Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda 3 2.0 Skyactiv-G AT vs. Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG – Dokonalé protiklady

Martin Jeník
Diskuze (131)

Mezi kompakty byste nenašli dva odlišnější přístupy k vytvoření toho správného hatchbacku. Volkswagen vsadil s golfem na kosmickou techniku v konzervativním hávu. Mazda se tváří sportovně, ale drží se zavedených postupů.

Dojem, cena, prostor


Osmá generace golfu vzbudila pořádný rozruch. Volkswagen se s ní rozhodl zbořit zavedené tradice a v interiéru přešel na takřka bezvýhradně dotykové ovládání. Zmizel panel klimatizace i otočné kolečko pro přepínání světlometů. Zákazníci zvyklí přesedat z generace do generace byli vždy v té nové hned jako doma. Nevadilo ani přeskočení ob model, vždy to bylo v základu stejné. Nyní je ale vše jinak. Ti, co si na golfu cenili právě jeho tradiční přístup a fakt, že usednou a nic neřeší, budou mírně řečeno rozčarováni.

Mazda 3 píše svou historii o poznání kratší dobu a loni přijela teprve v třetí generaci. Na zachování kontinuity však dbá více.

Princip ovládání palubních funkcí zůstává nadále věrný otočnému voliči s tlačítky rychlé volby. Nejde o nic převratně originálního, ale za inspiraci u systému MMI od Audi či iDrive od BMW Mazdu peskovat nebudeme, když vše funguje, jak má. Důležité je, že za jízdy můžeme mazdu ovládat po hmatu bez nutnosti lovit něco na displejích.

Evoluce dvakrát jinak

Opačný přístup zvolili tvůrci při navrhování zevnějšku vozu. Zde je golf konzervativní a mazda odvážná. Design současné generace německé ikony tedy nepřichází s ničím šokujícím ani překvapivým. Novinku poznáte podle zúžených a do boku protažených světlometů, více vyboulené kapoty pro lepší ochranu chodců a rovněž nově vytvarovaných koncových světel, která se směrem ke středu stupňovitě zužují. Naopak tradičním poznávacím znamením jsou typicky tvarované zadní masivní sloupky C. Také mazda v mnohém navazuje na předchůdce. Dostala výraznou šestiúhelníkovou masku, přimhouřené světlomety, přikrčenou siluetu a zaoblenou pozvolna klesající záď. Proti minulosti ubylo ostrých prolisů, celek se více uhladil a zakulatil.

Trojka s délkou 4460 mm patří mezi hatchbacky k nejdelším. Golf se v tomto drží při zemi a definici kompaktních vozů naplňuje lépe, neboť v přecpaných městech je méně někdy více. S délkou 4284 mm proti předchůdci narostl jen o 26 mm. Jak se dočtete dále, dokáže však s místem v interiéru hospodařit lépe než trojka. Navíc je z něj daleko lepší výhled.

Svět motorů 36/2020 Svět motorů 36/2020

Nežádané inovace

Veškeré centrum dění se uvnitř volkswagenu přesunulo na displej před řidičem a především na volně navazující středový. Pod ním je dotyková lišta pro nastavování hlasitosti a teploty klimatizace. Detailněji se vše upravuje jen na obrazovce. Na místě tradičního panelu klimatizace se nachází jen dotyková ploška s výstražnými světly a čtyřmi tlačítky rychlého přístupu.

Na vše se dá zvyknout a členění menu nepostrádá logiku, konvenční ovládání ale bylo zkrátka rychlejší a neodvádělo tolik pozornosti. Navíc po startu chvíli trvá, než samotný systém naběhne, musíte tak i kvůli klimatizaci zbytečně čekat. U testovaných kusů z počátku výroby také sem tam došlo k chybám či zamrznutí systému.

Kvalita materiálů zůstává na vysoké úrovni, plasty v horní části palubní desky jsou měkčené a vše působí bytelným dojem. Nutnost šetřit na výrobních nákladech se však projevila třeba na absenci výklopné schránky vlevo pod volantem.

Klasika je klasika

Interiér mazdy se nepouští do žádných neprobádaných novot a drží se svých zavedených způsobů. Klimatizace si zachovala vlastní displej i klasická tlačítka. Obsluha multimediálního systému probíhá skrze otočný ovladač na středovém tunelu a příslušná tlačítka kolem něj. Kromě toho nechybí kolečko pro nastavování hlasitosti. Konzervativní přístup zde vítáme, líbí se nám i zakomponování středového displeje do palubní desky, samotná obrazovka by však mohla být větší.

Novinkou v případě aktuální generace trojky je průhledový displej, který promítá běžné informace o rychlosti, rychlostních limitech a případně pokynech z navigace. Materiály působí stejně jako v golfu kvalitním dojmem a v horní části palubní desky i na výplních dveří jsou měkčené.

Nepodbízí se

Ani jeden z testovaných vozů neláká na nízkou pořizovací cenu. Golf se s daným motorem nabízí od výbavy Life za 653.900 Kč. Ta již obsahuje hodně z běžných komfortních prvků včetně dvouzónové klimatizace či adaptivního tempomatu, dostanete v ní i 16“ litá kola, přední i zadní senzory nebo displej před řidičem. Za navigaci či bezklíčkové odemykání si však stále musíte připlatit.

Mazda jde naopak cestou maximální výbavy už od druhého stupně Plus (základ pro testovaný motor). Za pořizovací cenu 720.900 Kč již tedy zahrnuje i zmíněnou navigaci, 18“ litá kola, bezklíčkový přístup nebo parkovací kameru. Průhledový displej má pak dokonce v základní výbavě.

V porovnání s cenovým etalonem Hyundaiem i30 1.5 T-GDI Mild Hybrid je to však v obou případech cena vysoká. Korejec v nejvyšším stupni Style, který je srovnatelný s mazdou (Plus), stojí 569.990 Kč. Námi testované vozy nijak neexcelují ani v poskytovaných zárukách. U golfu si za prodlouženou záruku nad rámec dvou let musíte připlatit. Například pětiletá garance s limitem 150.000 km vyjde na nemalých 14.600 Kč. Mazda nabízí standardně tříletý program, další dva roky navíc pak stojí 11.600 Kč. Ceny servisních prohlídek jsou u obou vozů spíše nižší, ceny náhradních dílů představují běžný průměr.

Pořizovací náklady Hyundai i30 1.5 T-GDI 118 kW Mild Hybrid DCT Mazda 3 2.0 Skyactiv-G 110 kW aut. Volkswagen Golf 1.5 e-TSI DSG
Základní cena 489 990 Kč (Comfort) 720 900 Kč (Plus) 653 900 Kč (Life)
Cena verze Světa motorů 489 990 Kč (Comfort) 720 900 Kč (Plus) 653 900 Kč (Life)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická dvouzónová klimatizace Ne Ano Ano
Světlomety LED Ne Ano Ano
Vyhřívání předních/zadních sedadel Ne/Ne Ano/Ne Ano/17 200 Kč
Zadní/zadní a před. park. senzory/kamera Ano/Ne/Ano Ano/ Ano/ Ano Ano/ Ano/7700 Kč
Litá kola 5000 Kč (16“) Ano Ano (16“)
Navigace Ne Ano 28 100 Kč
Světelný/dešťový senzor Ano/Ne Ano Ano
Tempomat/adaptivní tempomat Ano/Ne Ne/Ano Ne/Ano
Bezklíčkové startování/zamykání Ne/Ne Ano/Ano Ano/10 600 Kč
Metalíza 16 900 Kč 13 900 Kč 14 500 Kč, nebo 18 100 Kč
Porovnání cen 489 990 Kč (100 %) 720 900 Kč (o 47 % horší) 653 900 Kč (o 33 % horší)
Známka* 1,00 3,50 2,50
Pořadí   2. 1.
* Známka za cenu, výbavu a servisní náklady.

Čísla klamou

Jak jsme již zmiňovali, vnějšími rozměry trojka golf výrazně přerůstá. Týká se to i rozvoru. Ten činí u mazdy 2725 mm, zatímco u golfu 2619 mm. Na vnitřním prostoru se to však neprojevuje. Velmi účelně navržený volkswagen dokáže s místem hospodařit opravdu mistrně. Vpředu panuje vzdušnost v loktech i v oblasti kolen, řidiče ani spolujezdce nic neomezuje. Dostatek místa navíc najdete i vzadu, díky rovné střeše nemají problém se napřímit ani dlouháni a před koleny jim také zbývá solidní rezerva. Mazda se soustředí především na co nejlepší symbiózu mezi vozem a řidičem. Sedí se tedy nízko, což nadšence potěší, a palubní deska a středový tunel cestující těsně obklopují. Nic nikde netlačí a kupodivu jsme za volantem vydrželi v kuse i několik hodin, aniž bychom měli pocit stísněnosti a nepohodlí. Vzadu už je situace celkově horší a zde již o žádné zážitky nejde. Kvůli skloněné střeše je málo místa zejména pro hlavu – prostor od sedáku ke stropu činí jen 89 cm, což je hodně málo, předklonit se musí nejen dlouháni. Před koleny je situace lepší a alespoň drobná rezerva zbude téměř každému. Vzhledem k dlouhému rozvoru jsme však čekali podstatně více.

Litry nejsou vše

Základní velikost zavazadlového prostoru hovoří v řeči čísel ve výrazný prospěch golfu. Objem v jeho případě činí 381 litrů, u mazdy jen 334 litrů. Velký rozdíl je však daný i započteným místem pro rezervu, které je v případě golfu (s lepicí sadou) volné, zatímco mazda pod podlážkou nabízí jen několik drobných schránek.

Při proměření hlavního prostoru však zjistíte, že zde nabízí mazda více, neboť ložná délka činí až 84 cm, zatímco u golfu jen 75 cm. Šířka a výška se prakticky shodují. Z hlediska každodenního použití tedy hodnotíme velikost kufru mazdy lépe než ten u golfu. Známku udělujeme nakonec pro oba vozy stejnou, neboť trojce zase chybí průvlak na lyže či háčky.

Údaje o testovaných vozidlech Mazda 3 2.0 Skyactiv-G Volkswagen Golf 1.5 e-TSI
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 174/5 175/7
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 91-98/89 93-101/97
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 0-6/0 0-7/2
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 148/146 150/145
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 134/130 132/133
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 51 x 49/48 x 54 51-55 x 51/51 x 52
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 63 x 48 64 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 77 x 88 73 x 100
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 78/180 69/188

Motor, jízda


Atmosféra už nestačí

Velké rozdíly panují v přístupu k pohonným jednotkám. Mazda se jako jediná v této kategorii drží velkých atmosférických motorů, pod kapotou trojky tedy úřaduje atmosférický dvoulitr. Nabízí velmi solidních 110 kW a výtečných 213 Nm. Z nepřeplňovaného motoru konstruktéři vytěžili, co šlo. V aktuální generaci se jednotka pojí s mild-hybridním systémem, malý elektromotor zde tradičně pracuje ve funkci startér-generátoru a energii z rekuperace ukládá do lithium-iontové baterie pod sedadlem spolujezdce. Celý systém pracuje ve 24V elektrické síti. Se stejnou formou hybridizace přispěchal nyní i golf, zde však elektromotor pracuje s obvyklejší a vhodnější 48V sítí. Systém se nabízí ve spojení s jednotkami 1.0 TSI a 1.5 TSI a výhradně s převodovkami DSG, označuje se jako eTSI. Testovaná, nejsilnější verze patnáctistovky se 110 kW a 250 Nm navíc umí při malé zátěži vypínat dva válce (ACT), to ale není žádná novinka.

Podstatně zajímavější je fungování mild-hybridního systému, který umí vůz nechat plachtit s vypnutým motorem. Děje se tak často prakticky při každém povolení plynu. Funguje to ve všech jízdních režimech s výjimkou sportovního. Opětovné nastartování probíhá rychle a jemně, díky celkově velmi dobrému utlumení to řidič při jízdě pozná především podle otáčkoměru.

Výhodou přeplňované patnáctistovky proti atmosférickému dvoulitru je výrazně lepší pružnost. Při všech měřených disciplínách golfu stačil zhruba poloviční čas. V případě automatických převodovek se však jedná o spíše teoretické disciplíny. V běžném automatickém režimu už rozdíly v dynamice zdaleka tak výrazné nejsou, přesto si golf udržuje patrný náskok. Při měření akcelerace z nuly na sto jsme mu naměřili 8,9 s, mazdě 10,3 s. S rostoucí rychlostí se rozdíl zvětšuje - na 150 km/h se golf dostane za 18,5 s, mazdě to trvá 22,1 s. S řazením automatů jsme byli v obou případech spokojeni, počínají si intuitivně a dostatečně rychle. Dobře fungují rovněž sportovní režimy, které drží vyšší otáčky a reagují rychleji na větší sešlápnutí plynu.

Golf vytěžil maximum

Zásadní rozdíly jsou ve spotřebách. Na dálnici si golf vystačí se 6,1 l/100 km, mazda vyžaduje 6,8 l/100 km. Ještě více se volkswagen dostává do popředí při nižších rychlostech na silnicích (4,2 l/100 km vs. 5,4 l/100 km) a všude tam, kde ke slovu přichází časté plachtění. Více mazda spotřebuje i ve městě a při sportovní jízdě. Celkové skóre v testu tedy zní: 5,7 l/100 km (golf) a 6,8 l/100 km (mazda). V prvním případě jde o skutečně výborný výsledek, u mazdy jde o běžnou hodnotu, na niž se umějí dostat i některé výkonnější přeplňované dvoulitry.

Údaje o testovaných vozidlech Mazda 3 2.0 Skyactiv-G aut. Volkswagen Golf 1.5 e-TSI DSG
Motor, ventilový rozvod benzin R4, DOHC přeplňovaný benzin R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1998 1498
Největší výkon (kW/min-1) 110/6000 110/5000-6000
Největší točivý moment (Nm/min-1) 213/3000 250/1500-3500
Převodovka 6° automatická (s měničem) 7° automatická (dvouspojková)
Délka x šířka x výška (mm) 4460 x 1795 x 1435 4284 x 1789 x 1491
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2725, 1570/1580 2619, 1533/1520
Standardní pneumatiky 205/60 R16 205/55 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1274/676 1291/579
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 600/1300 680/1700
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 334/1019 381/1237
Objem nádrže paliva (l) 51 50
Nejvyšší rychlost (km/h) 204 224
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,5 8,5
Emise CO2 (g/km) 122 106
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 6,6/4,7/5,4 5,9/3,9/4,6
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 9,5 5,5
Pružnost na 5./6./7. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 15,9/26,9/- 7,8/10,3/13,4
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 2700 2400
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 36,8 34,7
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 48,1/87,2/126,9 48,5/88,4/128,0
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,8 5,7

Sofistikovaně

Osmá generace golfu využívá modifikovanou platformu předchůdce s označením MQB Evo. Nadále se používají dva typy zadní nápravy: torzní příčka s vlečenými rameny a víceprvková. Druhou jmenovanou mají motory od 110 kW výše, dříve ji měly i verze 1.4 TSI 90, 92 kW a 1.5 TSI 96 kW. Testované provedení mělo tedy víceprvkové zavěšení, navíc ho vylepšovaly příplatkové adaptivní tlumiče DCC. Proti předchozí generaci je možné charakteristiku tlumičů upravovat nejen v přednastavených režimech Comfort, Normal a Sport, ale rovněž variabilně v patnácti úrovních.

