Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a elektromobil: Tohle jste chtěli vidět!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 11. 2. 2021 • 23:55
78
170
Zobrazit náhledy (78)
I v zimě kona na jedno nabití spolehlivě ujela přes 300 km. To spíš se jí často nedostávalo trakce. Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Kobereček pod nohama řidiče byl uchycený k háčkům, které dokonale sabotovaly jakýkoliv pokus o vyklepání. Vyndat jej znamenalo zkroutit a vytrhnout, takže všechen nepořádek napadal do auta. Nakonec někdo jeden úchyt i ulomil. Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power V malém zavazadelníku nám půlku místa zabíraly kabely. Skvělý moon na třífázové nabíjení jsme využili jen z jedné třetiny. Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power V našich podzemních garážích můžeme komfortně nabíjet elektromobily. Bohužel kona z roku 2019 se uměla střídavým proudem nabíjet jen z jedné fáze. V našich podzemních garážích můžeme komfortně nabíjet elektromobily. Bohužel kona z roku 2019 se uměla střídavým proudem nabíjet jen z jedné fáze. Hyundai Kona Electric Power Nejvíce konou jezdil a věnoval se jí Michal Dokoupil. Zde na konci testu zjišťuje, že stav trakční baterie je pořád stoprocentní. Hyundai Kona Electric Power I elektromobil má pod kapotou klasickou dvanáctivoltovou baterku. Když je vybitá, vůbec „nesepne systémy“ a neodjede. O Vánocích musela naši konu zachránit dieselová alfa romeo. I elektromobil má pod kapotou klasickou dvanáctivoltovou baterku. Když je vybitá, vůbec „nesepne systémy“ a neodjede. O Vánocích musela naši konu zachránit dieselová alfa romeo. Když spatříte na parkovišti konu, které svítí ve znaku žlutá dioda, znamená to, že si právě dobíjí 12V baterku. Je nám tedy záhada, proč v našem testu selhala. Takto dopadly zimní pneumatiky Nokian WR po 15 000 km. Na přední nápravě s rychle nastupujícím točivým momentem a častým prokluzem je jejich opotřebení značné. Hyundai Kona Electric Power Jiří Donda z Hyundaie ČR nám na závěr testu udělal precizní diagnostiku celého auta. Potvrdilo se, že baterie je stále stoprocentní. V době plechových výlisků je velice překvapivé, že hyundai má vpředu hliníková litá ramena Zadní víceprvková náprava byla ještě u ročníku 2019 shodná se spalovacími verzemi. Později výrobce vylepšoval její aerodynamiku. Elektromobil používá kolové brzdy jen málo. Výsledkem je charakteristicky „chlupatý“ a rychle korodující povrch kotoučů, které pak mohou být zralé na výměnu už u dvouletého auta. Stojí 2366 Kč za kus, brzdové destičky vyjdou na 1454 Kč. Spotřeba elektrické energie během testu

Náš technický expert Martin Vaculík se netají svým despektem k Teslám, na elektromobily obecně se však jeho nelibost rozhodně nevztahuje. Pro někoho to bude možná překvapení, ale elektrický Hyundai Kona Martina v mnohém zaujal.

A nebyl by to Martin Vaculík, aby Světem motorů dlouhodobě testovaný kousek pořádně neproklepl. Konu tak vzal třeba do specializovaného servisu, aby se jí podívali na stav baterky. Výsledek Martina… no, docela šokoval. Však sami uvidíte.

Elektrický hyundai strávil ve Světě motorů celý rok, poznatků je tedy víc než dost. Na kompletní výstup z tohoto dlouhodobého testu Světa motorů se můžete těšit už zítra, Martinovo video je takový předkrm. Ale vydatný! Martin si jako tradičně všímá detailů, které jiným unikají. Tak hezkou zábavu!

Související články

Témata
18. 2. 2021 18:07
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
Ta 12letá, spíš 15letá Kona nebude mrtvá, akorát bude mít třeba 80 % původního dojezdu, takže místo zhruba 450 km to bude třeba nějakých 360 km, což se dá ještě skousnout. Za tu dobu bude elektromobilita ale také úplně někde jinde.
16. 2. 2021 13:34
Re: Az na ten "church" skvely!
Asi nějakej indikátor na víkendový ježdění pro důchodce.
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 01:00
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
žádná automobilka nemá zájem udržovat staré elektromobily při životě. Neprodaný NOVÝ elektromobil = ztráta spousty € za ekoodpustky. Touhle cenou majitele tlačí k tomu, aby tu mrtvou 12letou Konu vyměnil za novou.
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 00:55
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
taky je nutné započítat tlak automobilky na majitele ojetého elektromobilu, aby koupil místo baterie nový elektromobil, který bude lepší, ale hlavně - automobilce vydělá další koruny, vytvoří pracovní místa a taky vygeneruje nějaké to "odpustkovné".
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 00:47
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
ono taky bude záležet na typu topení, takže bych bylo fér říci, že ne každý elektromobil sežere v zimě 40% baterie jen na ohřev kabiny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku