Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette E-Ray oficiálně: Nejrychlejší produkční model má 481 kW a pohon všech kol

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Při příležitosti oslav 70 let od představení modelu Corvette se Chevrolet rozhodl představit první elektrifikovanou verzi, která je současně označována za nejrychlejší produkční Vette v historii.

Automobilka Chevrolet si letos připomíná 70 let od chvíle, kdy během veletrhu Motorama v New Yorku představila první generaci modelu Corvette, dnes označovanou jako C1. Nyní automobilka nabízí již osmou generaci, která se poprvé představuje v elektrifikované verzi E-Ray. Stále je však věrná svým kořenům.

Základem pohonného ústrojí je totiž vidlicový 6,2litrový osmiválec LT2 Small Block, u osmé generace umístěný uprostřed vozu, který používá i model Stingray. Motor nabízí výkon 369 kW a 637 Nm točivého momentu. Motor je spojen s osmistupňovou DCT převodovkou a nechybí mu ani režim deaktivace poloviny válců při nízké zátěži.

Video se připravuje ...

Zásadní novinkou je ale přidání elektromotoru na přední nápravu, který nabízí výkon 120 kW a 165 Nm točivého momentu. Kombinovaný výkon tak podle automobilky dosahuje 481 kW, tedy cca 665 koní. Zrychlení z 0 na 60 MPH (cca 96 km/h) prý nová Corvette E-Ray zvládne za 2,5 sekundy, což z elektrifikované novinky dělá nejrychlejší produkční Vette. Sprint na ¼ milé, tedy cca 400 m, pak E-Ray slibuje za cca 10,5 sekundy a při maximální rychlosti až 209 km/h.

Díky lithium-ion baterii s kapacitou 1,9 kWh, uložené ve středovém tunelu, přitom v rámci tzv. Stealth módu slibuje Corvette E-Ray i čistě elektrickou jízdu rychlostí až 72 km/h. Elektrický dojezd automobilka neuvádí, pravděpodobně ale nepůjde o příliš výrazné hodnoty. Ostatně jedná se o klasický hybridní systém, který se dobíjí pouze rekuperací a přebytečnou energií motoru. Kromě baterie hybridního systému navíc Corvette E-Ray dostala i novou 12V lithium-ion baterii pro stop-start systém.

Díky dvojici motorů má tedy Corvette pohon všech kol, automobilkou označovaný jako eAWD, který by se měl neustále přizpůsobovat podmínkám na silnici a potřebám řidiče. Přední náprava by se měla připojovat buď při sportovní jízdě, nebo při ztrátách adheze. V Stealth módu se pak z Corvette poprvé v historii stává předokolka. Mezi novinky v kabině pak patří tlačítka Charge+ a Stop/Start.

S vysokým výkonem navíc Corvette E-Ray nabízí i poměrně bohatou výbavu. Již ve standardu totiž dostává podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a karbon-keramické brzdy Brembo na obou nápravách. Na ráfcích o průměr 20 a 21“ jsou standardně celoroční pneumatiky Michelin Pilot Sport, volitelně jsou však dostupné i letní pneumatiky Pilot Sport 4S.

Po stránce designu se Corvette E-Ray od modelu Stingray liší například jinou maskou, která má výraznější horizontální prvky. V zadním nárazníku pak vidíme nové odvětrávací otvory. Hybridní E-Ray je navíc o cca 9,14 centimetru širší než klasický model Stingray. Navíc se hybridní technika podepsala i na hmotnosti.

Video se připravuje ...

Suchá hmotnost Chevrolet Corvette E-Ray kupé by měla dosahovat 1712 kilogramů, zatímco základní model generace C8 váží 1530 kilogramů. Verze s otevřenou střechou je pak o 37 kilogramů těžší. Pozitivní však je, že hybridní systém ubral z úložného prostoru pouze 2 litry, takže se bavíme o objemu 355 litrů.

Nový Chevrolet Corvette E-Ray se podle tiskové zprávy automobilky začne prodávat ještě letos. Základní cena byla stanovena na 104.295 dolarů (2.3 milionu korun), kabriolet by měl začínat od 111.295 dolarů (cca 2,5 milionu korun). Výroba modelu bude probíhat v závodě GM Bowling Green ve státě Kentucky.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
18. 1. 2023 12:38
0-100
Od které dony se za "nejrychlejší" považuje údaj 0-100?
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2023 12:04
Re: Bože
Vy ste paka kucí = tohle je (sice rozumně, ale) DRAHÝ porno = Corvette a 481 kW :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barry Lyndon
18. 1. 2023 11:57
Re: Bože
Jen volant? Celé auto vypadá jak rekvizita z laciného porna... :no: :D
Avatar - Allo
18. 1. 2023 11:30
Bože
Ten volant je ale nechutný :no: