Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 2 využije techniku Toyoty. Bude se vyrábět v Kolíně?

David Bureš
Diskuze (48)

Kolínská trojčata se pomalu odebírají do důchodu. Do budoucna se v Kolíně bude vyrábět jen nástupce Ayga a nově i o segment větší Yaris. Doplnit by je však mohl ještě jeden Japonec.

Mazda 2 se v aktuální generaci vyrábí od roku 2014, a tak se už pomalu blíží příchod jejího nástupce. Dnešní doba je ale neúprosná, náklady se musejí snižovat ve všech směrech, a tak si Mazda novou generaci nevyvine sama, ale ve spolupráci s Toyotou. A tato kooperace může být zajímavá i pro našince.

Nová generace Mazdy 2 by se totiž mohla vyrábět v kolínské továrně Toyoty. Závod známý dosud jako TPCA letos do svých rukou plně převzala japonská automobilka, která koupila zbývající podíl od skupiny PSA, přejmenovala jej na TMMCZ a chystá změnu výrobního portfolia. Produkce Peugeotu 108 a Citroënu C1 postupně skončí, v nové generaci bude pokračovat jen Toyota Aygo a po jejím boku od letošního roku nově také Toyota Yaris.

Právě základy aktuálního Yarisu, respektive jeho platformu TNGA GA-B, má využít nová Mazda 2, a tak by se nabízela i její česká výroba. A takový plán je skutečně na stole, přičemž oba vozy by se měly vyrábět právě v Kolíně.

Yaris se sice pro Evropu bude i nadále vyrábět také ve francouzském Valenncienes, kde ho nově doplní malé SUV Yaris Cross, zdroje tamních médií však rozšíření výrobního portfolia o model Mazdy odmítají. A tak se nabízí výroba nové Mazdy 2 právě v Kolíně, což by navíc umožnilo vůz zlevnit, než kdyby se měl dovážet z Japonska jako dnešní generace. Toyotě by to pak pomohlo naplnit výrobní kapacitu kolínské továrny.

O nové Mazdě 2 toho každopádně kromě použití techniky od Toyoty moc nevíme. Kvůli snížení emisí sice dostane tříválcový hybridní pohon od Toyoty, zatím však není jasné, nakolik se bude shodovat i podoba obou vozů. Není totiž vyloučeno, že půjde o dvojčata. Vždyť Suzuki takto nově začíná v Evropě nabízet plug-in hybrid Across, alias převlečenou RAV4, respektive kombi Swace, což je zase hybridní Corolla Touring Sports. Toyota a Mazda by si tak mohly nově prohodit role. Toyota totiž na severoamerickém trhu mezi lety 2016 a 2020 nabízela právě Mazdu 2 s vlastními znaky.

David Bureš
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - palix
7. 1. 2021 15:23
Re: Současná Mazda 2...
Ja by som znova kúpil iba model, ktorý mám. Nová 3-ka sedan je síce veľmi pekné auto, ale za tie peniaze, ktoré stojí - ani náhodou. Keby som už musel z nejakého dôvodu kupovať auto, tak asi si počkám na málo jazdenú 3-ku (rovnakú ako mám teraz).
7. 1. 2021 11:08
Re: Současná Mazda 2...
No ja to mam rovnako po skusenstiach s autom. Priestorovo staci aj pre rodinu. Ale musky som nasiel. :D No po celej dobe by som kupu zopakoval a musim konstatovat, ze je to robustne a pohodlne auto. Som zvedavy aka bude nova 6tka.
Avatar - palix
6. 1. 2021 20:42
Re: Současná Mazda 2...
Napríklad novodobé 3-ky sú zvonka dosť veľké, len v interiéri to už taká hitparáda nie je. Osobne ale nemôžem povedať, žeby bola malá. Pre mňa vyzerá malé auto ináč - Škoda 100 (interiér), Fiat 126P... :-).
Samozrejme keď som si sadol do predošlej generácie Corolly (sedan), tak pri rovnakom razvore (2700 mm) mala samozrejme vzadu podstatne viac miesta. Na druhej strane, čo som skúšal Focus, Civic, i30, tak v interiéri neboli nejako extrémne väčšie.Priestor je ale individuálna požiadavka - každý ho vníma trochu ináč.
Avatar - palix
6. 1. 2021 20:38
Re: Současná Mazda 2...
Mne sa tiež nezdá, žeby v Mazde 3 minulej generácie bolo málo miesta. Dokonca aj keď má hatchback len 360l kufor, tak sa dokážeme pobaliť aj na dovolenku (2+2). Ja som na tej mojej Mazde 3 zatiaľ nejaké veľké muchy nenašiel.
Priestor v aute je individuálna vec - niekto potrebuje rodinný van a aj tak má málo miesta, iný sa s celou rodinou pohodlne zmestí aj do Fabie.
Avatar - palix
6. 1. 2021 20:29
Re: Magda má s malým autem tu výhodu
Sám si neviem predstaviť, že by ma mal kontrolovať Japonec :-). Mám rád japonské autá (pre ich kvalitu), ale v Japonsku by som nechcel žiť ani pracovať.