Euro NCAP 2019: Mazda CX-30 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících
Mazda CX-30 v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.
Mazda CX-30 vyplňuje v nabídce své značky mezeru mezi modely CX-3 a CX-5. Kompaktní SUV navazuje na výsledky modelů značky Mazda v testech organizace Euro NCAP za poslední tři roky a nabízí vysokou úroveň ochrany pro svou posádku i ostatní účastníky silničního provozu.
Předmětem testu byla Mazda CX-30 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1420 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující v případě holenní.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda CX-30 získala maximální počet bodů.
Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda CX-30 i v těchto testech získala maximum bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 8 | 16 | 1,8 | 4 | 37,6 | 99% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy u staršího dítěte byla její ochrana hodnocena jako mezní a u mladšího dítěte jako dostačující.
V bočním nárazovém testu získala Mazda CX-30 za ochranu dětských cestujících plný počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,2 | 8 | 7 | 12 | 42,2 | 86% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda CX-30 zde získala maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 18,7 | 6 | 6 | 8 | 38,7 | 80% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 3 | 2,5 | 2 | 2,6 | 10,0 | 77% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mazda CX-30 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců i asistenčních systémech.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 38 | 99% | 42,2 | 86% | 39 | 80% | 10,0 | 77% | 88% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP