Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé nové Škody Octavia hlásí problémy. Zlobí je infotainment i vadný displej

Stanislav Kolman
Diskuze (242)

Facebooková skupina věnovaná nové generaci Škody Octavia se plní radostnými snímky z letních dovolených, ale také stížnostmi na multimediální systém.

V posledních týdnech se v uzavřené facebookové skupině Škoda Octavia 4 CZ/SK sešel nespočet různorodých příspěvků. Mezi těmi pozitivními najdeme nadšené novopečené majitele, kteří se chlubí novým přírůstkem, případně posílají pozdravy z letních dovolených. Jenže se tu až překvapivě často vyskytují upozornění na dětské bolístky, kterými si Octavia čtvrté generace aktuálně prochází. A asi vás nepřekvapí, že většina z nich se týká multimediálního systému, respektive softwaru.

Několik aut zamířilo do autorizovaného servisu kvůli přehrání softwaru, převážně kvůli nefunkční hlasové asistentce Lauře, která pro správné fungování v českém jazyce vyžadovala aktualizaci. To na první pohled vypadá jako úkon na pár minut, jenže… aktualizací se nakupilo několik a minimálně ve dvou případech to vyvrcholilo poškozenou řídící jednotkou airbagu, jíž bylo třeba vyměnit.

Když se všechno povede, po posledních aktualizacích multimediálního systému už by Laura měla rozumět česky a šlapat tak, jak slibují marketingové spoty. V některých vozech sice fungovala již od začátku, ale rozhodně ne podle představ majitelů. „Laura se občas zapíná sama. Jednou hledala, až se pak restartoval celý infotainment,“ popisuje svou zkušenost jeden z vlastníků, který si dále stěžoval na automatické vypínání rádia a nefunkční stop-start.

Video se připravuje ...

Tím ale nekončíme. Uživatelé si stěžují rovněž na nefunkční služby Apple CarPlay a Android Auto, které by nová Octavia měla zvládat bezdrátově. Se systémy Swing a Columbus však ani jedna nefunguje stoprocentně, a co víc, nepomohla ani poslední aktualizace. „Chlapi v servisu jsou celkem ochotní, ale přijdou mi bezradní. Funkce jsou nedotažené a nefunkční,“ stěžuje si majitel Octavie IV, který už kvůli problémům také musel navštívit servis.

Zarážející je také zkušenost dalšího uživatele, který se se svým iPhonem nemohl připojit k wi-fi hotspotu ve voze. „Zákazník s iOS systémem není schopen využívat hotspot, který si vytvoří za pomoci dat od Cubicu. Je to dáno hardwarem vozu a takto s tím nelze nic udělat,“ stojí v oficiálním prohlášení společnosti Cubic Telecom. V praxi to znamená, že jablečná zařízení mají v nové Octavii jednoduše smůlu.

Nejen software by však současným i budoucím majitelům Octavie mohl přinést vrásky na čele. Jeden ze slovenských vlastníků se pochlubil fotografií (vidět ji můžete v galerii), kterak obrazovka po jednom horkém dni změnila barvy. Nic nezměnil restart, ani vychladnutí během noci, takže byl problém nahlášen v rámci již naplánované svolávací akce. Výsledkem je objednání nového displeje infotainmentu Columbus a nutná výměna.

Na aktuální strasti spojené s multimediálním systémem Octavie jsme se zeptali i českého zastoupení značky: „Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,“ zněla odpověď přímo z řad automobilky.

Ve Škodovce tak ještě nějaký čas budou mít plné ruce práce…

Stanislav Kolman
Diskuze (242)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
26. 8. 2020 09:59
Re: Obdivuju odvahu lidi....
ano. bude to diesel :-!
Avatar - Barrichello
25. 8. 2020 10:34
Re: Automobilky mají vyrábět auta a ne počítače
Problém je, že žádný aktuální, nový malý motory dobrý nejsou.

Čo bolo to bolo, jak praví klasika. Už není :-) A nebude
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 15:46
Re: Automobilky mají vyrábět auta a ne počítače
To mi přijde HLOUPÁ věta i na tebe = jak to myslíš?
Emise je jedna věc a šetření zcela jiná = jak to souvisí s životností motoru velký vs malý víš aspoň sám? Prostě vliv počtu válců NULA

Viz ten nedávnej 1.4 HDi nebo současnej 1.2 PureTECH nebo aktuální malý atmosféry Toyoty = ty budou mít najednou JINOU životnost nebo CO tím myslíš?

Prostě viz mnoho let historie motorů = nejhorší byly naopak velký V10 a V8 bmw a VW ale velký maléry má i MB a další. Naopak viz odkazy běžný 4válce no problém obří milionový nájezdy

Souvislost mezi počtem válců a nájezdem km a životností motorů = prostě NENÍ

To když se někdo o generaci modelu a jeho motoru splete a hned se omluví = TEN autům vůbec nerozumí. Ale když někdo striktně odmítá i odkazy a dál zkouší mlít svou = to bude odborník. Ten se vyzná i v ekonomických pojmech ;-)

Stejně toho Jakeše a Čubu + milion lidí ve funkcích zavřít a tak zachránit socialismus = to už asi nepřebiješ. To je NEJVÍC :-!
Avatar - Barrichello
24. 8. 2020 15:39
Re: Automobilky mají vyrábět auta a ne počítače
Jenže z novejch pidimotůrků není dobře udělanej žádnej, protože EMISE a šetření :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 15:22
Re: Automobilky mají vyrábět auta a ne počítače
Hele pomatenej HAHO = Toyota Lexus dělá V8 už léta = a to že teď https://www.forbes.com/…p-v8-twin-turbo/ a nebudou vyvíjet už DALŠÍ generace V8 = na tom že stejnou životnost má R4 i V8 = nemá ŽÁDNEJ vliv ŽÁDNÁ souvislost

Servisní náklady Lexusu sou známý = myslim že po 10ti letech vyšly 4x nižší než BMW. Ale jo starý dobrý ameriky můžou mít ještě nižší = to ale opět NIJAK NEsouvisí s živoností. Ta je u amíků i japonců solidní = ale to i u malejch motůrků

Takže abysme to ukončili = vliv počtu válců na najetý km = víceméně NULA rsp. není znám. Nevím proč to lidé a nejen ty = tak často říkají. Asi PŘÁNÍ? ;-)

Realita je prostě tohle https://www.autoforum.cz/…z-jedine-zavady/