Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Cayenne GTS oficiálně: 500 koní a podvozek s technikou Turbo GT

Daniel Fuglevič
Diskuze (28)

Také GTS obdrželo nejnovější techniku z arzenálu Porsche, a to včetně podstatného vyladění známého osmiválce.

Loni modernizované SUV Cayenne již Porsche oficiálně rozšiřuje taky o oblíbenou verzi GTS. Kromě lehkých kosmetických změn a tradičních stylingových prvků obdržela novinka také podvozkovou techniku inspirovanou ostrým Cayenne Turbo GT, povýšila se standardní výbava a osmiválec pod kapotou dostal zase o pár desítek koní navíc.

Video se připravuje ...

Nejnovější Cayenne GTS je teď nabízeno standardně s paketem Sport Design, který obvykle černě lesklé doplňky karoserie kombinuje se ztmavenými HD LED Matrix světlomety, bronzově zbarvenými koncovkami výfuku (dříve černé) a šedě lakovanými 21palcovými koly RS Spyder. Stylovější Coupé karoserie má v základu taky panoramatickou střechu a zadní výsuvný spoiler.

Podvozek u GTS automobilka dále snížila o 10 mm a standardně využívá adaptivní vzduchové odpružení s dvoukomorovými, dvouventilovými tlumiči se systémem aktivního řízení PASM (po vzoru již představeného Turbo E-Hybrid či Turbo GT). Specifická ložiska přední nápravy pochází z Turbo GT, s čímž došlo i na zvýšení negativního odklonu předních kol.

Twin-turbo osmiválec o objemu čtyř litrů v GTS zůstává a modernizace mu povýšila výkon o 40 koní (30 kW) na nyní rovných 500 koní (368 kW), zatímco hodnota točivého momentu vzrostla o 40 Nm na celkových 660 Nm. Nezávislý okruh vodního chlazení pro rozvodovku pochází rovněž z Turbo GT, kdežto úpravou prošla také osmistupňová převodovka Tiptronic S, která v režimech Sport a Sport Plus nabídne ještě rychlejší reakce. Součástí je standardně rozšířený systém vektorování točivého momentu (PTV Plus). Nové GTS je tak rovněž o chlup rychlejší, přesněji o 0,1 sekundy – z nuly na 100 km/h se dostane za 4,4 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. 

Uvnitř GTS je novinkou zakřivený displej přístrojového štítu a zvýšené boční vedení sedaček pro lepší držení těla, přičemž ve standardní výbavě se nyní objevuje vyhřívaný GT sportovní volant, ambientní osvětlení nebo prémiový audiosystém Bose. Volitelně lze doplnit palubní desku o infotainment displej před spolujezdcem.

Inspirací z vrcholného Turbo GT může být pro GTS nakonec i trojice nabízených sportovních balíčků snižujících hmotnost SUV. Až 25 kg může ušetřit kombinace lehčí střechy, karbonového zadního difuzoru nebo redukce zvukové izolace kabiny.

Modernizované Porsche Cayenne GTS už najdete v českém konfigurátoru. Se standardní karoserií začíná od částky 3.490.154 Kč, zatímco Coupé startuje od 3.580.420 Kč. Dodávky prvních vozů v Evropě začnou během léta.

Daniel Fuglevič
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - chcíplý pes
24. 4. 2024 09:40
Re: moc líbí
Komentář, který si nikdo nikdy nepřečte.
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 09:26
Re: Re: Napraska ti levny cinan
Vy v té Anglii fakt závodíte na semaforech?
Každé EV s výkonem přes 200 koní, má z místa do padesátky takový odpich, že libovolně silné ICE bude horší, ale v reálu je 500 koní pořád 500 koní, jedno z jakého pohonu a stačí to na ukázání zad 99% z toho, co v provozu běžně potkáš, jinými slovy, nevěřím, že i člověk zvyklý na silná auta, by měl být rozčarován z dynamiky macanu gts. ;-)
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 09:21
Re: moc líbí
A co Čížkojc Lenka, ta dneska nebude? :D
23. 4. 2024 18:32
Re: Napraska ti levny cinan
:yes: :yes: :yes:
23. 4. 2024 18:15
Re: Napraska ti levny cinan
Mě nenapraská, protože mám Turbo GT 😉