - holden2
Re: Re: Re: Re: to jako opravdu redakcni dementi objevili am
| 3. 6. 2019
jsem rad ze jezdis manem a sypes prasek.
Outfit
| 3. 6. 2019
V tom šviháckém outfitu na stavbě je pan redaktor jako pěst na oko >:D
Re: Re: Re: to jako opravdu redakcni dementi objevili amerik
| 3. 6. 2019
Zájezd si na stránky Powercem a pak říkej že máš nastudovano...když na to dávají 7 let záruky tak to asi funguje.... nedělají to jen tady v čechách....bohužel svět jde dopředu . Kdybych ti před dvaceti roky řekl že budu fotit telefonem tak mě taky pošleš k doktorovi. Viděl jsem to na vlastní oči nevěřil jsem tomu a funguje to v tom manu sedím já děláme i normální klasické stabilizace.. výsledky jsem osobně viděl...když budeš mít zájem napíšu ti přímo místa kde se dělalo cca 2 roky zpět a můžeš se přesvědčit že to funguje...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku