Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid nabídne 306 koní, parádní akceleraci a slušný dojezd

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Toyota představila plug-in hybridní verzi populárního SUV RAV4, která nabídne slušný výkon, příjemnou akceleraci a působivý elektrický dojezd.

Jak jsme psali po prvních jízdách s omlazeným C-HR, Toyota plánuje představovat jeden plug-in hybridní model ročně. A letos se jím měla stát plug-in hybridní varianta modelu RAV4, jehož první fotografii zveřejnila automobilka již před několika týdny. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles ale konečně odhalila celý vůz včetně celkem působivých technických parametrů.

Základem vozu je samozřejmě platforma GA-K, která by měla zajistit skvělé jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu, kde řidiči ocení standardně montovaný inteligentní elektrický systém pohonu všech kol AWD-i.

Základem plug-in hybridní pohonné jednotky je 2.5 litrový benzínový motor Dynamic Force, pracující v Atkinsonově cyklu, kterým je osazena i klasická hybridní RAV4. Kombinovaný výkon však vzrostl z původních 163 kW (222 k) u hybridu na 225 kW (306 k) u plug-in hybridu.

RAV4 do zásuvky je tak nejvýkonnější motorizací a současně jedním z nejsvižnějších modelů v nabídce Toyoty. Akceleraci z 0 na 100 km/h by mělo praktické SUV zvládat v čase 6.2 sekundy, čímž by měla RAVka zastínit i většinu svých konkurentů s konvenčním pohonem, dodává Toyoty. Zrychlení však není špatné ani ve srovnání s nedávno představeným plug-in hybridním zástupcem prémiových SUV, BMW X5 xDrive45e, které se z 0 na 100 km/h vyšplhá za 5,6 sekundy.

Skvělá dynamika však není jedinou zajímavostí vozu. Toyoty se chlubí i novými vysokokapacitními Li-Ion bateriemi, které mají vozu zajistit elektrický dojezd až 60 km. Zatím se však jedná pouze o první odhady před finální homologací. O spotřebě se Toyota zatím nezmiňuje, emise dle metodiky WLTP se však mají pohybovat do 30 g/km.

Na český trh by měla být nová RAV4 Plug-in hybrid uvedena v druhé polovině roku 2020.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Emel
22. 11. 2019 15:52
Re: Na toyotu
Tipnul bych, že kdybys za rok změřil, kolik emisí reálně vyprodukovaly PHEV RAVky, tak by ti vyšlo třeba 90g/km a ne 30... ale třeba se pletu.
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2019 16:39
Re: Na toyotu
To ale neni ekologie na papíře = statisticky drtivá většina lidí = najezdí míň než je to co ujedeš na baterku. Samozřejmě když jedeš do Chorvatska = je to už normální hybrid

Jednak nic moc jednak bych tu a tam čekal trochu jiný výsledky = no rozhodně zajímavý
Pozor s tim km77 = tohle je test COTY = může tam bejt třeba i nepatrnej rozdíl v rozestupu kuželů nebo nájezdový rychlosti a..
Avatar - Emel
21. 11. 2019 16:18
Re: Na toyotu
S hybridem dejme tomu, jenže u pluginu je to kalkulováno za předpokladu nabíjení ze zásuvky. Tahle RAV 4 má normovanou spotřebu 30g/km = 1,29l / 100, u 300k SUV. Z mýho pohledu je to ekologie na papíře... ale ať si o tom každý myslí co chce, samozřejmě záleží jak to kdo bude používat.

Losí testy slabota - když si vezmu, že jejich "default" vstupní rychlost co čekají že by auta měla dát je 77km/h. Pokud tedy mluvíme o km77
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2019 15:15
Re: Na toyotu
Fakt = no tak to já ani náhodou :-)
Napsal sem "..a já nevim čim dalšim" protože ta éra elektřiny tady aspoň z mýho pohledu začala i3 a 8 bylo asi o rok dva pozdějš = ale vůbec nejde o BMW. Šlo o to že Toyota začala o ROKY dřív = tak nějak opak než si Dinar myslí = dřív a PHEV má celou tu dobu má v nabídce

No viz ceny co nasadil koncern = při plánovaný masoVWý výrobě se asi snad dostanou na docela zajímavý ceny = aspoň ty úvodní možná jen lákací ceny oznámený třeba u Škodovky = sou až nečekaně zajímavý

Ty prodeje Auris vs Prius = to pozor to platí pro náš trochu divnej kousek světa = jinak celkově bude spíš prodanejch VÍC Priusů = i když to je narozdíl od "Golfu od Toyoty" dost jiný auto

No smutný že automobilky se na PHEV vrhly HLAVNĚ JEN aby plnily nějaký teoretický emise = jinak ten budoucí flotilovej limit 95 = téměř zvládá i docela velký docela výkonný auto jako je Camry 2.5 litr 160kW. A ty emise nejsou až tak bájný = vim že za psaný hodnoty spotřeby se fakt téměř dá jezdit = teď mluvim obecně nejvíc najezdim s Aurisem hybrid kde by to za psanejch 3,9 kdybych ubral na dynamice kdy moc nešetřim ale snažim se bejt spíš nejrychlejší, tak bych se k těm 4 asi i dostal. To samý Camry = jezdil sem s ní víceméně jen po městě a 5,5 = mikesus umí samozřejmě i za míň :-)

No já sem rozhodně zvědavej na cenu týhle RAVky

To mi připomnělo aktuální losí test = s docela překvapivejma výsledkama
Audi e-tron 60 km/h; RR Evoque 63 km/h; Subaru Forester e-boxer 64 km/h; BMW X7 + Mazda CX-3 + Kamiq TDI + Camry 65 km/h; Scala 68 km/h; DS3 Crossback + Kia e-Soul + Mazda 3 sedan + T-Cross + RAV4 + Corolla + Clio + 208 70 km/h; Tesla Model 3 + BMW 135i 73 km/h a Supra 75 km/h
Avatar - Emel
21. 11. 2019 15:00
Re: Na toyotu
Kdyby mi místo i3 dodali i8, tak bych taky nemávnul rukou ;-)

To předtím je složitější. Já to vidím v první řadě tak, že PHEV i EV je něco, co zatím není ekonomicky rentabilní... příliš vysoká cena limituje cílovku a příliš malá cílovka zvyšuje cenu, je to začarovaný kruh. Toyota je mainstream... a jaké PHEV nabízí mainstreamoví konkurenti - Renault, Opel, Volkswagen, Mazda, Ford? (Řečnická otázka, není třeba odpovídat - nikdo nemá nic moc)

Takže pokud to výrobci zatím nenabízeli, tak to (převážně) není tím, že by neuměli nebo zaspali, ale tím, že moc nechtěli. Viz i Toyota - jo, dala PHEV do Priusu jako technologickou vychytávku pro fanoušky, jako imagemaker... ale nikam jinam, což se fakticky rovná "nechceme to prodávat" (viz prodeje Auris vs. Prius)

Se zpřísněním emisní legislativy ale získává SUVko s 300k a 30g/km na atraktivitě. Co na tom, že 30g/km je teoretické číslo, které se od reality bude lišit klidně víc, než bájné emise naftových motorů... prostě je to 30 a limit je 95 a rozdíl dělá nějakých 160t na emisním výpalném.