Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do koncernu Hyundai míří další designér od Volkswagenu. Navrhovat bude luxusní auta

David Bureš
Diskuze (6)

Hyundai hlásí další akvizici z koncernu Volkswagen. Jedná se o bývalého šéfdesignéra Lamborghini.

Koncern Hyundai zažil v posledních letech nebývalý rozmach, z kdysi vysmívaných vozů značek Hyundai a Kia se staly automobily se silnou pozicí na trhu, které konkurují těm nejlepším. Pomohli tomu i lidé, které Hyundai přetáhl od Volkswagenu. Bylo jich hned několik, přičemž nyní od VW Group k Hyundai Motors míří další.

Jmenuje se Filippo Perini a fanoušci supersportů dobře vědí, že se jedná o bývalého šéfdesignéra Lamborghini, který v této pozici působil deset let, mezi lety 2006 až 2016. Pod jeho vedením tak vznikaly modely Aventador, Huracán nebo Urus.

V posledních letech Perini působil ve studiu Italdesign, které rovněž patří do skupiny Volkswagen (vlastní ho právě prostřednictvím Lamborghini), kde měl na starosti design a designérské inovace. Nyní však míří do korejské automobilky, a to konkrétně k luxusní značce Genesis. Oficiálně k ní nastupuje 16. září 2019.

V Genesisu bude Perini pracovat jako šéfdesignér evropského centra pokročilého designu. V této pozici má využít své zkušenosti z oblasti pokročilého i výrobního designu, stejně jako zkušenosti vedení designérských týmů.

„Díky rozsáhlým Filippovým zkušenostem s evropskými luxusními značkami se z něj stává ideální pracovník pro vedení evropského studia Genesisu pro pokročilý design a jeho vhled bude nápomocný při vývoji každého z našich nadcházejících projektů, včetně pokročilých i výrobních návrhů,“ říká šéfdesignér koncernu Hyundai Motor Group Luc Donckerwolke.

Právě Donckerwolke je rovněž jednou z hned několika osob, které přešly k Hyundaii od německého koncernu. Stejně jako Perini mimochodem působil u Lamborghini, jehož designérskému centru šéfoval na přelomu tisíciletí. Donckerwolke ale vystřídal i pozice u Seatu, Bentley nebo Škody.

V Sant‘ Agatě kdysi pracoval též Manfred Fitzgerald, dnešní šéf značky Genesis. Pro Genesis pak v minulosti pracoval ještě jeden „lambo man,“ designér Alexander Selipanov, ten ale letos přešel ke značce Koenigsegg.

Tou nejslavnější akvizicí Hyundaie od Volkswagenu je nicméně Peter Schreyer, prezident Kia. Jeho talent ocenil i dnes už zesnulý Ferdinand Piëch, který kdysi prohlásil, že si ho koncern neměl nechat utéci ke konkurenci.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

9. 9. 2019 22:01
Habib
A předevčírem tu psali o přestupu Karima Habiba z BMW do KIA. Oni na tom furt makaj (= Schreyer je už jen v čestné funkci "designový konzultant" a k tomu v nejvyšších patrech vedení KIA), tak koho "líznem" teď, si ti Korejci řeknou? Ono to vůbec nemusí být z popudu korejského vedení, ale o tom, že si jeden designer k sobě vezme druhého, se kterým už (třeba u VW) spolupracoval. Korejci jim nejspíš v tomto (výběr lidí do týmu) dávají volnou ruku. Třeba Miklós Kovács, který od VW (Audi) odešel už nějakou dobu před Schreyerem, stojí za exteriérem Ceedu 1. generace - tam jsou počátky "náboru" klíčových lidí od konkurence (tedy někdy po roce 2004).
Tady https://www.youtube.com/watch?… jsou tři z těch, kdo přestoupili (Gregory Guillaume, Miklós Kovács a Ralph Kluge).
A nabízí se… Albert Biermann, Luc Donckerwolke
Avatar - pradeda777
9. 9. 2019 21:54
Re: ...mělo být napsáno....
To jo...to už tam budou mít svobodné odbory..... :-!
9. 9. 2019 18:39
Re: ...mělo být napsáno....
No a za 20 rokov sa to isté bude písať o Čínskych značkách.
Avatar - pradeda777
9. 9. 2019 17:40
...mělo být napsáno....
Koncern Hyundai zažil v posledních letech nebývalý rozmach, z kdysi vysmívaných vozů značek Hyundai a Kia se staly automobily se silnou pozicí na trhu, které konkurují těm nejlepším............Pomohli tomu "hlavně" lidé, které Hyundai přetáhl......... :-!