Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Futuristické MPV Hyundai Staria se představuje v užitkové verzi Load

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Užitková verze vypadá konzervativněji, přesto bude na silnici nepřehlédnutelná.

Zatímco většina automobilek segment velkoprostorových vozů pomalu opouští a sází především na sedmimístná SUV, značka Hyundai letos v dubnu všechny překvapila premiérou svého futuristicky tvarovaného MPV Staria, které působí pomalu jak z jiného světa.

To přitom platí nejen pro design exteriéru, který zaujme především nevšedními světly, ale také pro interiér, který nabízel nevšední koncepci palubní desky a moře místa. Ostatně kromě tradiční až devítimístné verzi se v době premiéry mluvilo také o připravovaném až jedenáctimístném provedení. Nyní ale přijíždí Staria v montérkách.

Australské zastoupení automobilky Hyundai totiž představilo užitkovou verzi Staria-Load, která by měla nahradit starší model iLoad. Novinka by měla být dostupná ve dvoumístném i pětimístném provedení, s bočními posuvnými dveřmi na obou stranách a vzadu může mít jak výklopné dveře, tak dvoukřídlé.

Příď vozu byla podstatně zjednodušena, takže už nepůsobí jako vesmírná loď, přesto se na silnicích neztratí. Boční okna klasicky nahradily plechy a v podbězích jsou jen plechová kola. Nabídka laků je zatím omezena pouze na dvě barvy – stříbrnou Shimmering Silver a bílou Creamy White. Interiér si sice uchoval své moderní tvary, nepůsobí už ale tolik okázale a futuristicky.

Video se připravuje ...

Pod kapotou je standardně uložen 2,2litrový vznětový čtyřválec, který přes osmistupňovou automatickou převodovku posílá na přední kola 130 kW a 430 Nm točivého momentu. Tedy nepatrně více, než předchozí model iLoad.

Pro běžné zájemce o užitkové vozy ale bude důležitější, že zadní úložný prostor pobere až tři europalety, zatímco předchůdce zvládal pouze dvě. Palety se navíc dají naložit i bočními posuvnými dveřmi. Celkově pak Staria Load nabízí nákladový prostor o celkovém objemu 4.935 litrů.

Ani užitková verze přitom neztratila ze své bohaté technologické výbavy. Ve standardu je vůz osazen sedmi airbagy, elektronickou parkovací brzdou, keyless systémem s dálkovým otvíráním oken, infotainment s podporou bezdrátového Apple CarPlay i Android auto, bezdrátovou nabíječkou a dalšími užitečnými drobnostmi, včetně asistenčních bezpečnostních systémů.

Vůz byl prozatím představen pouze na australském trhu, kde jeho cena startuje od 47.740 AUD (749.000 Kč) za dvoumístnou verzi, respektem 48.240 AUD (757.000 Kč) za pětimístný Crew Van.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

21. 9. 2021 22:50
Re: přepážka
Jinými slovy říkáš, že pouze na svůj domácí trh zahléděná asijská značka může Evropanům prezentovat bazmek , který se v této verzi na náročném evropském trhu nechytne. Tak to si rozumíme. Protože tohle když ukážeš řemeslnikovi nebo PPLakovi tak se potrhají smíchy.
21. 9. 2021 20:16
Re: Co to je za hloupou modu
Před módou SUV, měla většina aut hlavní světla ve výšce cca 60-70cm a nikoho obzvlášť neoslňovala. Tak jako Staria. Čili to má správně.
Naopak čím výše, tím více oslnění, jinak by dávno byla umisťovaná na střechu.
Mlhovky mají být co nejníže, některá SUV je mají opět naprosto špatně (vysoko).
21. 9. 2021 14:20
Re: přepážka
Kdyby jsi vytáhl paty i mimo Evropu, tak tak jsou dodávky bez přepážky i skleněné dveře naprosto běžné. I dodávky co přišly do ČR tak do roku 1994 měly tak nanejvýš žebřík za sedadlem řidiče.
21. 9. 2021 10:14
Velkoprostorové vozy na ústupu?
Každý vidí, že velká MPV mizí z trhu, ale copak ubývají střední dodávky v osobních verzích??? Myslím Transporter, Trafic, Custom, Spacetourer, Proace, a všechny další deriváty. Vždyť Staria není žádný Sharan nebo Galaxy, ale prostě střední dodávka - a ty frčí jako nikdy. Proč to pořád mícháte dohromady?
21. 9. 2021 09:33
přepážka
prezentovat užitkovou verzi na autě bez přepážky a se skleněnými zadními dveřmi - no to snad můžou skutečně jen u hyundaie. Všude jinde by to bylo vývojové stádium prototypu.