Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Enyaq RS ve velké galerii. Ke křiklavému laku teď sladila i kola

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Po Enyaqu Coupé se „eresa“ dočkalo také hranatější elektrické SUV. Krátce před jízdami pro novináře se představuje v bohaté fotogalerii.

Není žádným tajemstvím, že se Škoda Enyaq chystá také ve sportovně střižené variantě RS. Tu od začátku dostal Enyaq Coupé se svažující se střechou, hranatější sourozenec si musel počkat o něco déle. Techniku oba modely sdílejí shodnou, po stránce jízdních parametrů vás tak nejspíše nic nepřekvapí.

Enyaq RS je vybaven dvěma elektromotory tvořícími pohon všech kol. Systémový výkon má hodnotu 220 kW a 460 newtonmetrů točivého momentu. Baterii s kapacitou 82 kWh lze dobíjet výkonem až 135 kW, plné dobití má vystačit až na 500 kilometrů jízdy. Stovku „ereso“ zvládne za 6,5 sekundy a pokračovat může na 180 km/h, což je o 20 km/h více než civilnější verze.

Video se připravuje ...

Designové úpravy RS vycházejí ze SUV-kupé. Všimnout si můžeme specifického předního a zadního nárazníku, dobře už známe i přední masku s podsvícením, na kterou navazují Matrix LED světlomety. Nový je rovněž design kol, která nově umějí sladit barvu s odstínem karoserie. Zejména v případě křiklavé Mamba Green vzniká vskutku zajímavá kombinace.

Škoda rovněž láká na novou verzi softwaru ME 3.2, se kterou budou dodávány všechna hranatější „eresa“. Aktualizovat na tento systém však půjde i zpětně u starších kousků. Aktualizace zahrnuje například vylepšené rekuperační brzdění, nové mapové podklady, možnost online importu tras a spoustu dalších drobných vylepšení. Enyaq RS si můžete už teď prohlédnout v bohaté galerii výše. Brzy se rovněž těšte na první jízdní dojmy, které se brzy objeví na našem webu.

Video se připravuje ...

Technické údaje Škoda Enyaq RS iV
Motor 80x (zadní – synchronní elektromotor s permanentními magnety, přední – asynchronní elektromotor)
Největší výkon [kW/min] 220
Točivý moment [N.m/min]  460
Kapacita baterie celková (využitelná) [kWh] 82 (77)
Pohon všech kol
Převodovka dvě jednostupňové
Max. rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 16,9–17,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 2258–2394
Celková hmotnost [kg] 2750
Objem zavazadlového prostoru [l] 585–1710
Rozměry d x š x v [mm] 4653 x 1879 x 1605
Rozvor [mm] 2768
Dojezd [km] 517
Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
7. 12. 2022 21:20
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Přestan bránit ty parní lokomotivy, co drandí na uhlí :-) :-)
Avatar - Barrichello
7. 12. 2022 21:19
Re: Registr vozidel
SDA tam listopadové údaje samozřejmě má
Avatar - Barrichello
7. 12. 2022 21:18
Re: Predaje
Jsi nahlášen, děkujeme. Opět sem taháš politku :-) :-) :-)
Avatar - xxc
7. 12. 2022 16:52
Re: Predaje
A preto som s elektrickym autom najazdil tolko, ako nikdy s nijakym inym autom a za lacny peniaz, ale cielom je fakt dostat ludi z aut a odmedzit pohyb. Preto pohyb zlacnuje, je setrnejsi pre zivotne prostredie a niekde to aj dotuju, lebo chcu dostat ludi z aut a obmedzit ich pohyb :-D
7. 12. 2022 08:23
Re: Predaje
A z jakých? Snad ne ekologie? Cílem je dostat lidi z aut a omezit jejich pohyb…