Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje Actros pro přepravu osobních automobilů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Mercedes-Benz Actros s Multimedia Cockpit a MirrorCam ve službách společnosti Lagermax poprvé slouží k přepravě osobních automobilů.

Mercedes-Benz Actros se představil v roce 1995 a od roku následujícího, kdy byla jeho první generace uvedena na trh je vlajkovou lodí v nabídce nákladních vozidel své značky.

Premiéra aktuální generace modelové řady Actros se odehrála v červnu roku 2011 a s pěti druhy střech, dvěma šířkami a výběrem různých výšek nabídl celkem jedenáct variant kabiny. Pohon pak zajistily přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemu 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,7 l s výkony od 175 do 460 kW (238 do 625 k).

Mercedes-Benz na IAA v Hannoveru na podzim roku 2018 představil modelovou řadu Actros v jejím nejnovějším provedení. To zůstává věrné vzhledu z roku 2011, ale nabízí výrazné zvýšení bezpečnosti a komfortu ovládání spolu s cílem výrazného snížení provozních nákladů.

Mercedes-Benz Actros v modernizovaném provedení v barvách společnosti Lagermax poprvé slouží jako přepravník automobilů. Řidiči tohoto nového vozidla oceňují především Multimedia Cockpit a MirrorCam.

Multimedia Cockpit využívá dvojici velkých barevných displejů, poskytující kompletní přehled o provozních údajích vozidla a umožňující ovládání řady funkcí, asistenčních systémů i multimediálního systému a klimatizace. Zároveň však může Multimedia Cockpit pouhým stisknutím „tlačítka“ posloužit k přístupu na portál s aplikacemi pro nákladní vozidla Mercedes-Benz.

MirrorCam za pomoci kamer a displejů nahrazují klasická vnější zpětná zrcátka. Záběry z kamer se promítají na 15,2palcové displeje s rozlišením 720 x 1920 pixelů, které jsou umístěné v kabině na A sloupcích. Na těchto displejích může být zobrazena mnohem větší plocha, než jakou mohou zabírat klasická vnější zpětná zrcátka.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

19. 1. 2020 21:02
Nepoužitelné kamery v noci
V noci jsou kamery absolutně nepoužitelné, obraz je rozkostičkovaný a není v nich možné odhadnout rychlost blížiícího auta. Pro couvání v noci jsou téměř nepoužitelné.