Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini modernizovalo své hatchbacky a kabriolet, sází na puristický vzhled

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Decentní modernizací, která přináší upravené tvary, rozšíření nabídky i nové technologie, prošel třídveřový i pětidveřový hatchback a kabriolet prakticky ve všech verzích. Včetně elektrické a JCW.

Originální prémiový hatchback Mini se od představení třetí generace příliš nezměnil, nyní však automobilka představuje výrazný facelift pro modelový rok 2022, který se dotkne všech třídveřových i pětidveřových hatchbacků a kabrioletů, včetně modelů John Cooper Works a elektrického Cooperu SE.

Začněme od upravené přední části, která by měla nabídnout puristický vzhled. Automobilka přepracovala masku, jejíž charakteristický šestihranný rámeček se podstatně zvětšil a navíc dostal černé lemování. Střední část mřížky chladiče, kam se montuje registrační značka, je s výjimkou modelu JCW standardně nově lakovaná, díky čemuž by měla příď působit čistším dojmem.

Nové jsou také přední světlomety standardně vybavené LED technologií, které si dlouhodobě drží svůj oválný tvar. V rozích předního nárazníku pak ještě zaujmou svislé trojúhelníkové otvory, nahrazující obrysová světla, které by měly zlepšit aerodynamiku.

Z boku tradičně vynikají kompaktní rozměry a minimální převisy, novinkou by však měly být standardně LED směrová světla a upravené lemy podběhů, ve kterých se standardně objevují 17 nebo 18palcová kola. Vzadu stojí za pozornost lehce přepracovaný nárazník s více lakovanými plochami, integrovanou mlhovkou a standardními zadními svítilnami s grafikou britské vlajky Union Jack.

Nabídka laků by se měla rozrůst o tři nové odstíny, jako je šedá Rooftop Grey, modrá Island Blue nebo žlutá Zesty Yellow, která byla původně dostupná jen pro Mini Cabrio. V nabídce se však objevuje i pět nových variant kol z lehkých slitin, dříve dostupné jen pro vybrané edice.

Jednou z nejzajímavějších a zřejmě i nejunikátnějších věcí na novém Mini však bude nová vícebarevná střecha Multitone. Ta se vyznačuje barevným přechodem z modré San Marino Blue přes perleťovou Pearly Aqua po černou Jet Black, čehož bylo dosaženo speciální technikou lakování. Novinka bude dostupná pro všechny hatchbacky s výjimkou ostrého JCW.

V interiéru se objevují nově navržené vnitřní povrchy, redukovalo se chromování, upravovaly se výdechy ventilace, nabídka čalounění se rozrostla o sportovní sedadla v barevném provedení Light Chackered, ambientní osvětlení Ambient Light nabízí rozšířené funkce a přepracovaný volant poprvé nabízí i vyhřívání.

Vylepšovaly se však i displeje. Multifunkční přístrojový štít dostal 5palcový barevný displej, zatímco 8,8 palcový centrální sdružený přístroj nově nabídne leskle černý povrch, nové plochy tlačítek nebo harmoničtěji integrované ovládání hlasitosti, výstražných světel a asistenčních systémů.

Kromě estetických změn však probíhaly i změny technické. Například adaptivní podvozek je nyní vybaven frekvenčně selektivními tlumiči, které by měly vylepšit rovnováhu mezi sportovností a jízdním komfortem. Dodatečný ventil uvnitř tlumiče má za úkol zjemnit náhlé skokové zvýšení tlaku tlumiče. Síla tlumení se upravuje během 50 až 100 milisekund.

Po stránce bezpečnostních inovací můžeme zmínit rozšíření systému aktivního udržování rychlosti o funkci Stop & Go, přidání nových systémů varování před opuštěním jízdního pruhu a režimu světel pro špatné počasí nebo vůbec poprvé dostupnou elektrickou parkovací brzdu.

Modernizované modely Mini budou osazeny výkonnými i hospodárnými tříválcovými a čtyřválcovými motory s technologií Mini TwinPower Turbo, které plní emisní normu Euro 6d. Technologii Mini TwinPower Turbo tvoří turbodmychadlo integrované do sběrného výfukového potrubí, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů.

Tříválcové motory, každý s objemem 1,5 litru, jsou k dispozici ve třech výkonových provedeních sahajících od 55 kW/75 k přes 75 kW/102 k až po 100 kW/136 k. Dvoulitrový čtyřválcový motor generuje v případě obou modelů John Cooper Works maximální výkon 131 kW/178 k nebo 170 kW/231 k.

Spalovací motory jsou standardně kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě základního motoru pro třídveřové a pětidveřové Mini si však zákazníci mohou připlatit i za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Steptronic. Pro modely John Cooper Works je pak vyhrazena 8stupňová převodovka Steptronic.

Mini Cooper SE nabízí elektromotor o výkonu 135 kW/184 k. Hnací síla je na kola přenášena prostřednictvím jednostupňové převodovky. V podlaze umístěná vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 32,6 kWh a ve zkušebním cyklu WLTP umožňuje dojezd 203 až 234 kilometrů.

Navzdory řadě vylepšení přitom nové Mini nabídne nižší ceny základních verzí. Třídveřové Mini začíná od 505.700 Kč, pětidveřové vyjde na 527.800 Kč a Mini Cabrio startuje na 622.700 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

29. 1. 2021 07:02
Puristicky?!
Kapota plná prelisov, stále preštruktúrovaná maska a zadný nárazník vyčačkali.