Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M4 Cabrio je tady. Ostrý kabriolet pořídíte jen jako čtyřkolku

David Bureš
Diskuze (23)

Ostrý kabriolet s elektronicky ovládanou plátěnou střechou je poháněn třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 375 kW.

BMW rozšiřuje řadu sportovních modelů střední třídy s M v názvu o další model. Po sedanu M3 a kupé M4 přichází kabriolet M4. Ten se představuje v jediné variantě, v podobě M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive. Expanze nabídky tím však nekončí, počítá se ještě s příchodem kombíku M3 Touring.

Technika BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive navazuje na dříve představené kupé. To znamená, že pod kapotou bije přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který generuje výkon 375 kW a maximální točivý moment 650 N.m.

Poháněná jsou standardně všechna čtyři kola, a to prostřednictvím sériově nabízeného osmistupňového automatu. To je standard i v případě M4 Competition kupé, oslabená verze M4 s výkonem 353 kW a možností manuálu a zadokolky s otevřenou karoserií minimálně prozatím dostupná nebude. Standardem jsou mimochodem také adaptivní tlumiče.

Pohon všech kol využívá k rozdělování hnací síly elektronicky ovládanou lamelovou spojku, podobně jako u kupé lze upravit jeho chování. Už ve výchozím režimu 4WD je upřednostňován pohon zadní nápravy, což dále zdůrazní režim 4WD Sport. Řidiči však mohou také zcela vypnout systém DSC a aktivovat režim 2WD s pohonem jen zadních kol a bez zásahů stabilizace.

Design logicky navazuje na dříve odhalené kupé, což znamená výrazné, vertikálně orientované ledvinky. BMW každopádně vůz odlišilo od výchozí řady 4 Cabrio výrazněji než v minulosti. Kromě dveří, plátěné střechy, víka zavazadlového prostoru, okenních ploch, světlometů a zadních světel je každá část exteriéru M modelu unikátní. Mezigeneračně se mimochodem kabriolet natáhl o 122 mm na výsledných 4.794 mm, což souvisí s obecným mezigeneračním nárůstem řady 4.

Důležitým specifikem kabrioletu je samozřejmě střecha. Na rozdíl od předchůdce je plátěná, díky čemuž je o 40 % lehčí než mechanismus pevné skládací střechy minulého M4 Cabrio. Elektricky poháněný systém střechu složí nebo rozloží za pouhých 18 sekund. Barevné možnosti plátna jsou dvě, černá a antracitově stříbrná.

Právě otevřená střecha si vyžádala dodatečné výztuhy karoserie. Nechybí tu proto hliníkový panel v přední části, výztuhy pod podlahou a pomocný rám zadní nápravy s pevným spojením s karoserií, stejně jako specifická sada torzních vzpěr v zadní části karoserie. Přední náprava se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou pak zohledňuje použití pohonu všech kol. 

BMW M4 Competition Cabrio M xDrive navíc přichází také se systémem Active Sound Design, který zintenzivňuje zvuk motoru prostřednictvím audiosystému, to když je střecha nasazená. Od července nicméně bude funkce dostupná také pro kupé a sedan, a to prostřednictvím dálkových aktualizací softwaru Remote Software Upgrade. Naopak nechybí prvky již dostupné pro stávající karosářské verze, jako je možnost nastavení charakteristiky odezvy brzdového systému, regulace prokluzu kol v deseti úrovních díky příplatkové funkci M Traction Control nebo sledování driftů M Drift Analyzer.

Na přání je k dispozici rovněž paket M Race Track, který ve srovnání se standardními vozy snižuje hmotnost přibližně o 25 kilogramů. Součástí této výbavy jsou M karbon-keramické brzdy, odlehčená M kola z lehké slitiny (na přání s pneumatikami semi-slick) a M karbonová skořepinová sedadla.

Výroba BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive bude zahájena v červenci 2021 v továrně v Dingolfingu, kde z výrobních linek sjíždějí kromě jiných modelů také všechny varianty M4 Coupé nebo výchozí řada 4 Cabrio. Cena novinky je na českém trhu stanovena na 2.619.500 Kč.

Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací
*Při objednání M Driver's Paket
Verze M3 M3 Competition M3 Competition M xDrive M4 M4 Competition M4 Competition M xDrive M4 Competition Cabrio M xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2993 2993 2993 2993 2993
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 353/6250 375/6250 375/6250 353/6250 375/6250 375/6250 375/6250
Točivý moment [N.m/min]  550/2650-6130 650/2750-5500 650/2750-5500 550/2650-6130 650/2750-5500 650/2750-5500 650/2750-5500
Převodovka 6M 8A 8A 6M 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 (290*) 250 (290*) 250 (290*) 250 (290*) 250 (290*) 250 (290*) 250 (280*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 3,9 3,5 4,2 3,9 3,5 3,7
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 10,3 10 10 10,3 10 10 10,2
Pohotovostní h. [kg] 1705 1730 1780 1700 1725 1775 1920
Základní cena [Kč] 2.233.400 2.340.000 ? 2.273.700 2.380.300 ? 2.619.500
David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

27. 5. 2021 23:26
Re: Pred tydnem jsem 440i Cabrio koupil
Se omlouvam :D
27. 5. 2021 23:26
Re: Pred tydnem jsem 440i Cabrio koupil
:-[] Ja sem byl vic nasranej, kdyz jsem to auto koupil :D
Avatar - Machýrek
27. 5. 2021 23:20
Re: Pred tydnem jsem 440i Cabrio koupil
S tou recenzí si mě akorát nas.ral :no:
27. 5. 2021 15:48
Re: Pred tydnem jsem 440i Cabrio koupil
Je to skvost, opravdu! Stoji za kazdy cent co za nej Lexus chce.
27. 5. 2021 14:01
Re: Pred tydnem jsem 440i Cabrio koupil
Ukazana platí :yes:
Lehce jeta LC 500 je jeden z potenciálních náhradníku