Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG chce být jako Alfa Romeo. V roce 2019 se vrátí do Evropy, Qoros se jí naopak vzdává

David Bureš
Diskuze (6)
Číňany vlastněná britská značka dnes v Evropě prodává svá auta jen v Británii, chce se ale vrátit i na kontinent. Naopak Qoros své plány na dobytí starého kontinentu vzdává.

Původem britskou značku MG od roku 2007 vlastní čínská automobilka SAIC Motor, která nyní chystá její evropskou expanzi. Po návratu MG na britský trh se nyní počítá s jeho opětovným vstupem do kontinentální Evropy. Pozapomenutý čínsko-izraelský Qoros má naopak jiné plány, snah na expanzi v Evropě se vzdal.

MG dnes vedle Velké Británie nabízí svá auta v Číně nebo v Jižní Americe, přičemž od roku 2019 začne svá auta postupně prodávat i ve většině států kontinentální Evropy. Zatím však není jasné, které trhy se značky MG dočkají jako první. Vsadit chce na vcelku širokou nabídku vozů zahrnující SUV (ZS a GS), kompaktní hatchback nebo malý vůz (model 3).

Přitom bude chtít oživit dávné vzpomínky na „em dží,“ hlavně někdejší slavný sporťák MG B, vyráběný od šedesátých do osmdesátých let. „MG je jako Alfa Romeo. Je velice těžké zničit tuto značku, těžko se zapomínají dobré časy,“ tvrdí Pieter Gabriels, ředitel evropské divize automobilky SAIC Motor, majitele MG.

Kvůli svým plánům SAIC již založilo novou evropskou centrálu v Lucembursku, která má dohlížet na kontinentální prodeje MG. Může překvapit, že evropská divize nebude sídlit v domovském Spojeném království, což patrně má co do činění s brexitem, byť sama automobilka SAIC takové spekulace popírá. Pravdou ale je, že MG už své britské kořeny značně zpřetrhalo. Montáž v britském Longbridge (bývalé továrně MG Rover) firma loni ukončila, a tak své vozy nyní do Evropy dováží z Číny.

Plány na evropský rozvoj MG překvapují, a to hlavně z toho důvodu, že na domácím britském trhu (kde má největší šanci na úspěch) značka po svém návratu tolik nezaujala. Její britské prodeje sice stabilně rostou, loni registrovaných 4.192 aut ale není žádný zázrak. Vždyť to je úroveň SsangYongu (4.444 registrací), Alfy Romeo (4.881) či Abarthu (3.966). Naopak v Číně loni MG prodala 80.289 vozů, k tomu je nutné připočíst dalších 241.331 aut značky Roewe, která využívá techniku od MG.

To naopak značka Qoros své evropské plány ruší. Nově založená značka sídlící v Číně a financovaná izraelskými investory v roce 2013 šokovala na ženevském autosalonu svým vůbec prvním modelem, 3 sedan, který byl nečekaně povedený. Jenže následné velkolepé snahy o rozvoj se nepodařily.

Nové značce se příliš nedaří ani v domovské Číně, kde viděla velký potenciál, a tak evropskou expanzi nejprve odložila, aby jí nyní zcela zrušila. „Kurz naše myšlenky zlikvidoval. Chceme působit tam, kde jsou peníze, nikoliv tam, kde musíme přesvědčovat lidi. A peníze jsou nyní v Číně,“ vysvětluje změnu plánů šéfdesignér Qorosu Gert Hildebrand, který v minulosti pracoval u Mini.

Místo do Evropy by tak mohl Qoros vstoupit do Jižní Ameriky, kde by mohl mít větší šanci na úspěch. Evropské působení tak zatím zůstane jen krátkou epizodou. Qoros totiž aktuálně funguje na slovenském trhu, kde chtěl testovat reakce evropských zákazníků. Více od něj v dohledné době nečekejme.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Egi
24. 4. 2017 23:50
Re: Chce být jako Alfa?
jako proč? Jen píšu, jakou má Alfa dlouhodobou pověst...nebo že by pán nedočetl dál, než ke konci první věty?
Avatar - Egi
24. 4. 2017 23:49
Re: Chce být jako Alfa?
Právě že u Giulie si novináři velmi stěžovali na rozdíl mezi verzí QV a normálními verzemi. Já tedy seděl jen v 2.2 diesel, tak nemůžu posuzovat z vlastní zkušenosti, ale subjektivně bych řekl, že BMW má podvozek lepší
24. 4. 2017 17:38
Chtít může...
... ale soudě podle fotek, je na tom s designem hooodně pozadu, o čínské technice a pověsti nemluvě.

Zatím má hodně daleko k Dacii, AR může být ještě desetiletí v klidu ;-) >:D
Avatar - Avanti
24. 4. 2017 15:48
Re: Chce být jako Alfa?
V pohode? Tabletky si rano zobral?
Avatar - twistedTSD
24. 4. 2017 15:48
Re: Chce být jako Alfa?
V prvním odstavci mluvíš o které Alfě? Zdá se mi, že na podvozek Giulie si novináři nestěžovali ani v základu. :-)