Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Mazda CX-30 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Mazda CX-30 v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.

Mazda CX-30 vyplňuje v nabídce své značky mezeru mezi modely CX-3 a CX-5. Kompaktní SUV navazuje na výsledky modelů značky Mazda v testech organizace Euro NCAP za poslední tři roky a nabízí vysokou úroveň ochrany pro svou posádku i ostatní účastníky silničního provozu.

Předmětem testu byla Mazda CX-30 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1420 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující v případě holenní.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda CX-30 získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Mazda CX-30 Euro NCAP 2019: Mazda CX-30

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda CX-30 i v těchto testech získala maximum bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,8 8 16 1,8 4 37,6 99%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy u staršího dítěte byla její ochrana hodnocena jako mezní a u mladšího dítěte jako dostačující.

V bočním nárazovém testu získala Mazda CX-30 za ochranu dětských cestujících plný počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,2 8 7 12 42,2 86%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda CX-30 zde získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 18,7 6 6 8 38,7 80%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 3 2,5 2 2,6 10,0 77%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda CX-30 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců i asistenčních systémech.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 38 99% 42,2 86% 39 80% 10,0 77% 88%
Počet hvězd * * * * *

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2019 09:47
Malí se snaží
Uznání menším výrobcům https://www.svetmobilne.cz/…zd-ze-vseho/6793

Trochu palec dolů megavýrobcům