Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda zahájila výrobu elektrické MX-30, v Evropě si na ni ještě počkáme

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 5. 2020 • 10:37
27
24
Zobrazit náhledy (27)
Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30

Před pár dny zahájila Mazda výrobu svého vůbec prvního elektrického modelu, který se stal crossover s označením MX-30.

Mazda zahájila výrobu svého prvního elektrického vozu již 19. května v závodu Ujina No.1 ve své domovské Hirošimě. A i když automobilka hned v úvodu připomíná, že vůz vznikl primárně v reakci na vyšší poptávku po elektrických vozech na evropském trhu, v Evropě si na něj ještě nějakou chvíli počkáme.

Nejdříve si ale pojďme v rychlosti připomenout, co vlastně model MX-30 nabízí. Elektrický crossover je osazen elektromotorem o výkonu 107 kW (145 k), pohánějícím předním kola, který čerpá energii z 35,5 kWh lithium-iontové baterie. Celkový dojezd by se tak měl pohybovat okolo 200 kilometrů.

Na dnešní dobu se jedná o poměrně skromnou hodnotu, podle Mazdy by však měla být pro většinu zákazníků dostačující. Menší baterie byla navíc zvolena kvůli zodpovědnému přístupu Mazdy k emisím CO2, jak dříve upřesnil zástupce značky. Díky podpoře rychlonabíjení stejnosměrným proudem by navíc mělo být možné nabít baterii na 80 % již za 40 minut.

Elektrickému pohonu byla rovněž podřízena úprava platformy Skyactiv-Vehicle Architecture. V kombinaci se sofistikovanými bezpečnostními systémy a vysokou mírou komfortu by tak i první elektromobil měl navázat na skvělou reputaci jízdních vlastností vozů značky Mazda.

video

Design modelu vychází z oceňované designové filosofie Kodo, specifickým prvkem exteriéru jsou ovšem zadní dveře, které se otevírají proti směru jízdy (tzv. sebevražedné dveře). Mazda tak oživila nevšední designový prvek, kterým se naposledy blýskla u Mazdy RX-8.

Interiér nabízí kokpit zaměřený především na řidiče, plovoucí konzolu s  voličem automatické převodovky a řadu environmentálních materiálů, jako je například korek a výplň dveří doplněná o materiály získané z recyklovaných PET lahví. Velkou novinkou v interiéru se pak stal vůbec první dotykový panel pro ovládání klimatizace ve vozech Mazda, který má úhlopříčku 7 palců.

České zastoupení automobilky navíc již minulý měsíc odhalilo kompletní ceník, díky kterému víme, že základní cena startuje od 854.900 Kč. Za úvodní edici First Edition ovšem zákazníci zaplatí 899.990 Kč. Podle tiskové zprávy automobilky by mělo být možné si novou Mazdu MX-30 objednat již nyní, první kusy se ale začnou v evropských dealerstvích objevovat až od listopadu 2020.

Související články

Témata
28. 5. 2020 14:10
Re: Vcelku pragmatický přístup.
Preto, lebo neporovnávaš porovnateľné. Pozri koľko stojí klasická benzínová mazda CX-30 napríklad... Ako druhé auto do rodiny, pre toho, čo sa rozhodne, že silou-mocou musí mať elektromobil, je to celkom dobrá ponuka.
Napríklad ja mám dve mazdy 6 a žena má mazdu 2. Pre ňu by to celkom dávalo zmysel na behanie po meste. Možno o pár rokov, keď to takto ďalej pôjde so zdražovaním spaľovákov. Na dlhé trasy tie dve 6-ky bohate stačia pre rodinu.
23. 5. 2020 10:01
Re: Mazda
Možná jsi ze vsi, ale kolem měst vyrůstá spousta satelitů, kde nic není a s fakanama chodit třeba 5 km do školky asi chodíš jen ty.
23. 5. 2020 09:02
Re: Kdo by jí vlastně měl chtít?
Ty si občas vážně jelito :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
22. 5. 2020 22:20
Re: Autor článku....
Dle chování se už možná stalo.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2020 22:19
Re: Mazda
To je ovšem problém škody, že lže ( jak překvapivé a ne poprvé), nikoliv kategorie aut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku