Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Organizace IIHS rozdávala ceny za bezpečnost, nejúspěšnější je společnost Hyundai

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Z celkem 65 vozů s nejvyšším hodnocením TSP+ vyrábí 11 modelů společnost Hyundai Motor Group. Další modely pak dostaly nižší hodnocení TSP.

Americká organizace Insurance Institute for Highway Safety, zkráceně IIHS, zveřejnila seznam vozidel, která si odnesla prestižní ocenění Top Safety Pick+ a Top Safety Pick za svou bezpečnost. Nejvyšší hodnocení TSP+ letos získalo 65 vozidel, zatímco hodnocení TSP 36 vozidel.

U vrcholného hodnocení jde přitom o výrazný posun oproti loňskému roku, kdy hodnocení TSP+ získalo 49 vozidel. Nižší hodnocení TSP si pak v loňském roce odvezlo od IIHS 41 vozidel.

Sluší se ovšem zmínit, že nejvyšší počet hodnocení Top Safety Pick+ a Top Safety Pick si letos odvezla společnost Hyundai Motor Group. Z celkem 21 vozů totiž 11 modelů získalo hodnocení TSP+, zatímco deset vozidel získalo hodnocení TSP.

Hodnocení s pluskem si odvezly modely Tucson, Palisade, Nexo a Santa Fe vyráběné od července loňského roku. Pod společnost Hyundai se navíc počítají i nejvyšší hodnocení modelů Kia K5 a Kia Stinger, nebo modely značky Genesis G80, G90, GV70, GV80 a G70 – vyráběné od června loňského roku.

Kousek za společností Hyundai se umístil koncern Volkswagen, zastoupený především značkami Volkswagen a Audi, který nabízí 8 modelů s hodnocením TSP+ a tři modely s hodnocením TSP. Na třetím místě skončila značka Volvo s deseti modely oceněnými certifikátem TSP+.

Aby vozy dosáhly vrcholného ocenění TSP+, musí získat dobré hodnocení ve všech šesti sledovaných crash-testech. Sleduje se také technologické vybavení, takže vůz musí mít sofistikované systémy předcházející čelní srážce s jiným vozem i chodcem. Hodnotí se ovšem také kvalita světlometů.

Pro rok 2023 se však očekává zavedení ještě přísnějších bezpečnostních kritérií, která by měla zohledňovat i náraz ve vysokých rychlostech, případně náraz do těžké překážky. Přísněji se však budou testovat i systémy prevence srážky s chodcem, které budou muset uspět i v nočních podmínkách.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme