Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Bentley Flying Spur Speed přijíždí s výkonem 635 k a maximálkou 333 km/h

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Nová verze luxusního sedanu je údajně jedním z posledních modelů s ikonickým motorem W12.

Automobilka Bentley představila vrcholnou verzi svého luxusního sedanu Flying Spur, tradičně označenou Speed, která kompletuje modelovou řadu a kopíruje stávající nabídku modelů Continental GT a Bentayga. Vedle nejvyššího dostupného výkonu pro tento model se navíc Flying Spur Speed stává společně s Flying Spur Mulliner jedinou cestou k tomuto sedanu s motorem W12. Výroba tradičního Flying Spur W12 totiž skončila v květnu tohoto roku.

V nabídce bude model Flying Spur Speed zařazen nad modelem S, oproti kterému nabídne výkon vyšší o 85 koní a 130 Nm točivého momentu. Zákazníci se tak mohou těšit na nejvyšší výkon 635 koní a 900 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h vůz slibuje za 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost je až 333 km/h.

Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou ZF, kterou je osazen také Continental GT. Převodovka by měla nabídnout plynulé řazení, svižnou akceleraci a také slušnou spotřebu. Nejvyšší rychlosti totiž vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý stupeň jsou pak určeny pro ekonomickou jízdu.

Primárně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeby je však systém schopen rychle připojit i přední nápravu. V režimu Comfort a Bentley vůz na přední nápravu posílá až 480 Nm točivého momentu, v režimu Sport je však nejvyšší točivý moment pro přední nápravu omezen jen na 280 Nm, aby vůz nabídl sportovnější zážitek z jízdy. Automobilce se navíc podařilo téměř potlačit efekt nedotáčivosti, který je typický pro vozy s pevně rozděleným pohonem všech kol.

Video se připravuje ...

Vůz je standardně osazen také elektronickým systémem řízení všech kol, který v nízkých rychlostech zlepšuje obratnost, a ve vyšších rychlostech stabilitu. Díky systému Dynamic Ride System se navíc elektronika, konkrétně 48V elektromotor, stará také o úpravu tuhosti stabilizátorů.

O brzdění se starají údajně největší železné brzdy na světě, sdílené s modelem Continental GT, jejichž přední kotouče mají průměr 420 mm. Přední třmeny jsou lakovány červeně a nesou značení Bentley, zadní brzdiče mohou být lakovány leskle černou barvou. Podběhy vyplňují 22“ litá kola Speed.

Kromě nové techniky se však Flying Spur Speed může pochlubit i pár novými stylovými doplňky. Zmínit můžeme například nový přední splitter, nové nástavce prahů, nový zadní difuzor a nový decentní spoiler. Všechny doplňky jsou vyrobeny z karbonu. Vůz na fotkách navíc zdobí paket Blackline Specification, kdy chromované doplňky exteriéru dostaly černou barvu.

V kabině se objevuje čalounění Dinamica Plus, tedy eko-mikrovlákno, které je až ze 73 % vyrobeno z recyklovaného polyesteru. Nechybí ovšem ani tradiční čalounění kvalitní kůží, dostupnou v 15 odstínech, nebo dekory v klavírním černém laku. Zákazníci si ale bez příplatku mohou zvolit i obložení různými druhy dřeva. Infotainment pak nabízí novou obrazovku, inspirovanou klasickými ciferníky hodinek, která nabízí informace o výkonu.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
8. 9. 2022 13:40
Nevím co je ikonického na W12 u Bentley
Akorát nevím, co je ikonického na W12 u Bentley.

To že se poprvé použil před 19 lety,
Teda, to je panečku dlouhá historie, co začla v roce 2003 s Contíkem GT :-) :-) :-)

Staré Continetaly R a T používal tradiční motor RR/Bentley 6,75 V8, stejně tak nástupce Brooksland coupe a kabrio Azure. Stejný motor používalo i Arnage + úvodní roky měli ještě BMW V8.
Opět stejný motor mělo i Mulsanne 2010-2020

Takže jediný další model co měl motor W12 krom toho Contíku GT byl Flying Spur první generace (05-13). Oba tyto modely v prní generaci co se týče designu a interiérů hnus fialový a ostuda Bentley.
A pak až ty současné modely + Bentayga

Takže to je opravdu ikona, 19 let historie u Bentley a použít třech modelech ( z nichž u jednoho pouze 7 let a druhého 17 let historie)

Jestli byl nějaký motor u Bentley ikona, byl to právě 6,75 OVSEM V8 !!! 1959 -2020 ; tomu už se dá říkat LEGENDA.
A to samé platí pro Rolls-Royce, samozřejmě (akorát tam jen 1959-2002).
Avatar - Barrichello
8. 9. 2022 13:26
Flying Spur spolu se současným Continentalem
nejhezčí modely od Bentley, hlavně inte riéry v kombinaci se světlou kůží a dřevem jsou nádherné. To palec nahoru :yes:

Povedená sou i zadní světla a boční silueta, u Contíku je hezčí předek, ale i ten u FS se dá přežít


Prostě moc pěkná britksá aristokracie, i když po taktovkou helmuta .
8. 9. 2022 07:52
Re: asi radši
hmm zajimave
7. 9. 2022 22:27
480 Nm
.... V režimu Comfort a Bentley vůz na přední nápravu posílá až 480 Nm točivého momentu....

Přijde mi to dost málo. Pro porovnání - i slaboučká stará Š120 roztáčela hnací nápravu momentem až cca 1500 Nm, současná výkonná auta mají samozřejmě běžně mnohem víc
Avatar - Ham.
7. 9. 2022 21:24
Re: asi radši
Tak to by sis vsadil blbě, tu převodovku sice původně vyvinulo Porsche pro limuzíny typu Panamera, ale výrobu a další rozvoj předalo v roce 2016 ZF a ta ji prodává i mimo koncern VW, poslední kdo ji nasazuje je Aston v modelu Valhalla..
https://press.zf.com/…elease_2662.html
http://www.autovehicle.info/aston-martin-valhalla/detay/aston-martin-valhalla-2025-present-5815.html