Ford Mustang Mach-E GT oficiálně: Má 465 elektrických koní a stovku za 3,5 sekundy
Modrý ovál dnes oficiálně představil vrchol nabídky čistě elektrického SUV Mustang Mach-E. A se štítkem GT slibuje hodně svižné svezení.
Není to tak dávno, co Ford světu ukázal brutální verzi elektromobilu Mustang Mach-E 1400, která měla dokázat, čeho všeho je modrý ovál v otázce čistě elektrického pohonu schopný. Krátce poté se světu představuje Mustang Mach-E GT. Nemá sice 1400 koní a další tolik brutální parametry, i jeho schopnosti ale rozhodně stojí za zmínku.
Gétéčko ždímá ze dvou elektromotorů výkon 346 kW (465 k) a 830 newtonmetrů točivého momentu. To v praxi znamená zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy, přičemž auto může pokračovat na maximální rychlost 200 km/h. Ford se v tiskové zprávě neostýchá zmínit ani konkurenci a říká, že akcelerace auta je shodná s konkurenční Teslou Model Y.
Mustang Mach-E GT je standardně vybaven akumulátorem s využitelnou kapacitou 88 kWh, jenž dle metodiky WLTP vystačí na dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití. Elektromobil podporuje nabíjení o výkonu až 150 kW a protože je Ford součástí projektu IONITY, můžete se zvýhodněným tarifem čerpat energii právě u těchto stojanů.
Specifikem sportovní varianty GT nejsou jen dvacetipalcová kola z lehkých slitin, ale i adaptivní odpružení, červeně lakované brzdové třmeny a unikátní barvy exteriéru. Uvnitř pak najdeme obrovský 15,5“ displej multimediálního systému s Full HD rozlišením a novou generací komunikačního a zábavního systému SYNC. Součástí kabiny jsou rovněž sedadla Ford Performance a specifický sportovní volant.
„Mustang Mach-E GT ukazuje, jak doopravdy vypadá elektrický výkon. Ale není to jen o síle, když ji nemůžete řádně používat. Proto jsme si dali záležet na tom, aby si lidé mohli vychutnat elektrifikovaný zážitek při jízdě v Mustangu a zároveň rychle a snadno dobíjeli vůz napříč celou Evropou,“ pochvaloval si prezident evropského zastoupení značky Stuart Rowley kooperaci v projektu IONITY.
Vrchol řady Mustang Mach-E bude v Evropě dostupný ke konci roku 2021. Na oficiální české ceny si zatím ještě musíme počkat, ale zohledníme-li aktuální cenovou politiku značky, lze předpokládat, že se tohle výkonné elektrické SUV hravě přehoupne přes dva miliony korun.