Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Tiguan je tu. Má světla z Golfu, plug-in hybrid a vrcholnou verzi R

David Bureš
Diskuze (54)

Aktuálně nejprodávanější Volkswagen světa se dočkal modernizace. V lecčem se inspirovala osmou generací Golfu.

Volkswagen Tiguan je součástí nabídky německé značky již od roku 2007. Od té doby si vybudoval pozici nejprodávanějšího Volkswagenu na světě, když v letech 2018 a 2019 překonal dosavadního krále, Golf. Zároveň je v Evropě nejžádanějším SUV vůbec. Jakožto model vyráběný na třech kontinentech je druhá generace Tiguanu nabízená od roku 2016 zkrátka hitem, což chce nyní podpořit její modernizace.

Facelift Tiguanu se v mnohém inspiroval osmou generací modelu Golf, což už je jasně patrné na zevnějšku. Modernizovaný Tiguan totiž dostal podobně tvarované světlomety protažené do boků jako právě osmičkový Golf. Standardně jsou diodové, za příplatek pak dostanou technologii LED Matrix. Celek doplňuje i přepracovaná maska a nárazník, které mají za úkol opticky rozšířit příď vozu. To záď už se tak výrazně nezměnila – objevilo se tu však stejně jako vpředu nové logo Volkswagenu, nechybí ani nápis Tiguan na víku zavazadelníku, dnes typický znak wolfsburské značky.

Inspirace Golfem pak pokračuje také vevnitř. Za příplatek totiž můžete mít dotykové ovládání klimatizace. Na rozdíl od Golfu je však nadále samostatné a nikoliv zakomponované do obrazovky multimediálního systému. Infotainment MIB3 je mimochodem sdílen například s loni modernizovaným Passatem, ze stejného řešení však vychází také systém Golfu. Standardně má modernizovaný Tiguan 6,5“ dotykový displej, za příplatek nechybí ani digitální přístrojový štít. Novinkou je pak volant, dekory i hlavice volicí páky automatické převodovky. Nejde však o minimalistické řešení jako v Golfu, ale tradičně řešenou páku.

Co se týče nabídky motorů, Volkswagen vyzdvihuje primárně nově nabízený plug-in hybrid, který je v nabídce tohoto SUV úplnou novinkou. Tiguan eHybrid nabídne kombinovaný výkon 180 kW, jeho baterie s kapacitou 13 kWh pak postačí na zhruba 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Nový bude i vrchol nabídky v podobě Tiguanu R, který je součástí rychlé expanze sportovní řady R. Pod kapotou mu bude pracovat nejnovější verze přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 235 kW, která bude pohánět všechna kola. Tiguan se odliší samozřejmě také agresivnější vzhledem, díky přepracované přídi nebo dvěma zdvojeným koncovkám výfuku na zádi. Za příplatek mimochodem dostanete i titanový výfukový systém Akrapovič. Uvnitř se zase můžeme těšit na speciální sedačky, které mají kombinovat každodenní použitelnost se sportovním zaměřením, stejně jako nový volant s většími řadicími páčkami a tlačítkem R s přímým spuštěním ostrého jízdního režimu Race.

Samozřejmě se ale počítá rovněž s konvenčními variantami. Na straně turbodieselů tu bude třeba 2.0 TDI Evo s dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny před každým z katalyzátorů SCR.

Modernizovaný Volkswagen Tiguan dorazí na trh v druhé polovině roku. Nejprve přijdou nejžádanější varianty, plug-in hybridu Tiguan eHybrid a ostrého Tiguanu R se máme dočkat na konci roku. Modernizace se přitom týká jak výchozího Tiguanu, tak prodlouženého Tiguanu Allspace.

David Bureš
Diskuze (54)

Doporučujeme

3. 7. 2020 21:36
Nechápu!
Jak to, že vozidlo z dílen VAG nemá po faceliftu mezi zadními světly chromovanou lištu?!
3. 7. 2020 11:21
Re: Idiocie!
Snad máš pravdu, uvidíme naživo...
https://youtu.be/K_qXOJeWLWY?t=154
Avatar - _Karel_
2. 7. 2020 13:54
Re: Idiocie!
Mám na volantu totéž, tlačítka taky nejsou oddělená a funkčně to nepoznáš, normální mechanicky tlačítka.
2. 7. 2020 12:49
Re: Idiocie!
Hm, ale ta tlačítka nejsou od sebe oddělena. Jsou podsvícena a celé je to jako kolébka, nebo joystick prostě, takže se to hýbe do všech stran. Mate mě tam tím, že říká, že je to podsvícení s kapacitní zpětnou vazbou - to asi myslí spíš haptickou, že to zavrní.

To jsou ale fakt hovada, konec tlačítek. Mobil místo volantu...

Inside, Volkswagen's digital cockpit dashboard will be standard, sitting behind a new steering wheel with touch-sensitive controls taking the place of some conventional buttons.

https://www.autotrader.ca/newsfeatures/20200630/2022-volkswagen-tiguan-gets-updated-look-digital-buttons-plaid-seats
Avatar - _Karel_
2. 7. 2020 12:09
Re: Idiocie!
Já vidím pořád tlačítka+klavírní lak