Dražší auta na jednom místě jen tak neuvidíte. Bugatti dalo dohromady unikátní šestku
Šestice modelů značky Bugatti na přiložených fotografiích dohromady stojí 33,15 milionu eur. To v přepočtu odpovídá 915 milionům Kč!
Bugatti už léta patří mezi výrobce nabízející ta nejdražší auta na světě, jejichž cenovka se pravidelně pohybuje v řádech milionů eur. Konkrétně aktuálně model Chiron doplňuje o jeho deriváty a odvozené modely využívající jeho techniku. Nyní se vůbec poprvé všechna tato Bugatti sešla na jednom místě, v domovském Molsheimu, před zámečkem Château St. Jean.
A je to skutečně parádní podívaná! A také pořádně luxusní, cenovka každého z modelů se pohybuje v řádech milionů eur, a tak dohromady tato šestice aut stojí neskutečných 33,15 milionu eur, v přepočtu tedy 915 milionů korun!
Tím vůbec nejdražším zástupcem je Bugatti La Voiture Noire, jednokusový speciál postavený pro nejmenovaného klienta, který stojí 11 milionů eur, tedy 303 milionů korun, což z něj tvoří nejdražší sériové auto na světě. Automobilka jej označuje za Grand Tourisme Coupé, přičemž vůz inspirovaný ikonickým Bugatti Type 57 SC Atlantic má kombinovat komfort a luxus limuzíny s výkony hypersportů.
Z hlediska cenovky následuje Bugatti Centodieci, jehož cenovka startuje na osmi milionech eur (cca 221 milionů korun). Také tento model se inspiroval v historii francouzské značky, avšak modernější érou. V tomto případě se totiž jedná o hold Bugatti EB 110 z devadesátých let, a to jak z hlediska jména, tak designu. Motor Chironu, osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly je navíc v tomto případě naladěn dokonce na 1.600 koní (1.176 kW)!
Dalším od Chironu odvozeným modelem je Bugatti Divo, lehčí a agilnější vůz, přizpůsobený lepšímu přítlaku a pružnému zrychlení. Tyto změny přijdou klienta na pět milionů eur (138 milionů korun).
A to už se pomalu dostáváme k derivátům Chironu. Tím nejrychlejším je Bugatti Chiron Super Sport 300+, který vznikl pro překonání hranice 300 mph (490 km/h), což si proti výchozímu modelu vyžádalo další úpravy, hlavně z hlediska aerodynamiky. Tato verze stojí 3,5 milionu eur (cca 96,6 milionu korun).
Naopak Bugatti Chiron Pur Sport, nejnovější zástupce značky, je přizpůsoben jízdě v zatáčkách. Poskytuje lepší agilitu a vyšší obratnost, díky odlehčené konstrukci a přepracované aerodynamice. Tyto úpravy vyjdou na tři miliony eur (bezmála 83 milionů korun).
Podobně je laděn také poslední zástupce prezentované šestice, Bugatti Chiron Sport. Ten se představuje jako ultimátní hypersport pro každý den, když chce kombinovat luxus se sportovností. Ve srovnání s Pur Sport však není tak ostrý. Základní cenovka v tomto případě činí 2,65 milionu eur (73 milionů Kč).