Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Jogger prý v Německu startuje na 355.400 Kč. Kolik stojí sedm míst?

Stanislav Kolman
Diskuze (48)

Nový sedmimístný kombík lomeno crossover značky Dacia poodhaluje německé ceny. Jsou tedy zatím neoficiální, ale pokud pravdivé, pak sliby o dostupném autě nebyly plané.

Zbrusu nový model Dacia Jogger jsme si poprvé prohlédli na mnichovském autosalonu, a protože šlo primárně o veletrh mobility budoucnosti, asi nepřekvapí, že to na výstavišti bylo snad jediné „normální“ auto. Přesto (nebo právě proto) byl mezi návštěvníky o živé seznámení se mimořádný zájem.

Nedivíme se, Dacia totiž slíbila, že navzdory skvělé praktičnosti (a možnosti až sedmi míst) půjde o cenově dostupné auto pro masy. A to dokonce i v případě, že sáhnete po hybridní technologii, které se dočkáme za dva roky. Zatím se musíme spokojit s motorem 1.0 TCe, tedy litrovým tříválcem o výkonu 81 kW spojeném se šestistupňovou manuální převodovkou, případně jeho druhou verzí se 74 kW a pohonem na LPG.

Video se připravuje ...

Nás však dnes zajímají především ceny, které na svém facebookovém profilu uveřejnil magazín RNews.cz. Částky jsou to zatím neoficiální, na stránkách tamního zastoupení jsme ceník ani konfigurátor nenašli. Ale pokud Dacia cenovou politiku opravdu nastavila takto, rozhodně se máme na co těšit.

U našich sousedů má být Jogger k dispozici ve čtyřech výbavových stupních – Essential, Comfort, Extreme a Extreme+, přičemž ceny jsou podle několika německých zdrojů následující:

  • Essential 13.990 euro (355.400 Kč)
  • Comfort 15.690 euro (398.600 Kč)
  • Extreme 16.690 euro (424.000 Kč)
  • Extreme+ 17.490 euro (444 300 Kč)

Úvodní výbava Essential disponuje diodovou světelnou technikou (včetně dálkových světel), omezovačem rychlosti, výškově nastavitelným sedadlem a volantem či digitálním příjmem rádia. Verze Comfort dává navíc manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory či lepší infotainment s osmipalcovou obrazovkou. Součástí jsou rovněž modulární střešní ližiny s užitečným zatížením až 80 kilogramů. Varianta Extreme dává navíc automatickou klimatizaci, parkovací kameru či bezklíčový přístup a startování. No a konečně Extreme+ disponuje elektrickou parkovací brzdou, předními parkovacími senzory, hlídáním slepého úhlu nebo vyhříváním sedadel vpředu.

Nechybí ani informace o ceně sedmimístného provedení, za které si má německé zastoupení účtovat 800 euro, tedy zhruba dvacet tisíc. Znovu ale připomínáme, že jde o neoficiální informace a navíc specifikaci německého trhu. Rozložení výbav a cen v České republice se může lišit.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (48)

Doporučujeme

25. 11. 2021 15:56
Re: Žádný krasavec, ale ...
Jo,jo, - až překvapivě pohodlné, to se nedalo vyčíst - děkuji. A skládání sedaček je přitom lehké - snadné.

Nicméně, zavazadlový prostor je už se třemi postavenými řadami malinký a sezení v třetí řadě za zadní nápravou není bezpečné, jak jsme výše psali. Tyto nevýhody všech MPV se třemi řadami (či SUV-MPV s třemi řadami) tady zůstávají a nezbývá, než se dál divit, proč se nenavazuje na řešení Multiply 2x3. U něj sice sedí krajní pasažéři dost blízko dveří (boční nárazy), ale vnější šířka Multiply díky vtipu s okny dveří nebyla o moc větší, než u soudobých normálních aut a menší, než u tehdejších trojřadových MPV a byla tu tedy otevřená cesta k dalšímu vývoji.
Nestalo se tak. :-(
25. 11. 2021 15:10
Re: Žádný krasavec, ale ...
Zhruba od 07:35 sa o mieste v tretom tade hovorí . https://www.youtube.com/watch?…
25. 11. 2021 09:09
Re: Žádný krasavec, ale ...
No, měřím 173 cm a kolem seděli i přes 180 cm. Vyloženě tlustý tam nebyl nikdo. Multipla představuje spousty realizovaných až geniálních nápadů, které jinde nenajdete. Třeba "Vaše" vnitřní šířka je zvětšená nízkým okrajem dveřních oken, sloužících jako opěrka předloktí s ůchytem elipsoidních "uší" vyčnívajících právě nad ty okraje. Je to přesně v té výšce, jak je potřeba..
Sedadla byla velmi pohodlná - rovnoměrné podpírání sedáku i opěráku s přiměřeným tlakem v oblasti bederní páteře. No, tak, jak to Fiat umí.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 09:06
Re: Jogger za cenu Fabie?
Jestli se nepletu, byl plán Renaultu vyrábět tu... teď nevím, asi Twingo... a v zásadě tu mít jen výrobu a ne vývoj. Takže co se týče dilematu, jestli by náhodou nebylo lepší prodat tehdy Renaultu, mám dost jasno.
Srovnání Škodovky s Dacií je trošku jiný příběh, protože s Dacií pak Renault šel trošku jinudy... ale taky celkem jednoznačný - v Evropě i ve světě prodá Škodovka o 50%+ víc aut, v podstatně vyšší cenové hladině...
Pravda je, že si myslím, že velká část toho úspěchu je úspěch šikovných lidí tady a ne nějakého geniálního vedení ze strany VW... tak třeba by se prosadili i pod tím Renaultem.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2021 07:06
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Byl bych hodne opatrny u toho porovnani atmosfer. Z 1.6 asi jo, z takove te klasicke koncernove MPI, ale nejaka 1.8 - 2.0 co maji klidne kolem 100kw proste pojede prijemeji a ve vyssich rychlostech i lepe.