Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nasadí ve WRC malé SUV. Nová Puma Rally1 se představuje ve stylu Gymkhany

David Bureš
Diskuze (1)

Ford Puma Rally1 je nový soutěžní speciál pro mistrovství světa v rallye. Nahrazuje stávající Fiestu WRC.

Do světového šampionátu v rallye míří nová generace soutěžních speciálů, které v duchu nových pravidel budou plug-in hybridy. V šampionátu WRC prostřednictvím týmu M-Sport nadále zůstává i značka Ford, která se rozhodla pro netradiční krok. Nový speciál je postaven na základech malého SUV. Přivítejte Ford Puma Rally1.

Automobil se ve formě prototypu poprvé představil už v létě, a to na tehdejším Festivalu rychlosti v Goodwoodu, nyní však přijíždí už v hotové verzi. Představuje se přitom prostřednictvím akčního videa ve stylu slavné série Gymkhana Kena Blocka, které se natáčelo přímo v rumunském závodě Craiova, kde se silniční Ford Puma vyrábí. Nasazení malého SUV je přitom ryze marketingové, Ford vidí větší reklamní potenciál využití rallye speciálu v případě takového modelu než u typického hatchbacku.

Video se připravuje ...

Snímek s názvem „Ford Puma Rally1 Gatecrashes the Party“ natáčela společnost Chrome Productions s přibližně čtyřicetičlenným štábem po dobu tří dnů. Vůz týmu M-Sport Ford Puma Rally1 v něm ožije v elektrizující bouři a poté předvede strhující jízdu v areálu craiovského montážního závodu.

Vůz během natáčení řídil jezdec WRT Adrien Fourmaux. Využíval přitom ramp a stolic vyvinutých přímo inženýry Fordu, kteří v závodě pracují. Zaměstnanci továrny také při natáčení uplatnili své odborné znalosti ovládání montážních robotů. Mimochodem každý herec, který se ve filmu objeví, je zaměstnancem Fordu. 

Ford Puma Rally1 je v duchu nových pravidel poháněn hybridním ústrojím, které při brzdění či jízdě setrvačností zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 3,9kWh akumulátoru. Z ní je potom napájen elektromotor o výkonu 100 kW, který podle potřeby asistuje přeplňovanému zážehovému motoru 1.6 EcoBoost.

Pilot bude moci využít elektrickou pomoc opakovaně, vždy po dobu maximálně tří sekund. Elektromotor navíc umožní přejíždět mezi rychlostními zkouškami nebo v servisními zónami výhradně na elektřinu, bez asistence spalovacího motoru. Právě v servisu bude možné dobít baterie externě,  a to za zhruba 25 minut.

Ford Puma Rally1 se oficiálně odhaluje v rámci oslavy výroby jubilejního miliontého automobilu v továrně značky v rumunské Craiově. Tímto vozem je právě Puma, v modré barvě Desert Island, a to ve sportovně laděné verzi ST-Line. Pod kapotou má mildhybridní tříválec 1.0 EcoBoost se 114 kW.

Americká automobilku v Rumunsku vyrábí už 12 let. Zpočátku se v Craiově vyráběl kompaktní užitkový model Transit Connect, později zde vznikalo malé MPV B-Max a následně malé SUV EcoSport. Výroba modelu Puma byla v Craiově spuštěna v roce 2019.

Továrnu v Craiově přitom do budoucna čeká další rozvoj. Začne se tu vyrábět nový lehký užitkový model, který bude na trh uveden v roce 2023. O rok později pak bude následovat jeho čistě elektrická verze, která bude prvním velkosériově vyráběným elektromobilem v Rumunsku.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

20. 12. 2021 17:47
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom mieste> http://www.fordauto.sk/