Mercedes-Benz odhaluje detaily expanze elektromobilů. Přijde i vrcholné EQS SUV
Stuttgartská automobilka potvrzuje chystanou expanzi elektroaut. Řada EQ se v příštích letech rozroste o šest modelů, včetně vlajkových lodí EQS a EQS SUV.
Mercedes-Benz patří mezi propagátory elektromobility, když v následujících letech chystá postupně rozšířit svoji elektrickou řadu EQ. Zatím čítá jen SUV EQC a velkoprostorové EQV, pro další roky ale připravuje hned šest dalších modelů s elektrickým pohonem. Včetně očekávané vlajkové lodi EQS, kterou doplní také odvozené EQS SUV.
EQS bude přitom pro expanzi elektrické řady stuttgartské hvězdy klíčovou novinkou. Automobilka potvrdila, že jako první model dostane očekávanou novou architekturu EVA vyvinutou výhradně pro elektromobily. Ta bude přizpůsobena elektrickému pohonu, což bude patrné jak ve vnitřním prostoru, tak v designu. Specialitou pak bude fakt, že platforma bude schopná pojmout baterie až pro dojezd 700 kilometrů podle metodiky WLTP.
Automobilka navíc zdůrazňuje, že pokračuje ve strategii výroby různých aut na jedné lince. To znamená, že i EQS se zcela novou platformou EVA bude možné vyrábět po boku automobilů s konvenčním pohonem. V tomto konkrétně půjde o závod „56“ v Sindelfingenu, patřící mezi nejmodernější automobilové továrny na celém světě. Mercedes-Benz tak nechystá továrny jen pro elektromobily jako třeba Volkswagen. Toto řešení mu totiž umožní flexibilněji reagovat na poptávku.
Vývoj EQS přitom čile pokračuje, prototypy už najely více než dva miliony testovacích kilometrů v různých prostředních, od horké Jižní Afriky, po chladné Švédsko. „EQS bude třídou S elektrických vozidel. Proto prochází stejným náročným vývojovým programem jako jakékoli jiné vozidlo, které má tu čest hrdě nést třícípou hvězdu,“ tvrdí Christoph Starzynski, viceprezident pro elektrickou architekturu v Mercedesu, s tím, že testy musely být přizpůsobeny elektrickému pohonu. Pečlivě se tak zkoumal dojezd nebo nabíjení.
EQS s novou architekturou dorazí v roce 2021, přičemž využije sníženou karoserii „čtyřdveřového“ kupé, jak potvrdily již dříve zveřejněné snímky jeho prototypů. Později na jeho základech vznikne také odvozený model EQS SUV.
Automobilka rovněž potvrdila, že do budoucna architekturu použijí také modely EQE a EQE SUV. Naopak chystané modely EQA a EQB budou odvozeny od modelů s konvenčním pohonem. Výroba prvního z nich přitom odstartuje ještě před koncem letošního roku. Pro menší elektromobily dorazí specifická platforma až pozdějí, pro rok 2025 Mercedes pracuje na architekřute nazvané MMA pro kompaktní a středně velké modely.