Rozdíly mezi krajními úrovněmi se zdají být větší než v minulosti, jsou jasně patrné, ale nejsou nastaveny nějak extrémně. Nám pro běžné cestování nejvíce vyhovoval nejkomfortnější režim, velmi měkce se pak vůz nese i po hodně zvlněné či rozbité silnici, karoserie se přitom nerozhoupává. Naopak nejsportovnější režim dává vědět o každé nerovnosti, byť ani zde se nemusíte bát tvrdých rázů. Na méně kvalitních silnicích nám však sportovní režim připadal spíše kontraproduktivní, neboť golf sám sebe i posádku zbytečně natřásá. Na perfektním povrchu či při zkouškách stability však oceníte minimální naklánění, díky čemuž vůz dokáže bryskně měnit směr.

I jednoduše

Mazda s novou generací přešla z víceprvkového zavěšení na jednodušší řešení s vlečenou nápravou. Troufáme si však tvrdit, že to jízdním vlastnostem nijak neuškodilo. Adaptivní podvozek se zde sice nenabízí, ale vyladění podvozku se podařilo velmi dobře. Karoserie působí tuhým dojmem, takže si může dovolit i celkově tužší odpružení, aniž by to znamenalo snížený komfort.

Proti golfu používá mazda pneumatiky s větším vnějším průměrem, což pomáhá při filtrování nerovností. I na 18“ kolech tak zůstává jízda příjemně hladká a žádného pronikání rázů se nemusíte bát. Chválíme i čitelné chování na limitu. U obou vozů zasahují stabilizace jemně a řidiče neomezují. Mazda má nevýhodu v pomalejším převodu řízení, kvůli čemuž s ní řidič nedokáže být tak hbitý při potřebě rychlé změny směru a v serpentinách.

Díky dřívějšímu uvedení na trh lze však v trojce trvale vypnout jízdní asistent pro vedení v pruzích, který se v golfu aktivuje při každém nastartování.

Závěr


Závěr

Golfu se podařilo uvést na trh opravdu funkční, promyšlený a i v reálném provozu úsporný mild-hybridní systém. Podle našich zkušeností dokáže proti stejnému motoru bez něj ušetřit asi 0,5 l/100 km, což je hodně. Na německém voze si tradičně ceníme velmi univerzálního naladění podvozku, prostorného interiéru i zachování kompaktních rozměrů. Nepřesvědčil nás však novým způsobem dotykového ovládání, které je pomalejší, méně intuitivní a více odvádí pozornost při jízdě. Dojem z jinak povedeného vozu to značně kazí. Přesto golf vítězí. Mazda 3 se nám líbí tím, že nepodléhá módním trendům. V případě interiéru a způsobu ovládání je to jednoznačný klad. Atmosférický motor už ale potěší spíše jen staromilce, byť má příjemný charakter i určité charisma. Na golf citelněji ztrácí spotřebou i dynamikou. Druhým důvodem, proč mazda nemohla vyhrát, je stísněnější prostor vzadu. Na druhou stranu nic na trojce nám nevadí tolik jako dotykové ovládání na golfu. Celkově dělá Japonka sympatický dojem.

Hodnocení (za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům) Mazda 3 2.0 Skyactiv-G aut. Volkswagen Golf 1.5 e-TSI DSG
DOJEM
Design 1,50 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,50 1,50
Sedadla 1,50 1,50
Zavazadelník a variabilita 2,00 2,00
Ovládací prvky 1,50 3,00
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,00 1,00
Pružnost 3,00 1,00
Spotřeba 2,00 1,00
JÍZDA
Řazení 1,50 1,50
Řízení 2,00 1,50
Brzdy 1,50 1,00
Ovladatelnost 1,50 1,50
Jízdní komfort 1,50 1,50
CELKEM
Výsledná známka 1,82 1,50
Závěrečné pořadí 2. 1.
POŘADÍ 1. Volkswagen Golf 1.5 e-TSI DSG 2. Mazda 3 2.0 Skyactiv-G aut.

