Citroën začíná odhalovat nástupce C5. Novinka střední třídy vsadí na neobvyklý styl
Nový Citroën střední třídy se představí již 12. dubna 2021. Zatím však stále nevíme, zda se bude jmenovat C5, nebo C6.
Klasická střední třída je dnes na ústupu, Ford Mondeo skončí již v příštím roce a Volkswagen Passat se v příští generaci B9 možná stane výhradně kombíkem, přesto se jedna značka do této nejisté kategorie vrací. Je jím Citroën, který nástupce někdejší C5 hodlá představit již příští týden, v pondělí 12. dubna.
Krátce před premiérou přitom automobilka zveřejnila na sociálních sítích video, v němž láká na premiéru novinky, kterou zároveň lehce poodhaluje. Potvrzují se tak zprávy, že nepůjde o klasického zástupce střední třídy, ale netradičně pojatý crossover kombinující prvky kombíku, sedanu i SUV.
Příď využije motivu „motýlích křídel“ známého z nové C4, tvořeného předními světlomety, zatímco záď evokuje svým tvarem kombíky. Sám produktový ředitel Citroënu Laurence Hansen o novince říká, že to bude velice odlišné a velice pohodlné auto.
Citroën přitom ani krátce před premiérou nepřiznal, jak se připravovaná novinka bude jmenovat. Zatím ji nazývá jen interním označením E43. Dlouho se předpokládalo, že vůz opět využije označení C5. Vyloučeno ale není ani oživení názvu C6, ostatně i proto, že velikostně má odpovídat právě kdysi takto pojmenovanému modelu. Navíc by to auto zřetelněji odlišilo od SUV C5 Aircross.
Co se týče techniky, bude v útrobách použita dobře známá platforma EMP2 známá z i z jiných modelů Citroën nebo Peugeot. Naopak ve hvězdách je nabídka motorů. Jistotou je nasazení plug-in hybridního pohonu, spekuluje se však, zda auto vůbec nabídne turbodiesel, a to v rámci obecného odklonu od tohoto řešení. Není pak vyloučeno, že za základ poslouží tříválec 1.2 PureTech, což by však u vozu střední třídy stále bylo neobvyklé řešení.
Nový Citroën interně nazývaný E43 se má začít prodávat na podzim, a to nejprve na čínském trhu, který má být klíčovým odbytištěm. Už jen proto, že je tam segment D nadále oblíbený. C5, která se v Evropě přestala prodávat v roce 2017, je tak v Číně nabízena dodnes. Od novinky se každopádně očekává, zda se její nezvyklou povede Evropany vrátit ke střední třídě. Takovému Peugeotu se to totiž s obdobně velkou, avšak vlastně klasicky koncipovanou 508 moc nedaří.