Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada má nového šéfdesignéra. Přichází od Dacie

David Bureš
Diskuze (9)

Steve Mattin vedl design ruské automobilky Lada uplynulých devět let. Nyní ve funkci končí z osobních důvodů.

Ruská automobilka AvtoVAZ hlásí změnu ve vedení svého designérského oddělení. Novým ředitelem designu značky Lada se stává Jean-Philippe Salard. Francouzský designér dosud působil jako ředitel designu skupiny Renault pro východní Evropu. V rumunské centrále v Bukurešti tak navrhoval vozy značky Dacia.

Jean-Philippe Salard v této pozici střídá Steva Mattina. Britský designér šéfoval designu Lady dlouhých devět let, stál tak za návrhem aktuálního designérského stylu ruské značky, jehož primárním motivem je písmeno X. Poprvé se tento motiv objevil v případě sériového auta na modelu Vesta, následně jej převzaly i crossover Xray a další modely.

Mattin z vedoucí funkce odchází z osobních důvodů, nadále však u ruské automobilky bude sloužit jako poradce. Jeho dlouholetému působení u Lady mimochodem předcházely epizody u Volva, kde mezi lety 2005 a 2009 navrhnul tehdejší modely S60/V60 a XC60, respektive u Mercedesu, kde mimo jiné dohlížel na vznik Maybachu 57/62 nebo Mercedesu SLR McLaren.

„Steve úspěšně vedl designérský tým Lada. Během posledních devíti let se plně podílel na aktualizaci designu Lada a je klíčovou osobou při rozsáhlé modernizaci modelové řady Lada. Děkuji mu za tyto důležité úspěchy a jsem rád, že Steve přijal moji nabídku pokračovat v jeho vztahu se společností AvtozVAZ jako můj poradce,“ komentuje Mattinům odchod prezident automobilky AvtoVAZ Yves Karakatsanis.

Na Mattinovy úspěchy se bude snažit navázat francouzský designér, který v posledních pěti letech primárně navrhoval vozy značky Dacia. Je tak autorem dnešní generace vozů, konkrétně druhé generace Dusteru a letošních novinek v podobě třetích generací Loganu a Sandera. Vedle toho však také navrhnul SUV-kupé Renault Arkana, které se v západní Evropě teprve začne prodávat.

Salard je dlouholetým zaměstnancem skupiny Renault. Mezi lety 2013 a 2015 šéfoval designu korejské značky Renault Samsung, předtím šéfoval indickému designérskému centru Renaultu. Má tak bohaté zkušenosti s dostupnými vozy pro méně náročné trhy, což se mu u Lady bude jistě hodit.

„Přeji panu Salardovi vše nejlepší na jeho novém postu a těším se na jeho významný přínos k realizaci ambiciózního produktového plánu Lada,“ doplňuje pak k této akvizici prezident AvtoVAZu.

Na první výsledky Salardovy práce pro Ladu si nicméně ještě počkáme. Chystaný facelift kombi Largus pro příští rok, stejně jako očekávaná modernizace Vesty vznikaly ještě pod taktovkou Mattina.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

19. 12. 2020 06:56
Re: byl zigul vubec nekdy ruskej??
Na Samaru nakúpili 27 licencií. Zadná náprava Samary je od dvojkového Golfa, myslím. S motorom im pomáhalo Porsche, ako aj škodpvke pri Favorite, myslím, že aj podvozok ladili u Porsche
19. 12. 2020 00:26
Re: Press F
Nie si trochu namyslený? Každé auto sa musí predávať a spraviť dobrý dizajn lacného auta môže byť ešte väčší kumšt.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2020 22:13
Re: byl zigul vubec nekdy ruskej??
Co takhle Samara, 110, Priora, Vesta? Všechno ruský motory, platformy atd
18. 12. 2020 20:12
Re: Škoda
Rusi neopisovali, licenciu si kúpili.
Škoda trochu odpisovala od Renaultu, pri vývoji Š1000MB mali ako etalón, s ktorým porovnávali, Renault 8. Smutné je, že jeho úroveň nedosiahli ani nástupom radu 105/120.
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2020 17:26
Press F
To dostal za trest? Dělat pátý facelift jedničkového Loganu či novou masku pro Nivu bude určitě velmi naplňující.