Majitelé nové Škody Octavia hlásí problémy. Zlobí je infotainment i vadný displej
Facebooková skupina věnovaná nové generaci Škody Octavia se plní radostnými snímky z letních dovolených, ale také stížnostmi na multimediální systém.
V posledních týdnech se v uzavřené facebookové skupině Škoda Octavia 4 CZ/SK sešel nespočet různorodých příspěvků. Mezi těmi pozitivními najdeme nadšené novopečené majitele, kteří se chlubí novým přírůstkem, případně posílají pozdravy z letních dovolených. Jenže se tu až překvapivě často vyskytují upozornění na dětské bolístky, kterými si Octavia čtvrté generace aktuálně prochází. A asi vás nepřekvapí, že většina z nich se týká multimediálního systému, respektive softwaru.
Několik aut zamířilo do autorizovaného servisu kvůli přehrání softwaru, převážně kvůli nefunkční hlasové asistentce Lauře, která pro správné fungování v českém jazyce vyžadovala aktualizaci. To na první pohled vypadá jako úkon na pár minut, jenže… aktualizací se nakupilo několik a minimálně ve dvou případech to vyvrcholilo poškozenou řídící jednotkou airbagu, jíž bylo třeba vyměnit.
Když se všechno povede, po posledních aktualizacích multimediálního systému už by Laura měla rozumět česky a šlapat tak, jak slibují marketingové spoty. V některých vozech sice fungovala již od začátku, ale rozhodně ne podle představ majitelů. „Laura se občas zapíná sama. Jednou hledala, až se pak restartoval celý infotainment,“ popisuje svou zkušenost jeden z vlastníků, který si dále stěžoval na automatické vypínání rádia a nefunkční stop-start.
Tím ale nekončíme. Uživatelé si stěžují rovněž na nefunkční služby Apple CarPlay a Android Auto, které by nová Octavia měla zvládat bezdrátově. Se systémy Swing a Columbus však ani jedna nefunguje stoprocentně, a co víc, nepomohla ani poslední aktualizace. „Chlapi v servisu jsou celkem ochotní, ale přijdou mi bezradní. Funkce jsou nedotažené a nefunkční,“ stěžuje si majitel Octavie IV, který už kvůli problémům také musel navštívit servis.
Zarážející je také zkušenost dalšího uživatele, který se se svým iPhonem nemohl připojit k wi-fi hotspotu ve voze. „Zákazník s iOS systémem není schopen využívat hotspot, který si vytvoří za pomoci dat od Cubicu. Je to dáno hardwarem vozu a takto s tím nelze nic udělat,“ stojí v oficiálním prohlášení společnosti Cubic Telecom. V praxi to znamená, že jablečná zařízení mají v nové Octavii jednoduše smůlu.
Nejen software by však současným i budoucím majitelům Octavie mohl přinést vrásky na čele. Jeden ze slovenských vlastníků se pochlubil fotografií (vidět ji můžete v galerii), kterak obrazovka po jednom horkém dni změnila barvy. Nic nezměnil restart, ani vychladnutí během noci, takže byl problém nahlášen v rámci již naplánované svolávací akce. Výsledkem je objednání nového displeje infotainmentu Columbus a nutná výměna.
Na aktuální strasti spojené s multimediálním systémem Octavie jsme se zeptali i českého zastoupení značky: „Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,“ zněla odpověď přímo z řad automobilky.
Ve Škodovce tak ještě nějaký čas budou mít plné ruce práce…