Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
25 Fotogalerie

Nové Mitsubishi ASX představeno, francouzské kořeny nezapře

Mitsubishi dnes konečně představilo druhou generaci populárního modelu ASX, která stojí na základech nového Renaultu Captur.

Společnost Mitsubishi Motors Europe dnes během online prezentace oficiálně představila novou generaci populárního crossoveru ASX (Active Sports X-over), která chce zaujmout elegantním vzhledem, elektrifikovanými pohonnými jednotkami a pokročilými technologiemi.

Začněme od základu, tedy podvozkové platformy CMF-B z dílny automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která se může pochlubit přípravou na zástavbu elektrifikovaných pohonných jednotek. Na stejné platformě přitom kromě ASX stojí i nový Renault Captur, se kterým je nový model se třemi diamanty ve znaku na první pohled velmi blízce spřízněn.

Přesto se ASX snaží odlišit alespoň výraznou čelní partií, která by měla vytvářet tzv. „Dynamický štít,“ který je jedním z hlavních designových symbolů značky, odkazující na robustní a dynamický charakter. Součástí přídě jsou navíc i tradiční tři diamanty, ikonický znak Mitsubishi.

Video placeholder
Mitsubihshi ASX (2023) • Mitsubishi

Boční profil vozu má podle automobilky kombinovat splývající siluetu se svalnatými boky karoserie, přičemž podběhy vyplňují 17“ nebo 18“ kola. Vzadu vidíme výrazná LED světla, nově koncipovaný emblém ASX a nápis Mitsubishi napříč pátými dveřmi. Karoserie vozu bude již od uvedení na trh dostupná v šesti odstínech, ve vyšších výbavách pak bude dostupné i dvoubarevné lakování s černou střechou.

Přístup do vozu usnadní hands-free karta (standardní součást vozu s výjimkou základní výbavy), která vůz odemkne při přiblížení na vzdálenost pod jeden metr, případně zamkne při vzdálení nad jeden metr. Nasedání usnadňuje vyšší poloha sedadel, která mohou být čalouněna různými druhy látky i kůží – v závislosti na výbavě. Volitelně vůz nabídne také vyhřívání sedadel a volantu.

Kabina nabízí již v základu čelní a boční airbagy řidiče i předního spolujezdce, dvojici hlavových airbagů po obou stranách, pásy s předpínači, hlavové opěrky s ochranou proti poranění krční páteře nebo kotevní body ISOFIX. Zadní lavice je posuvná a umožňuje zvětšit zavazadelník se standardním objemem 332 litrů (dle VDA) o dalších 69 litrů (VDA).

Před řidičem mohou být jak tradiční budíky, doplněné o displej s úhlopříčkou 4,2“, tak digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 7 nebo 10 palců. V palubní desce pak vidíme centrální jednotku SDA (Smartphone-link Display Audio), dostupnou s dotykovým displejem o úhlopříčce 7 nebo 9,3 palce, s podporou bezdrátového nabíjení i konektivity Apple CarPlay/Android Auto. Ve vyšších verzích navíc v kombinaci s prémiovým audio-systémem Bose.

Od svého francouzského sourozence si navíc Mitsubishi půjčilo i systém volby jízdních režimů Multi-Sense, ovládaný z infotainmentu, který upravuje míru reakce řízení, adaptivní regulaci podvozku (DCC) i dávkování točivého momentu. Na výběr jsou režimy Eco, Pure, Sport a individuální My Sense.

Po stránce bezpečnosti se nové ASX může pochlubit speciální konstrukcí předního nárazníku, kapoty a světlometů, která by měla omezit rizika v případě srážky chodce. Vůz navíc již ve standardu nabídne řadu bezpečnostních pomocníků, včetně systému zmírnění následků čelní srážky, varování při opuštění jízdního pruhu, asistenta jízdy v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, tempomatu, parkovacích senzorů a parkovací kamery.

Ve vyšších výbavách pak nechybí ani sledování slepých úhlů, asistent pro jízdu středem jízdního pruhu, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, omezovač rychlosti nebo automatické přepínání dálkových světel. U vybraných motorizací ve vyšších výbavách se objeví také systém MI-Pilot (Mitsubishi Intelligent – Pilot), kombinující adaptivní tempomat (ACC) a asistent pro jízdu ve středu pruhu (LCA), čímž vznikne semi-autonomní asistent řízení. Nutno dodat, že v podání Renaultu vcelku schopný.

Systém adaptivní regulace podvozku DCC pak v závislosti na zvoleném jízdním režimu analyzuje jízdní styl během zatáčení a podle potřeby samostatně přibrzďuje jednotlivá kola, což by mělo zajistit optimální jízdní trajektorii a jistý průjezd zatáčkami.

Po stránce pohonných jednotek nás nečekají žádná překvapení. Nabídka kopíruje Renaultu Captur, u pohonných jednotek však prozatím chybí uvedený výkon. S největší pravděpodobností však zůstane stejný, jako u Capturu.

Základ nabídky tvoří benzínový tříválec 1,0 MPI-T s přeplňováním, kombinovaný s šestistupňovým manuálem. Pro zájemce o výkonnější pohonné jednotky je připravena motorizace 1,3 DI-T s přímým vstřikováním a 12V mild-hybridním systémem, složeným z řemenem poháněného startér-generátoru a 12V lithium-iontové baterie. Motor bude dostupný s šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DCT.

Velkou novinkou v evropské nabídce automobilky bude první hybridní motorizace, v případě ASX složená z 1,6litrového benzínového motoru, dvou motorů a automatické multi-módové převodovky. Vrcholem nabídky se pak stane plug-in hybridní ASX, u kterého 1,6litrový benzínový motor a dvojici elektromotorů doplní ještě baterie s kapacitou 10,5 kWh.

Všechny typy pohonů budou pro ASX k dispozici od uvedení v březnu 2023, modelová nabídka se však v závislosti na trzích může lišit. Výroba vozu bude probíhat ve španělské továrně Renault poblíž města Valladolid.