Nový Bentley Flying Spur Speed přijíždí s výkonem 635 k a maximálkou 333 km/h
Nová verze luxusního sedanu je údajně jedním z posledních modelů s ikonickým motorem W12.
Automobilka Bentley představila vrcholnou verzi svého luxusního sedanu Flying Spur, tradičně označenou Speed, která kompletuje modelovou řadu a kopíruje stávající nabídku modelů Continental GT a Bentayga. Vedle nejvyššího dostupného výkonu pro tento model se navíc Flying Spur Speed stává společně s Flying Spur Mulliner jedinou cestou k tomuto sedanu s motorem W12. Výroba tradičního Flying Spur W12 totiž skončila v květnu tohoto roku.
V nabídce bude model Flying Spur Speed zařazen nad modelem S, oproti kterému nabídne výkon vyšší o 85 koní a 130 Nm točivého momentu. Zákazníci se tak mohou těšit na nejvyšší výkon 635 koní a 900 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h vůz slibuje za 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost je až 333 km/h.
Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou ZF, kterou je osazen také Continental GT. Převodovka by měla nabídnout plynulé řazení, svižnou akceleraci a také slušnou spotřebu. Nejvyšší rychlosti totiž vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý stupeň jsou pak určeny pro ekonomickou jízdu.
Primárně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeby je však systém schopen rychle připojit i přední nápravu. V režimu Comfort a Bentley vůz na přední nápravu posílá až 480 Nm točivého momentu, v režimu Sport je však nejvyšší točivý moment pro přední nápravu omezen jen na 280 Nm, aby vůz nabídl sportovnější zážitek z jízdy. Automobilce se navíc podařilo téměř potlačit efekt nedotáčivosti, který je typický pro vozy s pevně rozděleným pohonem všech kol.
Vůz je standardně osazen také elektronickým systémem řízení všech kol, který v nízkých rychlostech zlepšuje obratnost, a ve vyšších rychlostech stabilitu. Díky systému Dynamic Ride System se navíc elektronika, konkrétně 48V elektromotor, stará také o úpravu tuhosti stabilizátorů.
O brzdění se starají údajně největší železné brzdy na světě, sdílené s modelem Continental GT, jejichž přední kotouče mají průměr 420 mm. Přední třmeny jsou lakovány červeně a nesou značení Bentley, zadní brzdiče mohou být lakovány leskle černou barvou. Podběhy vyplňují 22“ litá kola Speed.
Kromě nové techniky se však Flying Spur Speed může pochlubit i pár novými stylovými doplňky. Zmínit můžeme například nový přední splitter, nové nástavce prahů, nový zadní difuzor a nový decentní spoiler. Všechny doplňky jsou vyrobeny z karbonu. Vůz na fotkách navíc zdobí paket Blackline Specification, kdy chromované doplňky exteriéru dostaly černou barvu.
V kabině se objevuje čalounění Dinamica Plus, tedy eko-mikrovlákno, které je až ze 73 % vyrobeno z recyklovaného polyesteru. Nechybí ovšem ani tradiční čalounění kvalitní kůží, dostupnou v 15 odstínech, nebo dekory v klavírním černém laku. Zákazníci si ale bez příplatku mohou zvolit i obložení různými druhy dřeva. Infotainment pak nabízí novou obrazovku, inspirovanou klasickými ciferníky hodinek, která nabízí informace o výkonu.