PLUSY Velmi úsporný provoz Povedené naladění podvozku
  Možnost plachtění bez motoru Sportovní posaz za volantem
  Dobré jízdní vlastnosti i komfort Promyšlená ergonomie
  Prostorný interiér  
MINUSY Dotykové ovládání odvádí pozornost Méně místa vzadu
  Občasné zamrzání multimediálního systému Slabá pružnost a vyšší spotřeba
    Horší výhled z vozu
PRŮMĚR CELKEM 1,50 1,82

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 15 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším hatchbackem nižší střední třídy s výbavou dle požadavků Světa motorů je Hyundai i30 1.5 T-GDI 118 kW Mild Hybrid DCT Comfort za 489.990 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 514.490 Kč. Za cenu od 514.491 Kč do 563.489 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Zobrazit celý článek
Martin Jeník
Diskuze (131)

Doporučujeme

Avatar - white label
13. 9. 2020 20:46
Re: nudnost vs skvost
A koho bych si asi tak měl (podle tebe) tady vybrat za vzor, proboha snad ne tebe :-[]
Nejen webpaja je proti tobě jaderný fyzik s Nobelovkou, co se obecných znalostí ohledně aut týče.
A s tím id*otem ses hezky odkopal..., blahoslavení chudí duchem.
13. 9. 2020 17:54
Re: nudnost vs skvost
Podle toho, co pisete, materska skola byla jedina skola, kterou jste mel. Pokud sem chodite komentovat, zkuste se aspon chovat jako civilizovany dospeli clovek. Tady se diskutuje o autech, ne? Ten Vas koment byl naprosto nevhodny a osobni. Tento posledni prispevek je opet dukazem toho, ze nejste civilizovany clovek. Pokud Vam nelibi nejaky komentar, tak je to "diskusni placnuti". Neco takoveho by mohl psat Ing. Zeman.
Webpaja je Vasim vzorem tady? Zkuste si najit nekoho lepsiho :)
S Vami je to ztrata casu, koncim. Obavam se, ze pokud sem jeste pisete, kazdy Vas novy prispevek dela z Vas jeste vetsiho id*ota. Jeste jednou, chovejte se k ostatnim slusne. Hezky den. :-) :yes:
Avatar - white label
13. 9. 2020 16:46
Re: nudnost vs skvost
No ty se mi snad zdáš, tady už je to opravdu horší, než v mateřské školce...
O jakém "urážení" tu proboha píšeš? Jestli tě uráží ten plakát nad postelí, tak doporučuji dobrého psychologa a hlavně nechodit vůbec "na internet".
Nějak si nedovedu představit, co bys dělal, kdyby tady Meky napsal tobě: "...čo robí taky prostaticky curak ako ty"? Takhle totiž vypadá skutečná urážka.
A jinak pokud se ti nelíbí mé přirovnání k plakátu nad postelí, tak si znovu přečti, co ti k tomu tvému diskusnímu "plácnutí" napsal webpaja, protože pod to se taky klidně podepíšu.
13. 9. 2020 15:44
Re: nudnost vs skvost
"někomu stačí k určení lepšího auta z dané dvojice - obrázky"
Vidim, ze je to tezke pochopit :D
Tak fajn, psal jsem to schvalne trochu provokativne, ale ze to nekdo rozumi takto, to zas moje chyba neni. Pokud clovek umi cist, a hlavne rozumi i obsah textu, by to mel hned pochopit.
Svym prispevkem jsem jen chtel rict, ze takto nudne vypadajici auto jako je Golf, bych si v zivote nekoupil. Takze Golf pro me neexistuje. Neexistuje ikdyby mel 5000 litrovy kufr :D
Chapu, ze nekdo jinej to vidi jinak, a treba ten kufr opravdu i potrebuje, ale ja nikoho urazet nemusim jen proto, ze ma rad neco jineho nez ja. Civilizovany a dospele diskutujici clovek to prece nedela. :)
Avatar - Beefcake
13. 9. 2020 13:08
Re: nudnost vs skvost
Ani exterier a interier auta nezerie atd.....
Obaja ste mimo ;-)