Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq končí bez nástupce, prodejně prý splnil očekávání

Filip Melich
Diskuze (7)

Elektrifikovaný Hyundai Ioniq – nikoliv Ioniq 5 – se přestane vyrábět již příští měsíc, ale nástupce nedostane. Automobilka model považuje za průkopnický a s jeho prodeji je spokojená.

Předzvěstí příchodu pozdějšího modelu Ioniq byl koncept i-oniq z roku 2012, který automobilka Hyundai přivezla na mezinárodní autosalon v Ženevě. Produkční vůz se poprvé představil v roce 2016 a od čtyřletého konceptu převzal jméno, jen z něj odstranil pomlčku. Název Ioniq je přitom spojením slov „ion“ (iont) a „unique“ (unikátní).

Video se připravuje ...

Model Ioniq byl prvním vozem na světě, u nějž se od začátku počítalo se třemi variantami elektrifikovaného pohonu: hybridní, plug-in hybridní i plně elektrickou. S ohledem na své ekologické zaměření dostal také aerodynamickou karoserii, jejíž koeficient odporu vzduchu 0,24 byl ve své době nejlepší ve třídě. Design byl také oceňován a Hyundai se chlubí cenami jako Red Dot Design Award či Good Design Award.

Kromě cen za design Ioniq získal pár ocenění za bezpečnost a v několika zemích titul auta roku. Automobilka jej také používala jako platformu pro testování nových technologií. Například v roce 2017 na ženevském autosalonu představila prototyp Ioniqu schopného autonomního provozu, který před tím testovala v Las Vegas.

Značka model Ioniq vnímá jako průkopnický model, a to jak po vzhledové, tak především technické stránce. Dal navíc vzniknout samostatné řadě modelů Ioniq, ve které bude retro-futuristicky vyhlížející model Ioniq 5 brzy doplněn dalšími sourozenci. Výroba původního modelu Ioniq však velmi brzy skončí, konkrétně již v příštím měsíci, ale nástupce nedostane. Od července se budou pouze doprodávat skladové vozy.

Automobilka Hyundai uvádí, že je s prodejními výsledky Ioniqu spokojená. Pro představu, od konce roku 2016 do prosince 2021 na evropském trhu prodala 135.692 kusů, přičemž na českém trhu se jí podařilo udat 589 kusů. A dokonce u nás Ioniq slouží v policejních službách. Tisková zpráva Hynudaie končí sentimentálními slovy: „Přestože Ioniq nebude mít žádného přímého nástupce, jeho duch bude žít v nabídce společnosti Hyundai dál, a to v produktové řadě elektromobilů značky Ioniq.

Filip Melich
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
5. 6. 2022 17:53
Re: Hyu Ion
No, to je peklo. Skoro 1.3M za minikripla s baterií 58kWh, takže reálně tak 200km na dálnici a 300 od Lidlu k Lidlu. Interiér, že by ses styděl, vzadu kolena pod bradou. Individualizace = 0. To chceš.
Avatar - twistedTSD
5. 6. 2022 13:47
Re: Hyu Ion
Přesně tak, podívejte se na dnešní ceny id.3. Šílenost.
5. 6. 2022 09:58
Re: Hyu Ion
Zdražovat bude vše, i EV - viz nedávné zdražení Tesly.
5. 6. 2022 09:24
Re: Hyu Ion
S tým pomerom cena/výkon máš pravdu, ale ak sa situácia nezmení a dôjde ešte k ďalšiemu zdraženiu spalovákov a zároveň zásadne nestúpne cena elektromobilov, tak sa čoskoro spalováky priblížia k elektru na dostrel. Mne zatiaľ elektromobily moc zmysel nedávajú, teda nie tie ktoré sú v ponuke. SUV alebo iné obludy s mega batériou. Paradoxne mi viac dáva zmysel auto ako dacia spring, alebo paradoxne e berlingo, t.j. mestký a prímestký skokan bez ambície preletieť republiku na jedno nabitie.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2022 21:27
Re: Hyu Ion
Čím víc EV, tím zoufalejší výběr. Mégane by s přimhouřením oka šlo, ale poměr cena/výkon prostě nedává smysl.