Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LX se představuje jako luxusnější sourozenec nového Land Cruiseru

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Nová generace Lexusu LX si vzala to nejlepší z nového Land Cruiseru a poprvé nabídne výbavy F Sport nebo Ultra Luxury.

Několik měsíců po premiéře nové generace Toyoty Land Cruiser řady 300 představuje značka Lexus jeho luxusnějšího sourozence, kterým je čtvrtá generace modelu Lexus LX. Stejně jako na Toyotu, i na nový Lexus se čekalo dlouhých 14 let, japonská automobilka se ovšem snaží veřejnost přesvědčit, že čekání se vyplatilo.

Technický základ Lexusu LX je shodný s Toyotou Land Cruiser, což mimo jiné znamená použití klasické koncepce karoserie na rámu a využití nové platformy TNGA-F, která by měla zajišťovat vyšší tuhost, lepší jízdní vlastnosti a vyšší bezpečnost. Oproti předchůdcům navíc drsným offroadům pomáhá shodit cca 200 kilogramů hmotnosti.

Boční profil modelu LX se víceméně shoduje s Land Cruiserem, Lexus ale dostal nepatrně jinak tvarované zadní sloupky a s tím související odlišná zadní skla. Největší změnou je tak přepracovaná příď, která dostala robustní masku ve stylu moderních vozů Lexus, odlišné světlomety a jiný nárazník.

Výraznou úpravou pak prošla také záď. Ta zaujme decentním spoilerem nebo zcela novými svítilnami, které jsou napříč pátými dveřmi propojené svítící lištou. Odlišný je pak také zadní nárazník, nechybí výrazný nápis Lexus a celkově je vůz ověšen bohatší vrstvou chromových dekorů.

Zřejmě nejvýraznější změny se ale odehrály uvnitř, kde nový Lexus LX zaujme novým rozhraním s dvojicí dotykových obrazovek. Horní obrazovka, umístěná na palubní desce, má úhlopříčku 12,3 palce a zobrazuje ovládání audia, navigaci nebo informace v rámci terénního režimu Multi-Terrain Monitor.

Nižší obrazovka, plynule navazující na středový tunel a obklopená výdechy ventilace, má úhlopříčku 7 palců a nabízí rychlí přístup k ovládání klimatizace. Současně však také dokáže fungovat ve spolupráci s režimem Multi-Terrain, kdy například zobrazuje offroadová data nebo záběry z kamer dle výběru řidiče.

Video se připravuje ...

Nový Lexus LX pak poprvé nabízí speciální výbavu Ultra Luxury, která omezí vnitřní uspořádání na pouhá čtyři místa. Zadní cestující si však mohou upravit sklon opěráku až na 48 stupňů pro větší komfort, zatímco spolujezdec může stisknutím tlačítka odsunout sedadlo a získat až 110 centimetrů prostoru pro nohy. Ani přednímu sedadlu přitom nechybí komfortní podnožka.

K dalším novinkám v rámci výbavy Ultra Luxury patří ventilace vedená stropem, nové čtecí lampičky nebo dvojice obrazovek se zábavním systémem pro cestující na zadních sedadlech. Další obrazovka, nabízející různé možnosti ovládání, je pak přímo mezi sedadly. Ta mají nově tvarované opěrky hlavy a soukromí zajišťují zvětšené roletky bočních oken.

Druhou novinkou je výbavový stupeň F Sport, který nabídne sportovnější design nebo 22palcová litá kola. Součástí paketu je ovšem také samosvorný zadní diferenciál Torsen, zajišťující lepší trakci, a úpravami prošel také podvozek. Speciální naladění získaly přední i zadní tlumiče, zadní stabilizátor i posilovač řízení.

Pod kapotou pak nečekejme žádná velká překvapení. Motor V8, který měl v minulé generaci objem 5,7 litru, nahrazuje 3,5litrový vidlicový šestiválec. Navzdory menšímu objemu i počtu válců však díky twin-turbo přeplňování nabízí nepatrně vyšší výkon 305 kW (415 k) a 650 Nm točivého momentu. O přenos výkonu na sofistikovaný systém pohonu všech kol se pak stará nový desetistupňový automat, který nahrazuje osmistupňovou skříň.

Díky kombinaci robustní stavby, skvělé techniky do terénu, prostornosti a ještě luxusnější výbavy má nový Lexus LX nejlepší předpoklady, aby zdárně navázal na úspěch svých předchůdců. Ostatně prodeje modelu, který byl představen v roce 1996, se k srpnu tohoto roku pohybovaly okolo 500.000 vozů v 50 zemích světa, což na jeden z vrcholů nabídky nejsou vůbec špatná čísla.

Vůz by se měl na vybrané trhy dostat zřejmě až v příštím roce, do Evropy se však s největší pravděpodobností nepodívá. Novinka je ovšem velmi důležitá například pro USA, kde se sesterský Land Cruiser již neprodává. Vůz by se měl na trh dostat v příštím roce, nabízí se však otázka, zda ho také nepostihnou obrovské čekací lhůty, které trápí zájemce o Land Cruiser.

Doporučujeme

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

15. 10. 2021 21:20
Re: Najškaredšie auto roka
mas pravdu, ale pozri si ako bude, asi, vyzerat facelift X7 ... gril bude jej najmensi problem :-)
15. 10. 2021 21:07
Na streamu
…běží nebo běžel takový pořad, cizincům dávali ochutnavat různá česká jidla. A byla tam třeba svíčková, kterou přece každý musí milovat! A standing ovations rozhodne nesklidila.
Takže fakt, ze český chalupník v tom nic hezkého nevidí zjevně nebrání tomu, že na středním východě jich budou jezdit stovky a v USA, kde je podobných full-size SUV aspoň pět a všechny mají obrovské grily, bude zájem také velký…
Avatar - iudex
15. 10. 2021 15:51
Re: Najškaredšie auto roka
Tak v BMW sú v poslednej dobe schopní dizajnovo dobabrať všeličo. ;- ) Ale popravde ako som bol proti X7 vysadený, tak som si s jej častejším výskytom na cestách na ňu celkom zvykol a už ma neuráža a mám pocit, že tú obr masku znáša pri tých celkových rozmeroch lepšie, ako také 4er kupé.
15. 10. 2021 13:51
Re: Najškaredšie auto roka
tak pockaj pockaj ... mozno bude do konca roka predstaveny facelift X7 ... ten, podla mna, ziska titul :)
Avatar - iudex
15. 10. 2021 10:00
Najškaredšie auto roka
Myslím, že titul najškaredšie auto roka 2021 má jasného držiteľa, tomuto žiadny Ssangyong či iný šialený dizajnový úlet nemôže v odpornosti konkurovať. :-O 8-s