Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan X-Trail konečně míří do Evropy. Vsadí na unikátní hybrid

David Bureš
Diskuze (5)

Aktuální Nissan X-Trail pro americký trh debutoval už v roce 2020. O dva roky později vůz konečně zamíří i na starý kontinent.

Evropský trh je pro některé mimoevropské značky dnes stranou zájmu, a tak se někdy stává, že do Evropy nový model dorazí až dávno poté, co se už prodává jinde ve světě. Platí to i pro nový Nissan X-Trail čtvrté generace. V USA, kde je známý jako Nissan Rogue, se představil již v roce 2020, do Evropy pak konečně zamíří až v roce 2022.

Evropská verze totiž dostane specifické pohonné ústrojí, přizpůsobené zdejším podmínkám. Nissan aktuálně razí v Evropě strategii elektrifikace, a tak se pro nový X-Trail počítá s hybridním pohonem.

Konkrétně má jít o systém e-Power využívající spalovací motor jen jakožto generátor elektrické energie pro elektromotor, který následně pohání kola. Výsledkem má být účinná práce spalovacího motoru pro optimální spotřebu paliva a charakter podobný elektromobilům, bez potíže v podobě krátkého dojezdu a nutnosti dlouhého nabíjení.

Tímto spalovacím agregátem je zážehová čtyřválcová patnáctistovka. V Qashqaii má tento systém užít jedna pětku se 115 kW a elektromotor se 140 kW, což jsou parametry, kterých se zřejmě dočká také X-Trail. Obě SUV značky používají shodný technický základ, v podobě platformy CMF-C. K dispozici má být i pohon všech kol.

To na americkém trhu se X-Trail (respektive Rogue) začal původně nabízet s atmosférickým benzinovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru se 133 kW, což byl na tamějším trhu obvyklý motor pro tento druh auta. Letos jej však nahradil přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5 litru naladěný na 150 kW, dokazující, že i v USA nastala doba downsizingu.

Design evropského X-Trailu by se naopak od amerického Rogue měl lišit jen v maličkostech, jestli vůbec. Uvnitř se pak počítá s infotainmentem použitým již v Qashqaii.

Nissan X-Trail čtvrté generace se podle původních plánů měl pro starý kontinent vyrábět přímo v Evropě, počítalo se s jeho produkcí v britské továrně značky v Sunderlandu. Jenže v souvislosti s brexitem byl tento plán zrušen, a tak se X-Trail bude k nám dovážet z Japonska.

Jeho příchod je součástí postupné mezigenerační proměny nabídky SUV Nissanu. Ta začala již v roce 2019 představením druhé generace malého SUV Juke. Letos následovalo odhalení elektrického crossoveru Ariya a příchod nové generace kompaktního Qashqaie.             

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Jaros71
4. 1. 2022 01:09
Diesel?
Bez DIESELU je to nezajímavé SUV ! :no:
1. 1. 2022 21:17
Tak s takovým X-Trailem...
...se Nissane běž vycpat! :-O :no:
1. 1. 2022 18:50
Re: Toto evidentne
Protože už to vlastně ani Nissan není ;-)
Avatar - Beefcake
1. 1. 2022 17:02
Toto evidentne
Nikoho nezaujima. Nie je to nova skodovka (podla statistiky).
Avatar - Jenik3
1. 1. 2022 14:50
elektro benzin
2.5l atmosféra benzín je na USA synaptické. Škoda že Evropa už toto neumí. 2.0 ok, 1.33 šílený a 1.6 asi jo.
Nový Nissan na tento elektro-benzin koncept zní zajímavě. Rád si pockam 4-5 let na zkušenosti.